بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی

بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی,پروژه انگیزه ی پژوهشی,تاریخچه ی توجه به پژوهشگری معلم,تحقیق ظرفیت پژوهشی,تحقیق فرصت ها و امکانات پژوهشی,مقاله تخصص پژوهشی,نیازسنجی آموزش پژوهش به معل,نیازهای آموزش پژوهش
دانلود فایل اصلی بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی از سایت

دانلود فایل

تحقیق حاضر با عنوان بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی  از سری تحقیق های رشته علوم تربیتی میباشد. این تحقیق با گرایش تحقيقات آموزشي در 96 صفحه با فرمت Word
(قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق آماده چاپ و پرینت جهت
استفاده دانشجویان می باشد.قسمتهایی کوتاه از متن:چکیدهاین پژوهش با هدف بررسی ظرفیت پژوهشی معلمان و بررسی نیازهای آموزش پژوهش به آنان انجام شد. روش پژوهش، روش کمی غیرآزمایشی بود. جامعه ی آماری شامل کلیه ی معلمان زن و مرد نواحی هفت گانه مشهد در سال تحصیلی 92-91 بود،که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس از نواحی 1و 2 و3  نمونه مورد نظر انتخاب گردید. همچنین برای بررسی شایستگی های پژوهشی معلمان تعداد 5 نفر از متخصصان پژوهش و تعداد 10 نفر از معلمین خبره به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. برای بررسی ظرفیت پژوهشی، از پرسشنامه ی ظرفیت پژوهشی با سه مؤلفه ی تخصص پژوهشی، انگیزه پژوهشی و فرصت ها و امکانات پژوهشی در محیط آموزشی استفاده شد. برای احراز روایی از روایی محتوا ( نظر متخصصان پژوهش) و روش تحلیل عاملی اکتشافی استفاده گردید که برای مؤلفه ی انگیزه پژوهشی، سه خرده مؤلفه ی انگیزه درونی، انگیزه بیرونی و بی انگیزگی و برای مؤلفه ی فرصت ها و امکانات پژوهشی در محیط آموزشی، شش خرده مؤلفه ی توجه به علایق معلم در یافتن ایده  ، تقویت مثبت، کاربردی کردن علم، جستجوی علم به عنوان تجربه اجتماعی و رفتارهای مناسب تحقیقاتی و سبک های متنوع پژوهشی مشخص گردید. پایایی پرسشنامه با استفاده از روش همسانی درونی برای مؤلفه  انگیزه پژوهشی 82/0و مؤلفه  فرصت های پژوهشی در محیط آموزشی 72/. محاسبه شد. نتایج نشان داد که به طورکلی از نظر انگیزه ی پژوهشی، معلمان به طور معنادار در سطح بالاتری از میانگین و از نظر فرصت ها و امکانات پژوهشی تفاوت معناداری با میانگین مورد نظر نداشتند. برای بررسی مؤلفه ی تخصص پژوهشی معلمان، نیازهای آموزش پژوهش به معلمان از رویکرد نیازسنجی مبتنی بر شایستگی مشخص گردید. طبق این رویکرد، ابتدا شایستگی های پژوهشی مورد نیاز معلمان بر اساس مبانی نظری، نظر متخصصان پژوهش و معلمان خبره شناسایی و اولویت بندی گردید. سپس برای اعتباریابی شایستگی های شناسایی شده، فهرست  شایستگی ها در قالب پرسشنامه در اختیار معلمین قرار گرفت، نتایج نشان می داد که میزان شایستگی  های پژوهشی معلمان در سطح مطلوبی قرار ندارد، که این شایستگی ها نشان دهنده ی میزان تخصص و مهارت و دانش پژوهشی معلمان نیز هست. سپس حیطه هایی که معلمین بیشترین نیاز به آموزش را داشتند اولویت بندی گردید. پایایی این پرسشنامه 90/0 محاسبه گردید. همچنین تفاوت معناداری بین وضعیت موجود پژوهش با وضعیت مطلوب پژوهش در بین معلمان وجود دارد.  نظر به اینکه وضعیت پژوهش در بین معلمان مطلوب نیست، باید بر اساس اهداف مهم و کاربردی از جمله برگزاری دوره های عملی برای آموزش فرایند پژوهش، اختصاص ساعتی برای پژوهش، فراهم کردن شرایطی برای ترغیب معلمان به پژوهش، نیازسنجی پژوهشی برای مشخص کردن نیازها و علایق پژوهشی و… جهت بهبود ظرفیت و توانمندی های پژوهشی معلمان برنامه ریزی گردد.بیان مسئلهبسیاری از پیچیدگی های حرفه ی معلمی، صاحب نظران را به این باور رسانده است که الگوهای رایج در تربیت معلم نمی-تواند پاسخ گوی نیاز معلمان برای مواجهه با پیچیدگی های موقعیت های واقعی تدریس باشد. بنابراین در دهه ی گذشته هم زمان با رشد تحقیقات در مورد تفکّر معلّم و با ارج گذاری فزاینده به نظریه های عملی معلمان (کلارک ، 1998)، کارگزار فکور به عنوان اندیشه ای جدید در تربیت معلم مطرح شد. در سایه ی این پدیده، واژه هایی مانند «تحقیق حین عمل»، «تدریس فکورانه»، «تأمل بر عمل»، «معلم به عنوان محقق» و یا «رویکرد پژوهشی در تربیت معلمان» در بخش های مختلف جامعه ی تربیت معلم رایج شده است ( زایخنر و تاباچنیک ، 2001، به نقل ازامام جمعه و مهرمحمدی، 1384). پیشینه ی توجه به پژوهشگری معلم، به دانش بدست آمده از جنبش آموزشی بر می   گردد که در آن کاربرد روش های علمی در توسعه ی برنامه ی درسی مورد تأکید قرار گرفت. این موضوع مربوط به زمانی می شود که باکینگهام در سال 1929، کتابی به عنوان «پژوهش برای معلمان» را تدوین نمود و در آن فصلی را به موضوع «معلم به عنوان پژوهشگر» اختصاص نمود. بعد از آن جان دیویی (1938 و 1929)، موضوع «معلم پژوهنده» را مطرح ساخت و بیان نمود برنامه های درسی زمانی مؤثر خواهند بود که معلمان به طور فعال در پژوهش درگیر شوند (یون ، پارک ، سیونگ هونگ ، 1999). معلم برای ایفای موفقیت-آمیز رسالت های حرفه ای، مکلّف است خود دست به  پژوهش زده، در کسب دانش جدید و معتبر حرفه ای نقش داشته باشد. با دستیابی به چنین موقعیتی که در آن معلّمان یا کارگزاران اصلی تعلیم و تربیت نیز از توانایی ها و قابلیت های پژوهشی برخوردار باشند و با اتکا به آن بتوانند امر یاددهی – یادگیری را سامان بخشند، نظام آموزشی و تربیتی به مرتبه ای امیدوار کننده ارتقاء می یابد و نقطه ی عطفی در سیر به سوی کمال و بالندگی پدید می آید (مهرمحمدی، 1379). تحقیق عنصری اساسی در حرفه معلّمی به شمار می آید، زمانی که معلّم خود به پژوهش اقدام می کند به طور مستقیم و متفکّرانه وارد چرخه پژوهش شده و عمل آموزشی خود را شخصاً به یاری همکارانش مورد پژوهش قرار می دهد و از این طریق بینش علمی در بدنه ی آموزش و پرورش زنده می شود؛ در همین راستا طرح معلم پژوهنده چند سالی است در نظام آموزشی –  پژوهشی کشور و حوزه ی مدیریت پژوهش، به عنوان یک چالش و رویکرد نوین پژوهشی، پا به عرصه ی ظهور گذاشته است (حسن زاده، نجفی و آزادی، 1385). معلم نه به عنوان استفاده کننده ی صرف از تحقیقات آموزشی و تربیتی، بلکه به واسطه ی تجارب و دانشی که در جریان فعالیت تدریس و در محیط واقعی بدست می آورد، می تواند مولّد دانش ِآموزشی نیز باشد. یافته های پژوهشی که توسط خود معلم بدست می آید کاربردهای ملموس تری در برخواهد داشت. بنابراین علاوه بر در نظرگرفتن نقش معمول و شناخته شده برای معلمان در زمینه ی تدریس، ضروری است نقش پژوهشگری نیز برای آنان در نظر گرفته شود (مهرمحمدی، 1376). از آن جایی که رسالت آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی کارآمد و کارآفرین است که بتواند به صورت هدفمند و متناسب با نیاز جامعه مهارت های لازم را کسب کند، ضرورت برنامه ریزی در نظام آموزشی می بایست مبتنی بر پرورش روحیه و مهارت های پژوهشی در معلمان و در نتیجه پرورش تفکر پژوهشی در دانش آموزان صورت گیرد تا بتواند در زیرساخت توسعه ی کشور مثمرثمر واقع گردد. اعتقاد به پژوهش به عنوان یک راه کارآمد برای رسیدن به راه حل مسایل و مشکلات باید در دانش آموزان درونی شده و جزیی از نظام ارزشی و اعتقادی آنان شود؛ این امر میسر نیست مگر با تربیت معلمانی پژوهشگر، چرا که معلمان مهم ترین رکن نظام آموزشی هستند که می توانند با الگودهی مناسب شخصیت دانش آموزان را شکل بدهند (متین، 1389). هدف اصلی معلمان پژوهشگر، نه صرفاً تولید دانش نظری، بلکه بهبود وضعیت های نامطلوب موجود و حل مسائل مبتلابه کلاس درس و بهسازی آموزش و یادگیری در کلاس های درس و مدرسه است (قاسمی پویا، 1382). پژوهش توسط معلمان یک فرایند مشارکتی است تا آنان به طور نقّادانه کلاس های درس خود را مورد آزمون قرار دهند، مداخله های آموزشی را اجرا و توسعه دهند و تأثیر این مداخله ها را مورد ارزیابی قرار دهند. این فعالیت ها به معلمان اجازه می دهد در تولید و توسعه ی دانش کاربردی مشارکت داشته باشند (نایت ، بودا  و گروس ، 2001). در سند ملّی تحول بنیادین آموزش و پرورش (1390)، نیز بر توسعه ی زمینه ی پژوهشگری و افزایش توانمندی های حرفه ای معلمان به شکل فردی و گروهی، تبادل تجارب و دستاوردها در سطح محلی و اختصاص اعتبارات خاص برای فعالیت های پژوهشی معلمان و استفاده ی بهینه از ظرفیت های موجود برای گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش در بین مدیران و مربیان، تأکید می گردد. بنابراین توسعه ی توانمندی ها و ظرفیت های پژوهشی معلمان به عنوان یک عامل کلیدی در بالا بردن کیفیت فرایند یاددهی یادگیری مطرح است (مورای ، 2009). یکی از بخش های مهم و ضروری ایجاد ظرفیت پژوهشی برای معلمان، فراهم سازی و حمایت از فرصت های پژوهشی برای این پژوهشگران است تا تخصص های خود را با کسب مهارت ها و دانش و معلومات جدید از پژوهش بهبود بخشند (دیسون  و دسفورگز ، 2002). بنابراین به تمامی منابع محیطی و مادّی، انسانی، نگرشی و فکری مورد نیاز برای انجام پژوهش یا استفاده از تحقیقات، همراه با روشها و شیوه هایی که این منابع کسب می شوند، ظرفیت پژوهشی می گویند (دیسون و دسفورگز، 2001). با در نظر گرفتن این نکته که بهبود کیفیت آموزش و پرورش نیازمند افزایش توانمندی های حرفه ای معلمان است و یکی از عوامل مؤثر بر ارتقای حرفه ای آنان پژوهش در کلاس درس است، آموزش و اشاعه ی روش های تحقیق در میان معلمان از جمله فرصت هایی است که منجر به توسعه ی فرهنگ پژوهش در سطح مدارس و در میان معلمان خواهد شد (ساکی، 1383)؛ طبق مطالعه ی دودانی و لاپارته (2008) آموزش پژوهش به کارکنان موجب ارتقاء ظرفیت پژوهشی آنان می گردد. همچنین مون (2008) نیز یکی از عوامل مهم گسترش ظرفیت پژوهشی را، آموزش پژوهش در سطح دانشگاهی و غیر دانشگاهی می داند. قبل از هر اقدامی در زمینه ی آموزش پژوهش و توسعه ی مهارت های پژوهشی معلمان لازم است که کاستی های پژوهشی آن ها شناخته شود و بر این اساس برنامه ریزی برای توسعه ی مهارت های پژوهشی آنان صورت گیرد؛ به عبارت دیگر، نقطه ی آغازین برنامه ریزی صحیح در جهت آموزش پژوهش به معلمان تشخیص نیازهای آموزش پژوهش و اولویت بندی آن ها می باشد؛ یکی از روش های نوین برای نیازسنجی آموزشی، روش نیازسنجی مبتنی بر شایستگی است. شایستگی ها مجموعه توانمندی های مرتبط با شغل می باشند که دارنده ی آن ها را قادر می سازد در سطحی بالاتر از حد متوسط به ایفای مسئولیت بپردازد (خراسانی و عیدی، 1389). نکته ی اساسی در نیازسنجی آموزش پژوهش مبتنی بر شایستگی، شناسایی شایستگی های اساسی پژوهشی در بین معلمان و برنامه ریزی در خصوص آموزش آن هاست تا از این طریق سطح کمّی و کیفی ظرفیت های پژوهشی معلمان بهبود یافته و منجر به توسعه ی هر چه بیشتر برنامه ی معلم پژوهنده در سطح کشور گردد.     در رابطه با ارزیابی عملکرد برنامه ی معلم پژوهنده تا کنون پژوهش هایی انجام شده است،که در آن ها موانع مشارکت در پژوهش توسط معلمان شناسایی گردیده است (حسن زاده و همکاران، 1385؛ نجفی و قلی زاده، 1388؛ فضل الهی قمشی، نوروزی، ملکی توانا، 1391) و یا دلایل ناکارآمدی آموزش پژوهش و شیوه های اقدام پژوهی مورد ارزیابی قرار گرفته است (چایچی و همکاران، 1384)؛ اما در هیچ کدام از این پژوهش ها به بررسی میزان آگاهی معلمان از پژوهش، انگیزه ها و فرصت های پژوهشی آنان پرداخته نشده است؛ برای تحلیل جامع از وضعیت پژوهشی معلمان ضروری است به بررسی تخصص و دانش معلمان از  پژوهش، میزان انگیزه ی پژوهشی آنان و سپس بررسی فرصت ها و امکانات پژوهشی که در نظام آموزش و پرورش برای آنان ایجاد شده است به عنوان ابعاد ظرفیت پژوهشی معلمان پرداخته شود. از سوی دیگر، در زمینه ی تعیین نیازهای آموزش پژوهش در خارج از آموزش و پرورش و نیازسنجی پژوهشی تاکنون مطالعاتی انجام گرفته است (عبادی فر و همکاران، 1383؛ عصاره و همکاران،1390؛ ارفع، 1391)، ولی در زمینه ی نیازسنجی آموزش پژوهش به معلمان مطالعه ای مرتبط و جامع انجام نشده است، لذا با در نظرگرفتن این نکته که ارتقاء ظرفیت های پژوهشی معلمان نیازمند بهبود آموزش پژوهش به آنان می باشد، در این مطالعه به تعیین نیازهای آموزش پژوهش به معلمان با استفاده از الگوی نیازسنجی مبتنی بر شایستگی و سپس تعیین فاصله ی بین شایستگی های پژوهشی موجود با شایستگی های پژوهشی مطلوب به عنوان نیاز آموزش پژوهش پرداخته خواهد شد. بنابراین سوال اساسی که در این پژوهش مطرح است این است که تخصص پژوهشی، انگیزه ی پژوهشی و فرصت ها و امکانات پژوهشی معلمان به عنوان ابعاد ظرفیت پژوهشی به چه صورت است و اولویت بندی نیازهای آموزش پژوهش به معلمان چگونه است؟فهرست مطالب بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی به شرح زیر میباشد:چکیدهفصل اول: مقدمه پژوهش1-1) بیان مسأله                                                            1-2)  اهمیت و ضرورت پژوهش                               1-3)  هدف های پژوهش                                                   1-4)  سؤالات پژوهش                                            1-4-1)  تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش   1-4-2)  تعاریف مفهومی                                                                          1-4-3) تعاریف عملیاتی                                                          فصل دوم: پیشینه پژوهش2-1)  پیشینه نظری                                                        2-1-1) تاریخچه ی توجه به پژوهشگری معلم                    2-1-2) اهمیّت و ضرورت توجه به پژوهشگری معلمان         2-1-2) اهمیت توسعه ی ظرفیت پژوهشی معلمان                    2-1-3) ظرفیّت پژوهشی و توسعه ی حرفه ای معلمان                2-1-4) توسعه ی ظرفیت پژوهشی از طریق آموزش پژوهش                           2-1-5) نیازسنجی آموزش پژوهش به معلمان                                 2-1-6) الگوی نیازسنجی مبتنی بر شایستگی                                 2-2) پیشینه پژوهش                                               2-3) جمع بندی پیشینه                                                         فصل سوم: روش پژوهش3-1) روش پژوهش                                                       3-2) جامعه آماری                                                   3-3) روش نمونه گیری                                                                       3-4) ابزار جمع آوری اطلاعات                                               3-5) شیوه ی اجرای پژوهش                                         3-6) شیوه ی تحلیل داده ها                                                  فصل چهارم: یافته های پژوهش4-1) یافته های توصیفی                                                  4-2) یافته های استنباطی                                                4-2-1)ظرفیت پژوهشی                                                  4-2-2) نیازسنجی آموزش پژوهش                                                                  4-2-3)هدف گذاری برنامه های پژوهشی معلمان              فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری5-1) نتایج مربوط به ظرفیت پژوهشی                                             5-2) نتایج مربوط به نیازسنجی آموزش پژوهش                                 5-3) نتایج مربوط به هدف گذاری برنامه های پژوهشی       5-4) محدودیت های پژوهش                                                                       5-5) پیشنهادات                                    5-6-1)پیشنهادات کاربردی                                          5-6-2) پیشنهادات پژوهشی   منابعپیوستپیوست 1) پرسشنامه ظرفیت پژوهشی معلمان          پیوست 2) پرسشنامه تعیین نیازهای آموزش پژوهش به معلمان        پیوست 3) چک لیست مصاحبه با متخصصان پژوهش و معلمان خبره           

برچسب ها:
تحقیق ظرفیت پژوهشی مقاله تخصص پژوهشی پروژه انگیزه ی پژوهشی تحقیق فرصت ها و امکانات پژوهشی نیازهای آموزش پژوهش بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی تاریخچه ی توجه به پژوهشگری معلم نیازسنجی آموزش پژوهش به معل

مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران رشته روانشناسی و علوم تربیتی

در قالب word و قابل ویرایش

  • پیشینه و مبانی نظری تحقیق استرس والدگری

    پیشینه و مبانی نظری تحقیق استرس والدگری دانلود پیشینه و مبانی نظری تحقیق استرس والدگری دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل استرس والدگری : تولد فرزند یک تغییر بزرگی در زندگی والدین است که…

  • ترجمه مقاله انگلیسی: تعادل بار وظایف الهام گرفته از رفتار زنبور عسل در محیط محاسبات ابری

    09358978227,Honey bee behavior inspired load balancing of tasks in cloud computing environments,تعادل بار وظایف الهام گرفته از رفتار زنبور عسل در محیط محاسبات ابری,دانلود مقاله انگلیسی,دانلود مقاله رایانش اب,رایانش ابری,محاسبات ابری,نگار زمانی دانلود فایل اصلی ترجمه مقاله انگلیسی: تعادل بار…

  • دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی دانشکده معماری،گرافیک و عکاسی

    برنامه فیزیکی طراحی دانشکده معماری,دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی دانشکده معماری,طراحی دانشکده معماری گرافیک و عکاسی,ظوابط و استانداردهای طراحی دانشکده معماری گرافیک و عکاسی,گرافیک و عکاسی,مطالعات معماری طراحی دانشکده معماری گرافیک و عکاسی دانلود فایل اصلی دانلود مطالعات و…

  • گستره نظری و مبانی نظری تعاریف و مفاهیم سبک های اسناد (فصل دوم)

    گستره نظری و مبانی نظری تعاریف و مفاهیم سبک های اسناد (فصل دوم) برچسب ها: گستره نظری و مبانی نظری تعاریف و مفاهیم سبک های اسنادیشکل گیری سبک اسنادنظریه های اسنادیسوگیری های اسناداسنادهای اصلیابعاد اسناداسناد و جنسیتاسناد و پیشرفت تحصیلی…

  • پاورپوینت تغذيه با شير مادر در كودكان زير شش ماه

    پاورپوینت تغذيه با شير مادر در كودكان زير شش ماه برچسب ها: تغذیه کودک با شیر مادرمضرات شیر مادر بعد از دو سالگیراهنمای تغذیه با شیر مادر وزارت بهداشتعکس شیر مادرافزایش وزن نوزاد با شیر مادرتغذیه با شیر مادر pptتغذیه…

  • پاورپوینت مراقبت های پرستاری از بیماری های پوست

    پاورپوینت مراقبت های پرستاری از بیماری های پوست دانلود پاورپوینت مراقبت های پرستاری از بیماری های پوست دسته بندي : پرستاری جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت آشنایی با مراقبت های پرستاری از بیماری های پوست،در حجم 32…

  • پاورپوینت انواع صدمات ورزشی و درمان آنها

    پاورپوینت انواع صدمات ورزشی و درمان آنها دانلود پاورپوینت انواع صدمات ورزشی و درمان آنها دسته بندي : تربیت بدنی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت انواع صدمات ورزشی و درمان آنها ، در حجم 30 اسلاید قابل…

  • مبانی نظری و پژوهش نظری نگرش و شیوه های فرزندپروری (فصل دوم پایان نامه)

    ادبيات نظري سبک های فرزندپروری,پيشي,پیشینه نظری فرزندپروری,چارچوب نظري شیوه فرزندپروری والدین,دانلود مباني نظري شیوه های فرزندپروری,فصل دوم مهارت های فرزندپروری,مباني نظري سبک های فرزندپروری,مباني نظري و پيشينه پژوهش نگرش و شیوه های فرزندپروری دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پژوهش…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه پزوهشی تعاریف و مفاهیم رهبری تحول گرا (فصل دوم)

    pdf,پرسشنامه رهبری تحول گرا,دانلود مبانی نظری و پیشینه پزوهشی تعاریف و مفاهیم رهبری تحول گرا (فصل دوم),رهبری تحول آفرین چیست؟,رهبری تحول گرا,رهبری تحول گرا چیست,رهبری تحول گرا و نوآوری,رهبری تعامل گرا,مدیریت تحول گرا دانلود فایل اصلی دانلود مبانی نظری و…

  • تحقیق انرژی خورشیدی

    تحقیق انرژی خورشیدی دانلود تحقیق انرژی خورشیدی دسته بندي : فیزیک جزئیات و دریافت گزارش فایل خورشید سرچشمه ی عظیم و بیکران انرژی است،که زندگی زمین به آن بستگی دارد و همه ی گونه ها دیگر انرژی نیز به گونه…

  • جزوه درس کارگاه ریخته گری

    جزوه درس کارگاه ریخته گری دانلود جزوه درس کارگاه ریخته گری دسته بندي : مواد و متالوژی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل ورد جزوه درس کارگاه ریخته گری(گروه مهندسی مواد- متالورژی)، در حجم 92 صفحه آماده پرینت. بخشی…

  • طرح کسب و کار احداث کارخانه تولید و نصب ایزوگام

    توجیه فنی کارخانه عایق کاری و تولید ایزوگام,تولید ایزوگام و نصب ایزوگام,طرح توجیهی تولید عایق سقف,طرح توجیهی کارخانه ایزوگام,طرح کارافرینی کارخا,طرح کسب و کار احداث کارخانه تولید و نصب ایزوگام,طرح کسب و کار تولید ایزوگام,کارگاه تولیدی ایزوگام دانلود فایل اصلی…

  • دانلود پاورپوینت با موضوع سیگنال ها و سیستم ها

    دانلود پاورپوینت با موضوع سیگنال ها و سیستم ها برچسب ها: تجزیه و تحلیل سیگنال ها و سیستم ها اپنهایمخواص سیستم هاسیگنال ها و سیستم ها فرادرسدانلود فیلم آموزش سیگنال و سیستمسیگنال و سیستم فرادرسبهترین جزوه سیگنال و سیستمجزوه سیگنال…

  • پاورپوینت شبکه های کامپیوتری 1

    پاورپوینت شبکه های کامپیوتری 1 برچسب ها: جزوه شبکه های کامپیوتری pdfجزوه شبکه های کامپیوتری برای استخدامیجزوه شبکه های کامپیوتری دانشگاه شریفآموزش شبکه های کامپیوتریجزوه درس شبکه های کامپیوتری کاردانیآموزش شبکه های کامپیوتری pdfکتاب شبکه های کامپیوتریفرادرس شبکه های کامپیوتری…

  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ساختار سرمایه و ارزيابي روشهای تأمين مالی (فصل دوم)

    ادبیات نظری ساختار سرمایه و ارزيابي روشهای تأمين مالی,پیشینه تحقیق ساختار سرمایه و ارزي,چارچوب نظری ساختار سرمایه و ارزيابي روشهای تأمين مالی,فصل دوم پایان نامه عوامل مؤثر بر ساختار مالي شرکتها,مبانی نظری ساختار سرمایه و ارزيابي روشهای تأمين مالی دانلود…

  • تحقیق درباره دیابت

    تحقیق درباره دیابت دانلود تحقیق درباره دیابت دسته بندي : زیست شناسی جزئیات و دریافت گزارش فایل دانلود تحقیق با موضوع دیابت؛ در قالب Word و در 29 صفحه، قابل ویرایش.   بخشی از متن تحقیق:  دیابت یک اختلال در…

  • پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری

    پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری دانلود پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل سرمایه فکری توسعه جوامع انسانی منوط به انسانهای توسعه یافته بویژه در سطح مدیریت آنهاست…

  • پاورپوینت شیخ بهائی

    پاورپوینت شیخ بهائی دانلود پاورپوینت شیخ بهائی دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت شیخ بهائی و آثارش،در حجم 32 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه. بخشی از متن: شیخ بهاء الدین ، محمدبن…

  • پاورپوینت چگونگی راه اندازی یک کسب وکارخوب در دنیای امروز

    پاورپوینت چگونگی راه اندازی یک کسب وکارخوب در دنیای امروز برچسب ها: کسب و کار موفقکسب و کار جدید در ایرانانواع کسب و کارراه اندازی کسب و کار شخصیاصول راه اندازی کسب و کارمراحل راه اندازی یک کسب و کارکسب…

  • دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته مکانیک،بررسی اجزاء،ساختمان و مراحل نصب آسانسور

    دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته مکانیک،بررسی اجزاء،ساختمان و مراحل نصب آسانسور برچسب ها: گزارش کاراموزي بررسي آسانسورکاراموزي بررسي آسانسورکارورزي بررسي آسانسوردانلود گزارش کارآموزي بررسي آسانسوربررسي آسانسورآسانسور رفتن به سایت اصلی دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته مکانیک،بررسی اجزاء،ساختمان و مراحل نصب…

  • بررسی ارزیابی روشهای پرداخت پاداش

    بررسی ارزیابی روشهای پرداخت پاداش برچسب ها: پایان نامه بررسی ارزیابی روشهای پرداخت پاداشپروژه بررسی ارزیابی روشهای پرداخت پاداشمقاله بررسی ارزیابی روشهای پرداخت پاداش رفتن به سایت اصلی بررسی ارزیابی روشهای پرداخت پاداش دسته بندي : مدیریت جزئیات و دریافت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تربیت معنوی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تربیت معنوی دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تربیت معنوی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل تربیت معنوی معنای لغوی تربیت : در فرهنگ فارسی معین واژه تربیت را…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق ساختار مغز و عملکرد آن وفرایند خلاقیت

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق ساختار مغز و عملکرد آن وفرایند خلاقیت دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق ساختار مغز و عملکرد آن وفرایند خلاقیت دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق ساختار…

  • رساله و پایان نامه معماری طراحی مجموعه جهانگردی

    پایان نامه معماری طراحی مجموعه جهانگردی,دانلود مطالعات و رساله,دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی مجموعه ایستگاه راه آهن,طراحی مجموعه جهانگردی,مطالعات معماری طراحی مجموعه جهانگردی,معماری طراحی مجموعه جهانگردی دانلود فایل اصلی رساله و پایان نامه معماری طراحی مجموعه جهانگردی از سایت…

  • تحقیق بررسی يين تاثیر فعالیت های ترفیع (تبلیغات و فعالیت های پیشبرد فروش) و ارزش ویژه برند

    ارزش ویژه برند,پایان نامه بررسی يين تاثیر فعالیت های ترفیع (تب,پروژه بررسی يين تاثیر فعالیت های ترفیع (تبلیغات و فعالیت های پیشبرد فروش) و ارزش ویژه برند,تحقیق بررسی يين تاثیر فعالیت های ترفیع (تبلیغات و فعالیت های پیشبرد فروش) و…

  • ادبیات نظری تحقیق خودپنداره

    ادبیات نظری تحقیق خودپنداره دانلود ادبیات نظری تحقیق خودپنداره دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل خلاصه ای از کار : مقدمه : یکی از مفاهیم بنیادین در تکامل شخصیت و روان هر فرد ،…

  • پاورپوینت حسابداری فعالیت های بیمه ای

    پاورپوینت حسابداری فعالیت های بیمه ای دانلود پاورپوینت حسابداری فعالیت های بیمه ای دسته بندي : حسابداری جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت حسابداری فعالیت های بیمه ای ، در حجم 69 اسلاید قابل ویرایش. بخشی از متن:…

  • پاورپوینت بررسی تهدیدات و ارائه پروتکل امنیت شبکه های بی سیم

    پاورپوینت بررسی تهدیدات و ارائه پروتکل امنیت شبکه های بی سیم برچسب ها: پروتکل امنیت شبکه های بی سیمشبکه های موردی متحرکشبکه موردی چیستپروتکل مسیریابی منبع پویاشبیه سازیسناریوهای ترافیک و جابجاییپروتکل مسیریابی بدون حالت محیط حریصانه رفتن به سایت اصلی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ماهیت خانواده و انتظارات والدین (فصل 2)

    پيشينه پژوهش خانواده چیست,پيشينه نظري انتظار والدین از فرزندان,چارچوب نظري نظریه های خانواده,دانلود مباني نظري انتظار والدین,فصل دوم پايان نامه ارشد تعریف خانواده,مباني نظري فرزندپروری,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) ماهیت خانواده و فرزندان دانلود فایل اصلی مبانی نظری…

  • دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته روانشناسی،بررسي مشاوره شغلي

    دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته روانشناسی،بررسي مشاوره شغلي برچسب ها: گزارش کاراموزي بررسي مشاوره شغليکاراموزي بررسي مشاوره شغليکارورزي بررسي مشاوره شغليدانلود گزارش کارآموزي بررسي مشاوره شغليبررسي مشاوره شغليمشاوره شغلي رفتن به سایت اصلی دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته روانشناسی،بررسي مشاوره…

  • ارائه یک مدل ریاضی برای برنامه ریزی دوسطحی در انتخاب تامین کننده

    ارائه یک مدل ریاضی برای برنامه ریزی دوسطحی در انتخاب تامین کننده برچسب ها: ارائه یک مدل ریاضی برای برنامه ریزی دوسطحی در انتخاب تامین کنندهپایان نامه ارائه یک مدل ریاضی برای برنامه ریزی دوسطحی در انتخاب تامین کنندهپروژه ارائه…

  • چارچوب نظری و پیشینه تجربی پژوهش نیازهای روانشناختی (فصل دوم پایان نامه)

    پرسشنامه نیازهای اساسی روانشناختی,پرسشنامه نیازهای اساسی گلاسر,پيشينه نظري نیازهای رو,دانلود مباني نظري نیازهای روانشناختی اساسی,مباني نظري نیازهای بنیادین روانشناختی,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)نیازهای روانشناختی چیست؟,نیازهای روانشناختی اساسی دانلود فایل اصلی چارچوب نظری و پیشینه تجربی پژوهش نیازهای روانشناختی…

  • مبانی نظری تیپ شخصیتی A

    مبانی نظری تیپ شخصیتی A دانلود مبانی نظری تیپ شخصیتی A دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل خلاصه ای از کار : مقدمه : همهی افراد دارای شخصیت میباشند و شخصیت در تعیین میزان…

  • پیشینه و مبانی نظری رضایت مشتری و تئوری خاکستری

    پیشینه و مبانی نظری رضایت مشتری و تئوری خاکستری دانلود پیشینه و مبانی نظری رضایت مشتری و تئوری خاکستری دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق رضایت مشتری و تئوری خاکستری…

  • مبانی نظری و سوابق پژوهشی مفاهیم و عناصر خوشه های صنعتی (فصل دوم)

    پيشينه پژوهش انواع خوشه های صنعتی,پيشينه تحقيق خوشه های صنعتی در ایران,دانلود مباني نظري تعریف خوشه صنعتی,فصل دوم پايان نامه ارشد انواع خوشه صنعتی,مباني نظري خوشه های صنعتی چیست؟,مبانی نظری و سوابق پژوهشی مفاهیم و عناصر خوشه های صنعتی (فصل…