ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم),پيشينه پژوهش توانمندی صادراتی,پيشينه تحقيق مدل های مرتبط با صادرات,پيشينه نظري,چارچوب نظري موانع و مشکلات صادرات,دانلود مباني نظري استراتژی توسعه صادرات,مباني نظري گرایش به صادرات
دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم) از سایت

دانلود فایل

دانلود ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم) در 39 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری:مفهوم و اهمیت صادراتصادرات به معنی فروش بین المللی کالا و خدمات به خارج از مرزهای کشور تولید کننده و ورود ارزهای خارجی به داخل یک جریان ورودی در اقتصاد کلان کشور محسوب می شود.در اقتصاد کلان و چرخه جریان نقدی کشور بعد از تولید به عنوان دومین عامل استراتژیک عرضه اقدام می نماید. در هر اقتصادی چه پیشرفته و چه در حال توسعه تولید و صادرات وابستگی متقابل با یکدیگر دارند و به صورت زنجیره ای به هم وابسته اند چرا که افزایش یکی موجب افزایش دیگری شده و بر عکس اهمیت روز افزون استقلال از درآمدهای نفتی به دلیل نوسانات و بی ثباتی قیمت و تقاضای جهانی نفت که درآمدهای دولت و اقتصاد کشور را به شدت تحت تاثیر عوامل برون زا قرار می دهد باعث شده است تا نقش صادرات غیر نفتی فراتر از ابزاری برای کسب درآمدهای ارزی مطرح شود، به نحوی که نظر بسیاری از صاحب نظران و پژوهشگران اقتصاد به سمت تحلیل وضعیت موجود صادرات غیر نفتی معطوف شده است.مشکلات ناشی از اقتصاد تک محصولی و اتکای بیش از حد به درآمدهای نفتی، اقتصاد کشور را به شدت تحت تاثیر عوامل خارجی از جمله نوسانات بهای جهانی نفت قرار داده است.کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی در بعضی مواقع به روشنی اثرات منفی اتکای بیش از حد اقتصاد کشور به درآمدهای نفت را نشان داده و در واقع هشدارهای صاحب نظران اقتصادی کشور را بر جسته ساخته است.بی تردید عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده دولت از محل صادرات نفت نه تنها بر اجرای طرح های مختلف و اقتصاد کشور تاثیر خواهد گذاشت، بلکه بر آینده اقتصاد و برنامه ها و طرح ها اثرات منفی مضاعفی خواهد داشت.ودر نتیجه موجب بروز مشکلات عدیده در بخش های مختلف اقتصاد کشور خواهد گردید از طرفی یکی از عوامل مهم دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی پایدار، رونق صادرات است که مهم ترین هدف سیاست گذاری در بخش تجارت خارجی را تشکیل می دهد(ایمانی،1389).2-3)انواع صادرات    صادرات قطعی: عبارتست از خارج کردن کالا از قلمرو گمرکی کشور بمنظور فروش، استفاده یا مصرف در خارج از قلمرو گمرکی کشور.صادرات قطعی با توجه به مقررات صادرات  و واردات از نظر عاملین آن می تواند از طریق بازارچه های مرزی و شرکت های تعاونی مرز نشینان و تجار انجام گیرد.واحدهای تولیدی نیز می توانند از طریق خرید متقابل و ورود موقت مواد اولیه نسبت به تهیه کالا و صادرات آن اقدام نماید.    صادرات موقت:عبارتست از خارج کردن کالا از قلمرو گمرکی بمنظور عرضه و نمایش در نمایشگاهها، تعمیر،  و فرآوری در خارج از قلمرو گمرکی کشور و سپس باز گرداندن آن به داخل قلمرو گمرکی.    صادرات قطعی در حجم تجاری:در قانون امور گمرکی وآئین نامه اجرایی آن در خصوص ملاک تجاری بودن کالا، مطلبی ارائه نشده است،لذا با توجه به آئین نامه اجرائی قانون مقررات صادرات و واردات ملاک تجاری بودن کالای صادراتی این است که صدور آن بمنظور فروش باشد، این منظور نیز توسط گمرک احراز می گردد.بنابراین تعریف، آنچه را که به تشخیص گمرک برای فروش به خارج از کشور، برده می شود، باید تشریفات صادرات قطعی تجاری روی آن انجام شود.    صادرات قطعی غیر تجاری:صادرات قطعی غیر تجاری از طریق پست و مسافر انجام می گیرد.    صادرات مجدد:کالای خارجی که با انجام تشریفات مربوط به ورود قطعی از گمرک ترخیص شده است، چنانچه به کشور ثالث صادر شود،این عمل را صدور مجدد می گویند.برای ترخیص این گروه از کالاها مانند همه کالاهای وارداتی به گمرک، حقوق گمرکی و سود بازرگانی پرداخت می شود، لکن در صورت صدور مجدد آنها، برای باز پس گرفتن حقوق گمرکی و سود بازرگانی پرداخت شده مقرراتی وجود ندارد.    ترانزیت خارجی:عبارت است عبور کالای خارجی از سرزمین کشور.کالای ایرانی که تشریفات صادرات قطعی آن انجام شده و از کشور خارج شده است چنانچه در ارسال به مقصد دیگری، لازم باشد که از سرزمین ایران عبور کند، روی آن تشریفات ترانزیت خارجی انجام می شود.ممکن است کالای خارجی که از کشور عبور می نماید توسط یک بازرگان ایرانی از یک کشور خریداری شده و به کشور ثالثی فروخته شده باشد،که در این صورت عمل بازرگان، «صدور خدمات بازرگانی» نام دارد و نه صدور کالا(محمدی و همکاران،1378).                                    تاریخچه توسعه صادرات و فلسفه آنتوسعه صادرات کالا در کشورهای در حال توسعه همیشه در تمام استراتژی های بلند مدت توسعه، یکی از اجزا اصلی بوده است.توسعه صادرات در دو زمینه صادرات کالاهای اولیه و صادرات کالاهای ثانویه(محصولات صنعتی)مطرح می باشد تاکید عمده کشورهای در حال توسعه در خصوص توسعه صادرات اولیه به قبل از دهه 1950 میلادی بر می گردد.کشورهای مستعمره آفریقایی و آسیایی که در آنها خار جی ها مالکیت منابع کانی و کشاورزی را بر عهده داشتند، از جمله نمونه های کلاسیک مناطقی هستند که دارای شکل اولیه سیاست نظریه خارج بوده اند.علاوه بر سراب رشد و توسعه(در نتیجه توسعه صادرات اولیه)می توان تامین نیازهای ارزی، بهره برداری مطلوب تر از امکانات داخلی و صدور مازاد تولید داخلی و نهایتا حل شدن در بازار جهانی و گرایش در جهت تخصص و تخصیص منابع بر اساس اصل مزیت نسبی که ابتدا توسط ریکاردو مطرح شد و سپس توسط عده ای ار اقتصاددانان، از جمله هابرلر   ،مارشال ، هکشروارهلین  و… توسعه یافت، که از جمله دلایل اساسی گرایش به توسعه صادرات اولیه بیان شده است.چرا که مواد معدنی می بایستی در جایی  تولید شود که یافت می شوند.تولیدات کشاورزی از قبیل چای و قهوه  و بطور کلی مواد اولیه صنایع مصرفی غذایی در جایی قابل تولید است که از شرایط اقلیمی و جغرافیایی متناسب بر خوردار باشد.اما از آن جایی که کشورهای در حال توسعه فاقد فن آوری و دانش لازم برای تبدیل تولیدات اولیه به ثانویه بوده ودر نتیجه برای تولید و استخراج تولیدات اولیه مذکور نیازمند واردات فن آوری و دانش لازم از کشورهای پیشرفته می باشند.لذا به این منظور تولید هر چه بیشتر کالاهای اولیه برای تامین نیازمندی های ارزی را می طلبد. علی هذا، با وجود تلاش های بیشتر این کشورها، اوضاع نسبی آنها بدتر و شکاف بین کشورهای پیشرفته و عقب مانده بیشتر شده . این مساله توجه بسیاری از صاحب نظران را بخود معطوف ساخته است (فتحی،1384).عدم موفقیت کشورهای در حال توسعه در خصوص اهداف توسعه صادرات محصولات اولیه از یک طرف، به ماهیت صادرات کالاهای اولیه، روابط تجاری موجود بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه و از طرفی به ساختار داخلی اقتصاد این کشورها مربوط است.کالاهای اولیه عمدتا دارای کشش درآمدی تقاضای پایین هستند.بنابر این میزان افزایش تقاضا در بازار مصرف کمتر از افزایش درآمد خواهد بود.از طرفی، ظهور مواد اولیه غیر طبیعی و مصنوعی با پیشرفت فن آوری در جهت صرفه جویی در مصرف مواد اولیه از سوی دیگر دائما بر رشد تقاضای کالاهای اولیه و معدنی تاثیر منفی زیادی داشته و دارد.همچنین سیاست های حمایتی کشورهای توسعه یافته از بخش اولیه اقتصادشان این جریان تاثیر گذاری را تشدید می نماید.این سه عامل همراه با عرضه بیشتر کالاهای اولیه توسط کشورهای در حال توسعه، با رشد نا کافی تقاضا برای این گونه کالاها، موجب افت رابطه مبادله و نقصان فرایند صادراتی این کشورها شده است.حاکمیت غالب شرکت های چند ملیتی بر بازار تولید و مصرف و ضعف کشورهای در حال توسعه در زمینه های صدور و بازاریابی از یک سو،سبب شده قیمت گذاری،میزان و نوع تولید در کنترل این شرکت ها بوده واز طرف دیگر،فواید صادراتی بگونه بسیار نا برابر بین کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته توزیع گردد.مجموعه عوامل فوق سبب شده که کشورهای در حال توسعه برای دستیابی به میزان معینی از کالاهای صنعتی مورد نیاز خود از کشورهای توسعه یافته، کالاهای اولیه بیشتری صادر کنند. این مساله سبب تردید در دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی مورد نظر این کشورها از طریق توسعه صادرات کالاهای اولیه گردید و پاره ای از صاحب نظران مسائل توسعه را به اندیشه واداشت.عقیده غالب در آن دوران برای مقابله با کاهش بازارهای جهانی محصولات اولیه افزایش کسری در موازنه پرداخت ها، رشد و توسعه اقتصادی به دنبال تحقق و توسعه صنعتی در نتیجه بکارگیری استراتژی جایگزینی واردات بود که این خود نیازمند تلاش به منظور جانشین کردن کالاها، که غالبا کالاهای صنعتی قبلا وارد شده، منابع داخلی تولید و عرضه می باشد.به هر حال این استراتژی نیز مدینه فاضله مورد انتظار کشورهای در حال توسعه را محقق نساخت(فتحی،1385).ناکامی راهبران صنعتی شدن از طریق جایگزینی واردات زمانی قوت بیشتری گرفت که راهبرد جانشینی برای آن در صحنه ظاهر شد که تمام نشانه های موفقیت را نیز دارا بود.با وجود سابقه ذهنی نا مناسب و احساس عدم موفقیت در زمینه توسعه صادرات کالاهای اولیه، که از گذشته وجود داشت، این بار رویای توسعه صادرات حول صادرات کالاهای صنعتی یا ثانویه دور میزد.تحت این شرایط، کالاهایی قابلیت صدور خواهند داشت که ارز حاصل از صادرات آنها بیش از صرفه جویی ارزی ناشی از جایگزینی واردات باشد،و نیز عاری از مشکلات صادرات کالاهای اولیه (کشش قیمتی و درآمدی تقاضای نا چیز روابط،مبادله و …)می باشد (فتحی،1385).در اواخر 1950و اوایل 1960،سخنان بسیاری در خصوص مشکلات جهان سوم و تشدید شکاف بین این کشورها و کشورهای توسعه یافته بر زبان ها رانده می شد.در همین ایام اعلام “دهه توسعه” از جانب رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا، جان اف کندی، در سال 1961 برای ارتقا سطح زندگی ملل مختلف جهان از سوی اعضای سازمان ملل متحد مورد استقبال قرار گرفت که به تبع آن مجمع عمومی سازمان ملل در 19 ذسامبر 1961 طی قطعنامه ای به این پیشنهاد و تصمیم،جامعه عمل پوشاند.و برای دستیابی به اهداف آن از کشورهای عضو سازمان های تخصصی خواسته شد،ساستهایی را تعقیب کنند که کشورهای عقب مانده و نیز کشورهایی که به صادرات تعداد معدودی کالاهای اولیه متکی هستند، بتوانند میزان بیشتری از محصولات خود رت با قیمت ثابت و مناسب، در بازارهای وسیع تر بفروشند،و قادر گردند هزینه های توسعه اقتصادی خود را از طریق درآمدهای ارزی خویش و پس انداز داخلی تامین نماید تا در نتیجه سهم مناسبی ازدرآمد حاصل از استخراج و فروش منابع طبیعی کشورهای در حال توسعه که با استفاده از سرمایه های خارجی به دست می آید نصیب این کشورها گردد.در زمینه تجارت کالاهای ساخته شده و کالاهای اولیه با توجه به ضرورت افزایش درآمدهای ارزی کشورهای در حال توسعه می باید اقدامات موثری انجام شود؛ چرا که افزایش درآمد سرانه در کشورهای در حال توسعه به میزان 50 درصد نیازمند افزایش واردات است.یکی از دلایل این مطلب این است که هرگونه شتاب و تسریع در نرخ رشد،محتاج سرمایه گذاری های اضافی می باشد،که به واردات وابسته است و در نتیجه واردات در حد بالاتری از درآمد، افزایش پیدا خواهد کرد. از سوی دیگر برای حفظ تعادل تراز پرداخت ها و یا جلوگیری از کسری بیشتر آن، صادرات بیشتر کالاها را ضروری می نماید.در هر حال،تعیین دهه توسعه سبب انجام مطالعات، مذاکرات و اقدامات بسیار وسیعی در کلیه جنبه های مسائل اقتصادی کشورهای در حال توسعه(به ویژه در زمینه تجارت)از جانب محافل علمی،دولت ها،سازمان های منطقه ای،بین المللی و تخصصی گردید که در مرحله اول منجر به روشن شدن شمار زیادی از مسائل و مشکلات ودر مرحله بعد،موجب انجام اقداماتی هر چند محدود، در این خصوص شد.تصمیم تشکیل اولین کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد در سوم اوت 1962 یکی از اقدامات اساسی در این راستا بود که در 23 مارس 1962 در ژنو تشکیل شد (فتحی،1384،ص28) .توسعه بازرگانی بین المللی و اهمیت آن در توسعه اقتصادی، مسائل بازرگانی بین کشورهای با سطح متفاوت توسعه و نظام های اقتصادی و اجتماعی مختلف، مطالعه روندهای بلند مدت تجاری کشورهای تولید کننده محصولات اولیه، اتخاذ تدابیر و عملیات لازم به منظور حذف موانع تجاری و مبادرت به گسترش بازار برای صادرات مواد اولیه و تثبیت بازار محصولات اولیه به قیمت های عادلانه با در نظر گرفتن موافقت نامه های مربوط به مواد اساسی و اولیه، اتخاذ تدابیر مالی بین المللی به منظور جبران خسارت مالی، اتخاذ تدابیر لازم جهت تنوع بخشیدن و گسترش صادرات مواد مصنوعی و نیمه ساخته شده کشورهای در حال توسعه برای افزایش سهم آنها در بازرگانی جهانی، بهبود تجارت نا مرئی کشورهای در حال توسعه و کاهش پرداخت های مربوط به حمل و نقل و بیمه،تعیین اثرات گروه های اقتصادی منطقه ای و تامین اعتبارات مالی و هماهنگ ساختن سیاست های بازرگانی و مالی از جمله مسائل مورد بررسی کنفرانس مزبور بوده است. بنابراین با توجه به عدم موفقیت راهبرد جایگزینی واردات و دیگر مشکلات کشورهای در حال توسعه از یک سو و مساعد شدن جو بین المللی جهت مقابله با مسائل توسعه نیافتگی کشورهای در حال توسعه از سوی دیگر راهبرد توسعه صادرات به عنوان یک راهبرد توسعه صنعتی جهت دستیابی این کشورها به رشد و توسعه اقتصادی از سوی شماری از این ممالک انتخاب شد،تا در نتیجه آن درآمدهای ارزی لازم برای توسعه حاصل و توسعه صنعتی تحقق یابد،ولی از آن جایی که لازمه صنعتی شدن ایجاد و گسترش بخش صنعت و تولیدات صنعتی می باشد و این کشورها نیز در ابتدا برای ایجاد پایه های صنعتی لازم در جهت توسعه صادرات صنعتی با استفاده از امکانات مالی بین المللی ارزان آن زمان، توانسته اند به موفقیت های چشمگیری در زمینه صدور محصولات ثانویه و صنعتی دست یابند.چه بسا اگر منابع مالی بین المللی در دسترس این کشورها نبود اجبارا به مانند دهه های گذشته و بسیاری دیگر از کشورهای در حال توسعه، برای تامین نیازهای ارزی، ناگزیر به صادرات کالاهای اولیه خود بودند(فتحی،1384). وفور نیروی کار ارزان و منالع طبیعی فراوان، یکی دیگر از دلایل اساسی طرفداران تجارت آزاد و استقلال از مزیت های نسبی برای توسل به توسعه صادرات بوده و بر همین اساس، نظریه پردازان تجارت آزاد و حامیان راهبرد توسعه صادرات معتقدند که ایجاد صنایع کاربر یکی از زمینه هائی است که کشورهای در حال توسعه در آن از مزیت نسبی برخوردارند. در این صورت کشورهای در حال توسعه خواهند توانست از طریق توسعه صادرات کالاهای ثانویه بر مشکلات توسعه نیافتگی خود غلبه نمایند.قطب بندی های ایدئولوژی و سیاسی نیز در این ارتباط سهم بسزا داشته است.هیچ بعید نیست که سردمداران نظام سرمایه داری و مخالفان کمونیسم، برای اثبات برتری نظام خود، جار و جنجال هائی در صحنه بین المللی به راه نیندازندو یا ساخت های اقتصادی متناسب با نظام خود را در مقابل اقتصاد بسته، رقیب علم کنند.از آنجا که لازمه این کار توسل به تجارت آزاد و لا جرم حل شدن در بازار جهانی است که اساس نظام سرمایه داری و اقتصاد بازار می باشد(اگر چه خود کشورهای توسعه یافته دارای اقتصاد بازار، کمتر به این توصیه ها عمل کرده اند)طبیعی است که توجه به توسعه صادرات گریز ناپذیر است.چنان چه تعصب صنعتی شدن که در آن نه، تنها راه توسعه اقتصادی پنداشته می شد، به این مساله اضافه شود، راهبرد توسعه صادرات و کالاهای ثانویه، تنها مسیری که رسیدن به مدینه فاضله، برای طرفداران آن قابل تصور می باشد (فتحی،1385). در ادبیات اقتصادی، کشورهای تازه صنعتی شده را اغلب کره جنوبی، تایوان، هنگ کنگ، سنگاپور و برزیل و در مواردی مکزیک، می دانند.اگر چه عملکرد صنعتی این کشورها قابل توجه است ولی دو سوال اساسی در ارتباط با راهبرد توسعه صادرات مطرح است؛ اولا چه عامل یا عواملی سبب موفقیت این کشورها شده است؟ ثانیا آیا امکان ندارد تداوم موفقیت های آنها در زمینه توسعه صادرات در آینده امکان پذیر خواهد بود؟ وآیا بکارگیری این راهبرد برای دیگر کشورهای در حال توسعه، موفقیت آمیز می باشد یا خیر؟ اگر چه پرداختن به علل موفقیت این کشورها و اثبات تجویز آن برای دیگر کشورها خارج از بحث این قسمت از بررسی می باشد ولی تابیر هیوبرت اشمیتز  موفقیت راهبرد صنعتی شدن یا جهت گیری صادراتی در کشورهای تازه صنعتی شده برای حفظ تداوم موفقیت های خود در زمینه گسترش صادرات با گرفتاری های جدی روبرو هستند و برای کشورهایی که که خواهند همان راه آنها را بپیمایند این دشواری ها شدیدتر است.بنا بر این نمی توان آنرا برای تمام کشورهای در حال توسعه به طور موکد توصیه نمود.چرا که تحقق توسعه صادرات و به تبع آن توسعه صنعتی مربوط به فراهم آمدن مجموعه شرایطی است که ممکن است اغلب کشورها فاقد تمام و یا تعدادی از آنها باشند. عزم وتعهد دولت در فراهم نمودن زمینه های تشویقی و حمایتی از صنایع و صادرات کالاهای صنعتی، اجرای همه جانبه این راهبرد(در عرض برخورد اتفاقی و جزئی)که در برگیرنده سیست های سازگار در مورد بازار ارز و صادرات و واردات می باشد. ثبات سیاسی که اجرای این سیاست ها را به طور مستمر و در طول زمان نسبتا طولانی تعیین نماید. وجود نیروی انسانی ماهر لازم، نیروی کارآفرین، پایه صنعتی مناسب،زیر بناهای کافی،دستمزدهای قابل تامل، دسترسی به سرمایه،مقیاس مطلوب بازار و بر خورداری از توانایی جذب و توسعه فن آوری از جمله عوامل و شرایط مزبور می توان نام برد(وظیفه دوست،1388).قسمتهایی از پیشینه پژوهش:درموسگلو و همکاران (2012)  مقاله ای را تحت عنوان «تاثیر خدمات دولتی برای ارتقاء صادرات بر دستیابی شرکت های کوچک و متوسط به اهداف: مروری بر ابعاد عملکرد صادرات» انجام دادند. هدف از این مقاله بررسی تاثیر ابزار ها و خدمات دولتی برای ارتقاء صادرات بر عملکرد شرکتها است. اینگونه مشخص شد که شرکتها نوعا تنها بر یکی اهداف صادراتی اهداف مالی،  دست می یابند. شرکتها توجه کمی بر دیگر ابعاد داشتند، بنابراین این تحقیق به بررسی بعد عملکرد صادرات پرداختند این 4 بعد عبارتند از اهداف مالی، اهداف استرتژیک، ارتباط سهامداران، یادگیری سازمانی. از 143 شرکت در ترکیه نظر سنجی به عمل آمد یافته ها پیشنهاد می کند که مشوق های صادراتی موجب بهبود تمام ابعاد صادراتی می شود.جوزف ریالپ(2010) مقاله ای را تحت عنوان”عملکرد صادرات زیر میکروسکوپ: نگاهی از طریق لنز اسپانیایی”ارائه دادند.در این مقاله به ارائه تصویری جامع از عملکرد صادرات در شرکتهای کوچک و متوسط اسپانیایی پرداخته اند که با استفاده  تجزیه وتحلیل رگرسیون و مدل سازی معادله ساختاری عوامل داخلی(مدیریتی و سازمانی)و عوامل خارجی(زیست محیطی) را مورد بررسی قرار داده اند.نتایج به دست آمده نشان می دهد که مهارت های مدیریتی، زبان های خارجی،دانش کسب و کار بین  المللی،تعهد صادرات بیشترین سابقه موثر بر عملکرد صادرات را دارد علاوه بر این،یک رابطه مثبت قوی بین هدف مشاهده و اقدامات ذهنی عملکرد صادرات وجود دارد.فهرست مطالب ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم) به شرح زیر می باشد:2-1) مقدمه    2-2) مفهوم و اهمیت صادرات    2-3) انواع صادرات   2-4) تاریخچه توسعه صادرات و فلسفه آن    2-5)توسعه صادرات  2-6)استراتژی توسعه صادرات    2-7) نقش توسعه صادرات در رشد و توسعه اقتصاد    2-8)اهمیت و نقش صادرات غیر نفتی در اقتصاد کشور    2-9)برنامه های تشویق صادرات    2-10)موانع و مشکلات صادرات    2-11)دسته بندی موانع صادراتی    2-12)عناصر تشکیل دهنده توانمندی صادراتی   2-13)مدل های مرتبط با صادرات           2-13-1)مدل حقیقی و همکاران           2-13-2)مدل ناظمی و داوود خانی           2-13-3)مدل لی لینگ یی و اوگنومکن           2-13-4)مدل مییر و همکاران           2-13-5)مدل سبوسا و برادلی    2-14)انگیزش به صادرات    2-15)گرایش به صادرات    2-16)تشریح عوامل تعیین کننده گرایش به صادرات           2-16-1)ویژگی های شرکت          2-16-1-1)اندازه شرکت          2-16-1-2)مزیت رقابتی محصولات          2-16-1-3)استفاده از تکنولوژی         2-16-2)ویژگی های تصمیم گیرندگان         2-16-2-1)ویژگی های عینی         2-16-2-2)سن مدیران         2-16-2-3)سطح تحصیلات        2-16-2-4)توانائی صحبت به زبانهای خارجی        2-16-3)ویژگی های ذهنی        2-16-3-1)ریسک پذیری        2-16-3-2)هزینه های درک شده        2-16-3-3)مزایای درک شده        2-16-3-4)تعهد    2-17)سابقه تحقیقات و مطالعات انجام شده          2-17-1)تحقیقات داخلی          2-17-2)تحقیقات خارجی   منابعتوجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.

برچسب ها:
ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی رشد و توسعه صادرات (فصل دوم) دانلود مباني نظري استراتژی توسعه صادرات مباني نظري گرایش به صادرات پيشينه تحقيق مدل های مرتبط با صادرات پيشينه پژوهش توانمندی صادراتی چارچوب نظري موانع و مشکلات صادرات پيشينه نظري

مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران

در قالب فایل word و قابل ویرایش با زبان فارسی

  • پاورپوینت راه آهن و حمل ونقل

    پاورپوینت راه آهن و حمل ونقل برچسب ها: تعرفه حمل بار راه آهنانبار توشه راه آهن تهرانشرکت ترکیب حمل و نقلپیگیری بار راه آهنبارنامه راه آهنپیگیری مرسولات انبار توشه راه آهنمحل تحویل خودرو راه آهن تهرانواگنهای باری راه آهن رفتن…

  • بررسی رابطه اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق نوجوانان پسر و دختر

    بررسی رابطه اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق نوجوانان پسر و دختر برچسب ها: مبانی نظری احساس تعلق به مدرسهمقاله اضطراب دانش آموزانعلل استرس اجتماعی و نوجوانانبررسی رابطه اضطراب و استرس اجتماعی با احساس تعلق نوجوانان پسر و دختررابطه…

  • تحقیق امام حسین (ع)

    تحقیق امام حسین (ع) دانلود تحقیق امام حسین (ع) دسته بندي : معارف اسلامی جزئیات و دریافت گزارش فایل امام حسین(ع) در 3 شعبان سال چهارم هجری در شهر مدینه دیده به جهان گشود. پدرش علی مرتضی ( ع) و…

  • پاورپوینت مدیریت پروژه نقشه برداری

    آشنایی با مدیریت پروژه نقشه برداری,پاورپوینت مدیریت پروژه,پاورپوینت مدیریت پروژه نقشه برداری,پاورپوینت نقشه برداری,دانلود پاورپوینت مدیریت پروژه نقشه برداری,مدیریت پروژه,مدیریت پروژه نقشه برداری,مدیریت در نقشه برداری,نقشه برداری دانلود فایل اصلی پاورپوینت مدیریت پروژه نقشه برداری از سایت دانلود فایل توضیحات:فایل…

  • بررسی رابطه بین اجتناب مالياتي وتأخيرغیرعادی در گزارشگري مالي شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق

    بررسی رابطه بین اجتناب مالياتي وتأخيرغیرعادی در گزارشگري مالي شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق برچسب ها: مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجتناب مالیاتیپروژه حسابداری تأخیر غیرعادی در گزارشگری مالیتحقیق نرخ مؤثر مالیاتبررسی تفاوت دفتری مالیاتبررسی رابطه بین اجتناب مالياتي…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف عمده حسابداری و گزارشهای حسابداری (فصل دوم پایان نامه)

    ادبیات نظری گزارشهای حسابداری و اهداف عمده حسابداری,پیشینه تحقیق اهداف عمده حسابداری و گزارشهای حسابداری,چارچوب نظری گزارشهای حسابداری و,فصل دوم پایان نامه اهداف عمده حسابداری و گزارشهای حسابداری,مبانی نظری اهداف عمده حسابداری و گزارشهای حسابداری دانلود فایل اصلی مبانی نظری…

  • ادبیات نظری تحقیق اشتباه کارکنان و فساد و تخلفات اداری

    ادبیات نظری تحقیق اشتباه کارکنان و فساد و تخلفات اداری دانلود ادبیات نظری تحقیق اشتباه کارکنان و فساد و تخلفات اداری دسته بندي : علوم اجتماعی جزئیات و دریافت گزارش فایل اشتباهات کارکنان - اهمیت توجه به اشتباهات نیروی انسانی…

  • پاورپوینت تحلیل فضای شهری (میدان و خیابان)

    پاورپوینت تحلیل فضای شهری (میدان و خیابان) دانلود پاورپوینت تحلیل فضای شهری (میدان و خیابان) دسته بندي : شهرسازی جزئیات و دریافت گزارش فایل وضیحات: فایل پاورپوینت تحلیل فضای شهری(میدان و خیابان)،در حجم 64 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه…

  • بررسی اثربخشی واقعیت درمانی بر کاهش کمرویی و نارسایی هیجانی دانش آموزان

    بررسی اثربخشی واقعیت درمانی بر کاهش کمرویی و نارسایی هیجانی دانش آموزان برچسب ها: پایان نامه کمروییپایان نامه نارسایی هیجانیپایان نامه واقعیت درمانیعلل کم روییپيشگيری از کمرويی در کودکاننارسایی هیجانینظریه واقعیت درمانیواقعیت درمانی با روانکاری فرویداصول واقعیت درمانی رفتن به…

  • دانلود پاورپوینت با موضوع برج ایفل

    دانلود پاورپوینت با موضوع برج ایفل برچسب ها: برج ایفل نماد چیسترستوران برج ایفلارتفاع برج ایفلداخل برج ایفلبرج ایفل عکسبرج ایفل چند متر استعکس داخل برج ایفلبرج ایفل در شب رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت با موضوع برج ایفل…

  • مبانی نظری اهمال کاری تحصیلی (فصل دوم)

    ادبیات تحقیق تعریف خودکارآمدی عمومی,اهم,پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی,پروژه بررسی اهمال کاری تحصیلی چیست,پیشینه تحقیق تعریف اهمال کاری تحصیلی,چارچوب نظری اهمال کاری تحصیلی doc,مبانی نظری اهمال کاری تحصیلی (فصل دوم),مقاله در مورد اهمال کاری تحصیلی دانلود فایل اصلی مبانی نظری اهمال…

  • دانلود طرح توجیهی تولید ترانس توزیع برق (ترانسفورماتور)

    پروژه کارافرینی ترانس فشارقوی,دانلود پروژه کارآفرینی تولید ترانس برق تقویت,دانلود پروژه کارآفرینی رشته برق,دانلود طرح توجیهی ترانسفورماتور,راه اندازی کارخانه ت,طرح توجیهی ترانس برق,طرح توجیهی تولید ترانس برق,طرح کارافرینی تولید ترانس توزیع برق دانلود فایل اصلی دانلود طرح توجیهی تولید ترانس…

  • قالب پاورپوینت ژنتیک

    قالب پاورپوینت ژنتیک دانلود قالب پاورپوینت ژنتیک دسته بندي : زیست شناسی جزئیات و دریافت گزارش فایل قالب پاورپوینت ژنتیک  قالب های پاورپوینت جهت استفاده در جلسات دفاع رساله، پایان نامه، پروپوزال، سمینار و …     اسلاید بسم الله…

  • مقایسه گرایش به انواع مواد مخدر بر اساس ویژگی های شخصیتی در دانشجویان زن و مرد دانشگاه پیام نور واحد

    مقایسه گرایش به انواع مواد مخدر بر اساس ویژگی های شخصیتی در دانشجویان زن و مرد دانشگاه پیام نور واحد برچسب ها: تیپ شخصیت اعتیاد مواد مخدر سیگار الکل تسبیح (مواد مخدر جدید) رفتن به سایت اصلی مقایسه گرایش به…

  • دانلود پاورپوینت فصل چهارم فیزیک پیش دانشگاهی با موضوع موج مکانیکی(اصل بر هم نهی موج ها- موج ایستاده

    دانلود پاورپوینت فصل چهارم فیزیک پیش دانشگاهی با موضوع موج مکانیکی(اصل بر هم نهی موج ها- موج ایستاده برچسب ها: فرمول سرعت انتشار موجفاز موج چیستفرمول انرژی موجدامنه موجفرمول انرژی موج مکانیکیرابطه فرکانس و طول موجامواج مکانیکیفیزیک امواج رفتن به…

  • پاورپوینت اصول و مبانی برنامه ریزی شهری

    پاورپوینت اصول و مبانی برنامه ریزی شهری دانلود پاورپوینت اصول و مبانی برنامه ریزی شهری دسته بندي : شهرسازی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت برنامه ریزی شهری،در حجم 95 اسلاید،همراه با یک هدیه ویژه. بخشی از متن:…

  • پاورپوینت انسان طبیعت معماری-مباحث تکمیلی

    پاورپوینت انسان طبیعت معماری-مباحث تکمیلی دانلود پاورپوینت انسان طبیعت معماری-مباحث تکمیلی دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت انسان طبیعت معماری-مباحث تکمیلی(پایداری،طبیعت ،انسان و تناسبات)،در حجم 29 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه. بخشی…

  • پاورپوینت میانه

    پاورپوینت میانه برچسب ها: میانهگسسته پیوسته رفتن به سایت اصلی پاورپوینت میانه دسته بندي : ریاضی جزئیات و دریافت گزارش فایل میانه را بانماد ME نمایش داده و نشان دهنده مرز 50 درصد اطلاعات خواهد بود . میانه مشاهدات جامعه…

  • پاورپوینت آشنایی با حکومت سلجوقیان

    پاورپوینت آشنایی با حکومت سلجوقیان دانلود پاورپوینت آشنایی با حکومت سلجوقیان دسته بندي : تاریخ و ادبیات جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات:  فایل پاورپوینت درباره حکومت سلجوقیان ،در حجم 15 اسلاید قابل ویرایش. بخشی از متن: سلجوقیان در اصل…

  • پیشینه و مبانی نظری آثار هدفمندی یارانه ها بر شاخص های فقر

    پیشینه و مبانی نظری آثار هدفمندی یارانه ها بر شاخص های فقر دانلود پیشینه و مبانی نظری آثار هدفمندی یارانه ها بر شاخص های فقر دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل 2 - 1…

  • پیشینه ومبانی نظری تحقیق بیماری قلبی

    پیشینه ومبانی نظری تحقیق بیماری قلبی دانلود پیشینه ومبانی نظری تحقیق بیماری قلبی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری تحقیق بیماری قلبی بیماری قلبی منجر به مشکلات تندرستی در افراد می شود…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مولفه های هوش هیجانی و عملکرد مدیران (فصل دوم)

    پيشينه پژوهش هوش هیجانی مدیران,پيشينه تحقيق عملکرد کارکنان,چارچوب نظري مدلهای هوش,چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مولفه های هوش هیجانی و عملکرد مدیران (فصل دوم),فصل دوم پايان نامه ارشد مولفه های هوش هیجانی,مباني نظري عوامل هوش هیجانی و عملکرد کارکنان دانلود…

  • پیشینه و مبانی نظری فشار روانی و استرس

    پیشینه و مبانی نظری فشار روانی و استرس دانلود پیشینه و مبانی نظری فشار روانی و استرس دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش فشار روانی و استرس فهرست مطالب…

  • بررسي نقش سرمايه فكري بر بازارگرايي شرکت های بیمه خصوصی

    بررسي نقش سرمايه فكري بر بازارگرايي شرکت های بیمه خصوصی برچسب ها: سرمایه فکری بازارگرایی بعد انسانی بعد مشتری بعد ساختاریپایان نامه بررسي نقش سرمايه فكري بر بازارگرايي شرکت های بیمه خصوصیپروژه بررسي نقش سرمايه فكري بر بازارگرايي شرکت های…

  • طرح توجیهی و کارآفرینی جهت خرید مکان و تجهیزات فنی طرح ICTSOS (خدمات رسانی فوری IT ، ICT)

    پروژه کارآفرینی it,توجیه فنی خرید تجهیزات فنی طرح ICTSOS,توجیه مالی مرکز فنی طرح ICTSOS,خرید پروژه کارآفرینی تجهیزات ict,دانلود امکان سنجی شرکت فناوری اطلاعات,طرح توجیهی تاسیس شرکت فناوری اطلاعات,طرح توجیهی و کارآفرینی جهت خرید مک,طرح شرکت it دانلود فایل اصلی طرح…

  • مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش تعاریف و ابعاد اشتیاق شغلی (فصل 2)

    پایان نامه اشتیاق شغلی,پيشينه پژوهش,پيشينه پژوهش تعریف اشتیاق شغلی,پيشينه تحقيق مقاله اشتیاق شغلی,پيشينه نظري,چارچوب نظري,دانلود مباني نظري اشتیاق شغلی چیست,فصل دوم پايان نامه ارشد اشتیاق شغلی doc,مباني نظري ابعاد اشتیاق شغلی دانلود فایل اصلی مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش…

  • پیشینه و مبانی نظری نگرشهای فرزند پروری وخلاقیت

    پیشینه و مبانی نظری نگرشهای فرزند پروری وخلاقیت دانلود پیشینه و مبانی نظری نگرشهای فرزند پروری وخلاقیت دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق نگرشهای فرزند پروری وخلاقیت فصل دوم :…

  • بررسی اثر بخشی هوش هیجانی در کاهش وابستگی به فیسبوک در بین دانش آموزان

    بررسی اثر بخشی هوش هیجانی در کاهش وابستگی به فیسبوک در بین دانش آموزان برچسب ها: بررسی اثر بخشی هوش هیجانی در کاهش وابستگی به فیسبوک در بین دانش آموزانتعریف وابستگی اعتیاد اینترنتیفیسبوک چیست؟تاثیرات فیس بوک بر ابعاد مختلف زندگیهوش…

  • پاورپوینت رفتار تیر بتنی پیش تنیده

    پاورپوینت رفتار تیر بتنی پیش تنیده برچسب ها: دانلود پاورپوینت رفتار تیر بتنی پیش تنیده تیر بتنی پیش تنیدهپاورپوینت عمرانیبررسی عددی رفتار تیر بتنی پیش تنیدهنتایج آزمایشگاهی رفتار تیر بتنی پیش تنیدهتیر بتنیپاورپوینت تیر بتنی پیش تنیدهمدلسازی رفتار کابل های…

  • دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته مديريت،طرح ريزي واحدهاي صنعتي(طراحي كارخانه)

    دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته مديريت،طرح ريزي واحدهاي صنعتي(طراحي كارخانه) برچسب ها: گزارش کاراموزي طرح ريزي واحدهاي صنعتي(طراحي كارخانه)کاراموزي طرح ريزي واحدهاي صنعتي(طراحي كارخانه)کارورزي طرح ريزي واحدهاي صنعتي(طراحي كارخانه)دانلود گزارش کارآموزي طرح ريزي واحدهاي صنعتي(طراحي كارخانه)طرح ريزي واحدهاي صنعتي(طراحي كارخانه)…

  • فایل پاورپوینت روانشناسی محیطی در معماری

    فایل پاورپوینت روانشناسی محیطی در معماری برچسب ها: دانلود پاورپوینت روانشناسی محیطی در معماریروانشناسی محیطی در معماریهنر مدرن(معماری مدرن)معماری پسامدرننیازهای انسانیروانشناسی محیطپاورپوینت روانشناسی در معماریپاورپوینت روانشناسی محیطی در معماریروانشناسی در معماری رفتن به سایت اصلی فایل پاورپوینت روانشناسی محیطی در…

  • مبانی نظری پژوهش و تحقیقات پیشین تعاریف و نظریه های فراشناخت (فصل دوم)

    پرورش فراشناخت دانش آموزان,پيشينه نظري,چارچوب نظري,دانلود مباني نظري نظریه های فراشناخت,فصل دوم پايان نامه ارشد,مباني نظري تعریف فراشناخت,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) مهارتهای فراشناختی,مهارت های شناختی چیست,ویژگی راهبردهای فراشناختی دانلود فایل اصلی مبانی نظری پژوهش و تحقیقات پیشین…

  • مبانی نظری و پیشینه هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی

    مبانی نظری و پیشینه هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی دانلود مبانی نظری و پیشینه هوش سازمانی و اثر بخشی سازمانی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل 2 - 1 - بخش اول :…

  • پاورپوینت مناقصه

    پاورپوینت مناقصه دانلود پاورپوینت مناقصه دسته بندي : اقتصاد جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت آشنایی با مناقصه،در حجم 22 اسلاید قابل ویرایش. بخشی از متن: مناقصه چیست؟ مناقصه فرآیندی اسـت رقابتـی برای تأمین کیفیت مـورد نظر (طبق…

  • تحقیق دندان

    دندان دانلود فایل اصلی تحقیق دندان از سایت دانلود فایل تحقیق دندان در حجم 20 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و در سه فصل به شرح زیر: دوره دندانی هر انسان دو سری دندان دارد ( دندانهای…