بررسی ویژگی های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

بررسی ویژگی های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

برچسب ها:
تحقیق صلحمقاله آموزش صلحپروژه برنامه درسی صلح محوردانلود تحقیق آموزش ابتداییبررسی ویژگی های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمانتعاریف و مفاهیم صلحنقش مدرسه در آموزش صلحاهمیت آموزش صلحبرنامه های آموزش

رفتن به سایت اصلی

بررسی ویژگی های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی

جزئیات و دریافت
گزارش فایل

تحقیق حاضر با عنوان بررسي ویژگی های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان از سری تحقیق های رشته روانشناسی
میباشد. این تحقیق با گرایش برنامه ریزی درسی در 131 صفحه با فرمت Word
(قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق آماده چاپ و پرینت جهت
استفاده دانشجویان می باشد.قسمتهایی کوتاه از متن:چکیدهپژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگی های آموزش صلح در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع زمینه یابی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمین دوره ابتدایی منطقه 2 شهر تهران بود. که بر این اساس با استفاده از فرمول کوکران 250  نفر  از معلمین دوره ابتدایی و 16  نفر صاحب نظران برنامه ریزی درسی و دبستان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده ها از یک پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی آن مورد تأیید متخصصان قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 84/. محاسبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها  از روش های آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، میانه، مد و انحراف معیار) و همچنین از روش های آمار استنباطی (آزمون t برای گروه های مستقل و تحلیل واریانس یک راهه) استفاده شد که نتایج پژوهش نشان داد؛ اگر چه دیدگاه معلمان و کارشناسان بر اساس ویژگی های جمعیت شناختی در ارتباط با برخی مؤلفه ها تفاوت معناداری با یکدیگر دارد؛ اما به طور کلی میزان استفاده از تمامی مؤلفه های آموزش صلح در برنامه ی درسی از دیدگاه معلمان پایین تر از حد متوسط ارزیابی شده است. کارشناسان نیز  مؤلفه های «آگاهی از صلح و روش های حصول به آن»، «احترام به تمامی اشکال حیات و زندگی» و «احساس همدردی در سطح ملی و بین المللی» کمتر از حد متوسط و مؤلفه های «مشارکت، همکاری و تشریک مساعی»، «مسئولیت پذیری در برابر اعمال شخصی و اجتماعی» و «حل مسالمت آمیز اختلافات» متوسط و متوسط به بالا ارزیابی کرده اند. همچنین بین دیدگاه معلمان و کارشناسان فقط در مورد مؤلفه های  «همکاری و تشریک مساعی» و «احترام قائل شدن به تمامی اشکال زندگی و حیات» تفاوت معناداری وجود دارد.مقدمهعصر کنونی، عصر پیچیدگی و تحول است. تحولات پر بعد و چندلایه  در نظام جامعه ی جهانی محیط های آموزشی را تحت تأثیر قرار داده است؛ از این رو نظام های آموزشی و در رأس آن مدارس بازنگری در برنامه ی درسی به عنوان یک اصل بنیادی را موردتوجه قرار داده اند (ژان ، 2013).  بر این اساس برنامه ریزان درسی جنبش آموزش صلح در برنامه ی درسی را مورد توجه قرار داده اند (پاجی ، 2011).  در واقع صلح پیش شرط عمده ی تداوم حیات زندگی انسانی نسل ها و ملیت هاست، یعنی نوع بقا بشر به عنوان یک کل، اکنون به حفظ صلح و بهتر بگوییم ایجاد صلح وابسته است و ضروری است که آموزش، هم شرایط و لوازم بروز جنگ و خشونت را نشان دهد و هم راه هایی که باعث تعدیل این وضعیت و حتی غلبه بر آن و ایجاد تفاهم بین ملت ها و گروه های انسانی می شود را مطرح کند (بایر و استانلی ، 2003).       آموزش صلح به عنوان سازوکاری به منظور ایجاد تعهد و تشویق به صلح، بالا بردن اعتماد به نفس به عنوان یک عامل فردی صلح، آگاهی دادن فراگیران به عواقب جنگ و بی عدالتی اجتماعی، آموزش در جهت ایجاد ساختارهای اجتماعی صلح آمیز و عادلانه و تشویق فراگیر به عشق و دوستی با جهان به منظور ایجاد آینده ای صلح آمیز مورد استفاده قرار می گیرد (کستر ، 2012). تغییرات اجتماعی یا آموزش صلح در برگیرنده ارتقا ظرفیت فردی در مواقع مواجه شدن با گفتارهای جمعی درون گروهی و ظهورش در روابط فرهنگی و ساختارهای گروهی و میان-گروهی است (سالامون ، 2007).      آموزش صلح یک ضرورت فوری است نه تنها به این دلیل که در حال حاضر فرآیندهای جهانی دچار تضاد عمیق است، بلکه باید پذیرفت؛ امروزه جنگ به عنوان یک واقعیت زندگی است در هر زمان اتفاق می افتد با توجه به برخورد منافع، ایده ها، جهت گیری های سیاسی، سیستم اقتصادی، و …، خشونت اغلب به عنوان راهی برای حل و فصل تعارض استفاده می شود. با این حال، پایان دادن جنگ از طریق خشونت به طور بالقوه باعث ایجاد ناامنی و اثراتی مخربی می-شود. بنابراین، ضرورت آموزش صلح از دوران کودکی به عنوان زیربنای شکل گیری جهان آینده ضرورت می یابد (دانش ، 2009). اعتقاد بر این است که آموزش و پرورش رسمی یک مکانیزم مناسب و سیستمی منسجم که دارای رهبری و مدیریت سازمان یافته می باشد؛ می تواند زمینه ساز آموزش و پروش صلح شود. این آموزش دارای هدف، محتوا، فرآیند و ارزشیابی مشخص می باشد (برابک ، 2006).  از این رو با تغییرات روزافزون در وضعیت سیاسی، اجتماعی و آموزشی بسیاری از جوامع، موضوع چالش برانگیزی به نام آموزش صلح  مطرح شده است. بنابراین لازم است برنامه ای جامع و مدون در زمینه آموزش صلح و مؤلفه های آن طراحی و اجرا شود. این موضوع تنها به متخصصان حوزه ی علوم تربیتی و انسانی مربوط نمی شود بلکه سیاست بازان و برنامه ریزان را به فکر فرو برده است.      از این رو با وجود توسعه کمی و کیفی آموزش ها در دوره ابتدایی به موضوع صلح توجه کافی نشده است. علت این امر از یک سو فقدان برنامه درسی تحت عنوان آموزش صلح یا عناوین مشابه می باشد و از سوی دیگر مطالعه مستقلی در خصوص مفاهیم و مضامینی که بتواند در زمین صلح به کودکان و نوجوانان ایرانی آموزش داده شود در دسترس نمی باشد. از این رو با توجه به این که آموزش صلح نتوانسته در برنامه ی درسی جایگاه واقعی خود را پیدا کند؛ پژوهش حاضر به بررسی ویژگی ها و مؤلفه های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی می-پردازد.بیان مسئلهامروزه فرآیند جهانی شدن با شتاب روزافزون در حال عبور از مرزهای سیاسی، محدوده های فرهنگی، خانوادگی و فردی است و در واقع کلیه ی شئون زندگی افراد را تحت تأثیر خود قرار داده است. دو جنگ جهانی و آثار به جا مانده از آن، رشد سیستم های تسلیحاتی اتمی، ظهور جوامع فراصنعتی- امپریالیستی و تعارض میان آن ها، واقعه ی یازده سپتامبر و تخریب های زیست محیطی در سطح بین المللی نشان داده است که مردم عادی و حتی ساکنین نقاط دور افتاده از آثار شوم این تغییرات و رخدادها مصون نبوده و مجموعه ی این وقایع، جهان را با مشکلات و معضلات جدیدی روبرو ساخته است (فتحی واجارگاه و اسلامی، 1387). بدیهی است در چنین وضعیتی معضلاتی همچون بی عدالتی، تبعیض، ناامنی، پوچی، بی طرفی و… زندگی انسان را بیش از پیش تهدید خواهد کرد. در واقع زندگی همراه با ترس و به دور از امنیت چه در محیط داخلی کشورها و چه از ناحیه ی برون مرزی نوعی بی  ثباتی ایجاد کرده است که آرامش زندگی انسانی افراد را با مشکل روبرو نموده است. به منظور پایان دادن به خشونت، ظلم و ستم، تبعیض و بی عدالتی در جنبه های مختلف زندگی افراد و جوامع می بایست به دنبال تحقق معنا، ماهیت و ارزش های صلح باشیم. تحقق این ارزش ها منوط به ایجاد زمینه های آموزش صلح در سطح مدارس می باشد. ترویج این گفتمان در مدارس و در بین دانش آموزان منجر به احترام متقابل، اشتیاق برای کمک به همنوع، توانایی مذاکره و برقراری ارتباطات با استفاده از احساسات، عقل و منطق می شود. همه ی این ها را می-توان در چارچوب رسمی مدرسه و کلاس درس آموخت (دانش، 2008). از این روسازمان ملل به عنوان راهکاری پیشگیرانه، دهه ی 2010-2000 را دهه ی بین المللی فرهنگ صلح و عدم خشونت نامیده است و در این زمینه سازمان یونسکو اهمیت ترویج فرهنگ صلح را این گونه معرفی نموده است : « آموزش فرهنگ صلح منجر به پرورش و ترویج اعتقادات و اقداماتی خواهد شد که مردم هر کشور باید متناسب با ساختارهای ویژه ی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود به آن عمل کند. عامل اصلی تحکیم این فرهنگ در جامعه تبدیل رقابت های خشونت آمیز به همکاری های مبتنی بر ارزش ها و اهداف مشترک است.» (یونیسف ، 2011). صلح، نتیجه و ادامه ی یک نظام شهروندی و مردم سالار چند جانبی و چندگرایی الهام گرفته از حقوق بشر است که به سوی توسعه و گسترش مداوم و دراز مدت سوق داده می شود. مردم سالاری، بهترین پشتیبان بین المللی و ملی صلح است، زیرا تعارض ها را در چهارچوب یک تشکیلات سازمانی به منظور برخورداری از پویایی اجتماعی و پیشرفت های مشترک، جهت می بخشد ( ادیب نیا، 1389).   با توجه به این وضعیت، برنامه ی آموزش صلح به مثابه ی یک نیاز قدیمی، اما با ماهیت و محتوای پیچیده تر می بایست به عنوان راهنمای عمل در فرآیند تعلیم و تربیت فراگیران به منظور توسعه ی دانش، نگرش و رفتارهای ارزش مداری که مدیریت تعارض ها را به دور از خشونت منجر می شود؛ مورد استفاده قرار گیرد (هریس و سینوت ، 2007). البته آموزش به تنهایی راهگشا نمی باشد و فقط می تواند نقش اساسی در تحول فهم جامعه ی جهانی داشته باشد، ولی با طراحی یک محتوای آموزشی مناسب می توان دستیابی به یک زندگی متعادل سازگار با حقوق بشر را مهیا ساخت و نسبت به چالش هایی که توسط جهانی شدن و فن آوری های جدید و پدیده های مربوط به آن ایجاد شده است، واکنش مناسب نشان داد.          تا وقتی تعارض، درگیری و جنگ به عنوان قانون طبیعی زندگی است و تا زمانی که کودکان و نوجوانان قربانیان بی دفاع منازعات هستند، آموزش صلح به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر می باشد. آموزش صلح در مدارس روشی به منظور پرورش مهارت های فردی و میان فردی فراگیران است که آن ها را تشویق می کند با ابتکار و خلاقیت راه هایی مناسب و معقول برای سازش با محیط زیست خود به کار گیرند. بنابراین آموزش صلح واقعیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ملت ها می باشد که جزییات آن در قالب برنامه ی درسی صلح محور تدوین می یابد (ماتسورا ، 2012).       به رغم آنکه موضوع آموزش صلح به اندازه ی آموزش ریاضیات ، فیزیک و شیمی اهمیت دارد، نظام های برنامه ریزی درسی در کشورهای جهان به ندرت برنامه درسی مستقلی با عنوان برنامه ی درسی صلح محور تدوین و اجرا کرده اند. هم اکنون موضوع صلح و امنیت بیشتر در قالب برنامه ی درسی مطالعات اجتماعی یا تاریخی و به صورت های پراکنده و ناکافی ارائه می شود. امروزه حداقل آموزش هایی نیز که درمورد حقوق و وظایف شهروندی ، درک حقوق بشر و احترام به دموکراسی در مدارس ارائه می شود ، به شیوه ی سنتی و انتقال یک طرفه ی اطلاعات است ؛ به این سبب ، برنامه درسی اغلب مبتنی بر گفتگو، نقد و استدلال نیست. برای نمونه”آموزش دموکراسی به یادگیری دانش منجر نمی شود ؛ بلکه باید آن را از راههای دیگری ترویج کرد. مثلا باید کودکان را وارد بحث هایی کرد که اهمیت روزمره دارند و آن ها را واداشت استدلال های خود را عرضه کنند و نظریات دیگران گوش فرا بسپارند و در تصمیمات جمعی درمورد موضوعاتی که برچگونگی اوضاع مدرسه تاثیر می گذارد ، شرکت جویند.”(بیتهام،1384:148).بنابراین با توجه به نقش ویژه ی « آموزش صلح» در جریان تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان در فرآیند جهانی شدن، لازم است که معلمان، کارشناسان آموزشی، متخصصین برنامه ی درسی و همه ی افراد و عوامل تأثیر گذار بر آموزش به این مهم توجه نمایند و با فراهم کردن بستر و زمینه های لازم این مهم را تحقق بخشند. روشن است هرگونه کاستی و سهل انگاری در این زمینه ضررهای جبران ناپذیری را برای نسل آینده به همراه خواهد داشت که امر زندگی در دنیای امروز را مختل خواهد نمود. پس ضروری است که، فعالیت ها و برنامه های آموزش صلح، باید در تمامی سطوح طراحی و تدوین شود.      دراین رابطه با توجه به نکات گفته شده و اهمیت و ضرورت آموزش صلح در دنیای امروز پژوهش حاضر به دنبال پاسخگویی به این سؤال است که تا چه اندازه به  ویژگی ها و مؤلفه های آموزش صلح در برنامه درسی دوره ی ابتدایی توجه شده است؟فهرست مطالب بررسی ویژگی های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمان به شرح زیر می باشد:فصل اول                                              طرح پژوهش                                                                                     1مقدمه                       2بیان مسئله    3اهمیت و ضرورت پژوهش    6اهداف تحقیق    8الف) هدف کلی    8ب) اهداف جزیی    8سؤالات تحقیق    9الف) سؤال کلی    9ب) سؤالات جزیی    9متغیر های تحقیق    9تعاریف نظري    9تعاریف عملیاتی    10فصل دوم                         مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش                                           12مقدمه    13تعاریف و مفاهیم صلح    14تعیین چهارچوبی برای صلح     14مفهوم صلح با توجه به معلومات بی واسطه    14مفهوم برنامه ی درسی    16طراحی برنامه ی درسی    18ماهیت برنامه ی درسی صلح از نظر کانت    19تعریف برنامه ی درسی صلح    20پیشینه ی آموزش صلح    22جایگاه آموزش صلح در جهان معاصر    24نقش آموزش و پرورش در اشاعه فرهنگ صلح    25نقش مدرسه در آموزش صلح    27آموزش صلح و دستاوردهای آن    28اهمیت آموزش صلح    29اهداف آموزش صلح    31برنامه های آموزش صلح    33آموزش صلح در برنامه های درسی    36آموزش صلح به عنوان یک اصل فراگیر    37الف) دوره ی خلع سلاح اتمی:    39ب) دوره ی آموزش خلع سلاح:    40ج) دوره ی وابستگی متقابل جهانی و سیاره ای    40اقدامات یونسکو در زمینه فرهنگ صلح در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی    40برخی از اقدامات یونسکو در سطوح ملی و منطقه ای    41یونسکو و فرهنگ صلح    41اهمیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی    42برنامه درسی دوره ابتدایی    43اصول آموزش و پرورش ابتدایی    43اهداف دوره ابتدایی (مصوب ششصدوچهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش)    44تحقیقات پیشین    49تحقیقات داخلی    49تحقیقات خارجی    51بحث و جمع بندی    54مدل نظری تحقیق    56فصل سوم                                                                                     روش و مراحل اجرای پژوهش                                         60مقدمه    61روش تحقیق    61جامعه ی آماری    62نمونه و روش نمونه گیری    62ابزار گردآوری داده ها    62روايي پرسشنامه ها    63پايايي پرسشنامه ها    64روش‌هاي تجزیه و تحلیل داده ها    65فصل چهارم                                                                           تجزیه و تحلیل داده های پژوهش                         66مقدمه    67اطلاعات جمعیت شناختی    68بررسی سؤالات تحقیق    69سؤال اول تحقیق: میزان توجه به مؤلفه آگاهی از صلح و روشهای حصول به آن در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر است؟    69سؤال دوم تحقیق: میزان توجه به مؤلفه مشارکت، همکاری و تشریک مساعی در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر است؟    73سؤال سوم تحقیق: میزان توجه به مؤلفه ی مسئولیت پذیری برای اعمال شخصی و اجتماعی در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر است؟    77سؤال چهارم تحقیق: میزان توجه به مؤلفه ی حل مسالمت آمیز تعارضات در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر است؟    80سؤال پنجم تحقیق: میزان توجه به مؤلفه ی احترام قائل شدن به تمامی اشکال زندگی و حیات در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر است؟    84سؤال ششم تحقیق: میزان توجه به مؤلفه ی احساس همدردی با دیگران در سطوح مختلف در برنامه درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان و کارشناسان چقدر است؟    87سؤال هفتم تحقیق: دیدگاه های معلمان و کارشناسان در محور ویژگیهای آموزش صلح چه تشابه و تفاوتی با یکدیگر دارند؟    91فصل پنجم                                                      بحث و نتیجه گیری                                93مقدمه    94نتایج پژوهش    95خلاصه ی توصیفی نتایج پژوهش    95بررسی نتایج سؤالات پژوهش    95پیشنهادها    103پیشنهادهای کاربردی    103پیشنهادهای پژوهشی    104محدودیتهای پژوهشی    105محدودیتهای در اختیار    105محدودیت های خارج از اختیار    105بحث و جمع بندی نهایی    105فهرست منابع    109پیوستها    117چکیده لاتین                                                                                   

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده:
2257
مشاهده

کد فایل:9321
انتشار در:۱۳۹۶/۳/۳۰
حجم فایل ها:388

اشتراک گذاری:

 قیمت:

19,500 تومان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

 
پرداخت و دریافت فایل

برچسب ها:
تحقیق صلحمقاله آموزش صلحپروژه برنامه درسی صلح محوردانلود تحقیق آموزش ابتداییبررسی ویژگی های آموزش صلح در برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی از دیدگاه کارشناسان و معلمانتعاریف و مفاهیم صلحنقش مدرسه در آموزش صلحاهمیت آموزش صلحبرنامه های آموزش

  • پاورپوینت زایش(مثال گاو)

    پاورپوینت زایش(مثال گاو) برچسب ها: فواید گاوزمان زایمان گاوتحقیق در مورد گاو برای کلاس اولتحقیق در مورد پرورش گاوغذای گاوداروی افزایش شیر گاواستفاده های گاوگاو ماده رفتن به سایت اصلی پاورپوینت زایش(مثال گاو) دسته بندي : دامپزشکی جزئیات و دریافت…

  • دانلود مطالعات و رساله معماري طراحي بیمارستان روانپزشکی

    پایان نامه معماري طراحي تیمارستان,تحلیل سایت معماری بیمارستان روانپزشکی,دانلود مطالعات و رساله معماري طراحي بیمارستان روانپزشکی,رساله معماري طراحي بیمارستان روانپزشکی,ظوابط و استانداردهای طراحي بیمارستان قلب و عروق,مطالعات معماري طراحي تیمارستان دانلود فایل اصلی دانلود مطالعات و رساله معماري طراحي بیمارستان…

  • ادبیات نظری تحقیق توسعه ، اطلاعات و فناوري اطلاعات و دولت الكترونيك (فصل دوم پایان نامه)

    ادبیات نظری توسعه,اطلاعات و فناوري اطلاعات و دولت,اطلاعات و فناوري اطلاعات و دولت الكترونيك,چارچوب نظری توسعه,فصل دوم پایان نامه توسعه,مبانی نظری اطلاعات و فناوري اطلاعات و دولت الكترونيك و توسعه دانلود فایل اصلی ادبیات نظری تحقیق توسعه ، اطلاعات و…

  • ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم مدیریت تعارض (فصل دوم)

    پاورپوینت مدیریت تعارض,پيش,پيشينه پژوهش مقاله مدیریت تعارض,پيشينه تحقيق سبک های مدیریت تعارض,پيشينه نظري استراتژي هاي مديريت تعارض,چارچوب نظري مدیریت تعارض pdf,دانلود مبانی نظری و سوابق پژوهش مدیریت تعارض(فصل دوم),مباني نظري مدیریت تعارض چیست؟ دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و سوابق…

  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق برنامه ريزي استراتژیک

    ادبیات نظری و پیشینه تحقیق برنامه ريزي استراتژیک دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق برنامه ريزي استراتژیک دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل برنامهريزي استراتژیک يكي از روشهاي شناسايي ماهيت برنامهريزي استراتژیک بررسي تفاوت…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش تاثیر و اهمیت رنگ (فصل 2)

    پيشينه پژ,پيشينه نظري تاثیر رنگ بر کودکان,تاثیر رنگ بر اخلاق کودک,دانلود مباني نظري انتخاب رنگ,فصل دوم پايان نامه ارشد ویژگی و تاثیرات رنگ‌ها از دیدگاه روانشناسی,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) تاثیر رنگ بر کودکان,نقش و تاثیرات روانی رنگ…

  • پاورپوینت سیستم حسابداری و فرایندهای سیاسی

    پاورپوینت سیستم حسابداری و فرایندهای سیاسی دانلود فایل اصلی پاورپوینت سیستم حسابداری و فرایندهای سیاسی از سایت دانلود فایل دانلود پاورپوینت  با موضوع بررسی سیستم حسابداری و فرایندهای سیاسی در 25 اسلاید در قالب پاورپوینت , قابل ویرایش ، آماده…

  • پاورپوینت تك ياخته هاي انگلي

    پاورپوینت تك ياخته هاي انگلي برچسب ها: اطلس تک یاخته شناسی پزشکیانواع انگلهای روده ای انسانپروتوزوآ یا تک یاختهتوليد مثل تك ياختگانمورفولوژی تک یاخته ها رفتن به سایت اصلی پاورپوینت تك ياخته هاي انگلي دسته بندي : زیست شناسی جزئیات…

  • پاورپوینت فارماكولوژي داروهاي موثر بر سيستم اوتونوم

    پاورپوینت فارماكولوژي داروهاي موثر بر سيستم اوتونوم برچسب ها: فارماكولوژي داروهاي موثر بر سيستم اوتونوماعمال پاراسمپاتيكآشنایی کلی با اعمال سمپاتیک و پارا سمپاتیکآشنایی با سیستم کولینرژیک و متابو لیسم آنرسپتور های استیل کولیناثرات دارو های کولینو میمتیکاثرات دارو های کولینو…

  • مبانی نظری روانشناسی در مورد ویژگی های شخصیت

    مبانی نظری روانشناسی در مورد ویژگی های شخصیت دانلود مبانی نظری روانشناسی در مورد ویژگی های شخصیت دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل به نام خدا پایان نامه روانشناسی در مورد ویژگی های شخصیت…

  • مبانی نظری و پیشینه آموزش حسابداری و هوش هیجانی

    مبانی نظری و پیشینه آموزش حسابداری و هوش هیجانی دانلود مبانی نظری و پیشینه آموزش حسابداری و هوش هیجانی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش هیجانی وحسابداری 2 -…

  • ادبیات نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و نظریه های کیفیت زندگی کاری و فرسودگی شغلی(فصل دوم)

    ادبیات نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و نظریه های کیفیت زندگی کاری و فرسودگی شغلی(فصل دوم) برچسب ها: ادبیات نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و نظریه های کیفیت زندگی کاری و فرسودگی شغلیمبانی نظری مفاهیم فرسودگی شغلیپیشینه تحقیق دیدگاه های…

  • چارچوب نظری و پژوهش تجربی فراشناخت(فصل 2)

    ادبيات نظري فراشناخت,باورهای فراشناختی چیست,پيشينه پژوهش فراشناخت,پيشينه نظري فراشناخت,فراشناخت pdf,فراشناخت چیست,فراشناخت در تدریس,فراشناخت در روانشناسی,فراشناخت درمانی,فراشناخت مقاله,مباني نظري و پيشينه پژوهش فراشناخت,نظریه های فراشناخت دانلود فایل اصلی چارچوب نظری و پژوهش تجربی فراشناخت(فصل 2) از سایت دانلود فایل دانلود مبانی…

  • تحقیق آسم

    آسم دانلود فایل اصلی تحقیق آسم از سایت دانلود فایل تحقیق آسم در حجم 25 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و دوبخش شامل:بخش اول: بیماری آسمبخش دوم: درمان آسم علائم بيمارى آسم به چه شكلى بروز مى يابد…

  • دانلود پاورپوینت با موضوع استفاده از روشهاي داده كاوي در تشخيص نفوذ به شبكه هاي كامپيوتري

    دانلود پاورپوینت با موضوع استفاده از روشهاي داده كاوي در تشخيص نفوذ به شبكه هاي كامپيوتري برچسب ها: کاربرد تکنیک های داده کاوی در تشخیص نفوذ به شبکه های کامپیوتریالگوريتم هاي بررسي شده داده‌كاويمقاله تشخیص نفوذ به شبکه با استفاده…

  • نقشها و وظایف خانواده در تعلیم و پرورش کودکان

    تعلیم و پرورش دانلود فایل اصلی نقشها و وظایف خانواده در تعلیم و پرورش کودکان از سایت دانلود فایل تحقیق نقشها و وظایف خانواده در تعلیم و پرورش کودکان در حجم 77 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش…

  • پاورپوینت در مورد اقلیم گرم و خشک

    پاورپوینت در مورد اقلیم گرم و خشک دانلود پاورپوینت در مورد اقلیم گرم و خشک دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل قسمت اعظم از سرزمین ایران یا به عبارت دیگر بیش از دو سوم از وسعت خاک…

  • پیشینه و مبانی نظری تحقیق کنترل های داخلی حسابداری

    پیشینه و مبانی نظری تحقیق کنترل های داخلی حسابداری دانلود پیشینه و مبانی نظری تحقیق کنترل های داخلی حسابداری دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل 1 - 2 - مقدمه 15 2 - 2…

  • مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) اختیار سرمایه گذاری

    مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) اختیار سرمایه گذاری دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) اختیار سرمایه گذاری دسته بندي : عقیدتی سیاسی جزئیات و دریافت گزارش فایل فصل دوم : ادبیات تحقیق 1 - 2 -…

  • پاورپوینت درمورد زنگ علوم

    پاورپوینت درمورد زنگ علوم دانلود فایل اصلی پاورپوینت درمورد زنگ علوم از سایت دانلود فایل مشخصات فایلعنوان: پاورپوینت درمورد زنگ علومقالب بندی: پاورپوینتتعداد اسلاید: 26محتویاتاصول روش علمی:•مشاهده                               مشاهده يعني جمع آوري اطلاعات با استفاده از اندامهاي حسي  مشاهده ای علمی…

  • پاورپوینت ابزار های اینترنت و ارتباطات، فایروال رمزگذاری و بلوتوث (Bluetooth)

    پاورپوینت ابزار های اینترنت و ارتباطات، فایروال رمزگذاری و بلوتوث (Bluetooth) برچسب ها: نقش اینترنت در زندگی امروزیتاثیر اینترنت بر جامعهتاثیرات اینترنت بر سبک زندگی افرادتاثیر اینترنت بر سبک زندگیتاثیرات اینترنت بر خانوادهاثرات مثبت و منفی اینترنت بر سبک زندگیاثرات…

  • برآورد ميزان آمادگي شركت آب منطقه اي استان فارس جهت اجراي سيستم برنامه ریزی منابع سازمانی

    برنامه ریزی منابع سازمانی دانلود فایل اصلی برآورد ميزان آمادگي شركت آب منطقه اي استان فارس جهت اجراي سيستم برنامه ریزی منابع سازمانی از سایت دانلود فایل تحقیق برآورد ميزان آمادگي شركت آب منطقه اي استان فارس جهت اجراي سيستم…

  • ادبیات نظری و پیشینه پژوهش اختلالات اضطراب اجتماعی - سوگیری توجه (فصل 2 پایان نامه)

    ادبیات نظری و پیشینه پژوهش اختلالات اضطراب اجتماعی,چارچوب نظري مؤلفه‌های,دانلود مباني نظري اضطراب اجتماعی,سوگیری توجه,فصل دوم پايان نامه ارشد اضطراب اجتماعی,مباني نظري اضطراب اجتماعی,مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) اختلال یادگیری دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه پژوهش…

  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سازگاری و تحلیل رفتار متقابل (فصل دوم پایان نامه)

    ادبیات نظری سازگاری و تحلیل رفتار متقابل,پیشینه تحقیق سازگاری و تحلیل رفتار متقابل,تحقیقات خارجی سازگاری و تحلیل رفت,چارچوب نظری سازگاری و تحلیل رفتار متقابل,فصل دوم پایان نامه سازگاری و تحلیل رفتار متقابل,مبانی نظری سازگاری و تحلیل رفتار متقابل دانلود فایل…

  • تحقیق بررسی تحلیل ارتباط میان فرآیند چرخه دانش و مسیر شغلی(مطالعه موردی:سازمان صنعت،معدن و تجارت

    تحقیق بررسی تحلیل ارتباط میان فرآیند چرخه دانش و مسیر شغلی,تفاوت مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش,توسعه مسیر شغلی در مقایسه با توسعه کارکنان,گامهای اصلی پیاده سازی مدیریت دانش در سازمانها,مبانی نظری تحلیل مفهوم مسیر شغلی دانلود فایل اصلی تحقیق بررسی…

  • پاورپوینت آشنایی با فلسفه ریاضی

    پاورپوینت آشنایی با فلسفه ریاضی برچسب ها: فلسفه و ریاضیفلسفه آموزش ریاضیشهودگرایی ریاضیاعداد در فلسفهریاضی به زبان سادهبرهان گودل به زبان ساده رفتن به سایت اصلی پاورپوینت آشنایی با فلسفه ریاضی دسته بندي : ریاضی جزئیات و دریافت گزارش فایل…

  • پاورپوینت امپراتوری های قدرتمند چگونه کشور را اداره می کردند؟ درس20 مطالعات هفتم

    پاورپوینت امپراتوری های قدرتمند چگونه کشور را اداره می کردند؟ درس20 مطالعات هفتم برچسب ها: پاورپوینت امپراتوری های قدرتمند چگونه کشور را اداره می کردندمطالعات هفتم رفتن به سایت اصلی پاورپوینت امپراتوری های قدرتمند چگونه کشور را اداره می کردند؟…

  • پاورپوینت مشاوره در ایدز

    پاورپوینت مشاوره در ایدز دانلود پاورپوینت مشاوره در ایدز دسته بندي : بهداشت عمومی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: دانلود پاورپوینت با موضوع مشاوره در ایدز، در قالب ppt و در 41 صفحه، قابل ویرایش.     بخشی از…

  • پکیج کامل جزوه + ویدئوهای درس اول زبان یازدهم ( فهمیدن منظور مردم: understanding people )

    انگلیسی یازدهم,جزوه زبان کنکور,جزوه کامل زبان 11 دبیرستان,جزوه کامل زبان انگلیسی11,زبان انگلیسی 11 دبیرستان برای کنکور,زبان یازدهم,گرامر زبان انگلیسی11 برای کنکور دانلود فایل اصلی پکیج کامل جزوه + ویدئوهای درس اول زبان یازدهم ( فهمیدن منظور مردم: understanding people )…

  • رابطه هوش فرهنگی با انسجام خانواده و رضایت از زندگی خانواده های مهاجر ایرانی

    رابطه هوش فرهنگی با انسجام خانواده و رضایت از زندگی خانواده های مهاجر ایرانی برچسب ها: هوش فرهنگی رضایت از زندگی انسجام خانواد افراد مهاجر رفتن به سایت اصلی رابطه هوش فرهنگی با انسجام خانواده و رضایت از زندگی خانواده…

  • پیشینه و مبانی نظری ارتباطات، مدل ارتباطات، اثربخشی در ارتباطات،قدرت

    پیشینه و مبانی نظری ارتباطات، مدل ارتباطات، اثربخشی در ارتباطات،قدرت دانلود پیشینه و مبانی نظری ارتباطات، مدل ارتباطات، اثربخشی در ارتباطات،قدرت دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق ارتباطات ، مدل…

  • دانلود مقاله تحلیل رفتار شمع در خاک روانگرا شده بر اثر زلزله

    پروژه تحلیل رفتار شمع در خاک روانگرا شده بر اثر زلزله,تحقیق تحلیل رفتار شمع در خاک روانگرا شده بر اثر زلزله,تحلیل رفتار شمع در خاک روانگرا شده بر اثر زلزله,خاک روانگرا شده بر اثر زلزله,مقاله تحلیل رفتار شمع در خاک…

  • دانلود مقاله بررسی نظام دسترسی سواره و پیاده درمراکز محلات شهر جدید بهارستان

    بررسی,بهارستان,پیاده,جدید,دانلود,درمراکز,دسترسی,سواره,شهر,محلات,مقاله,نظام دانلود فایل اصلی دانلود مقاله بررسی نظام دسترسی سواره و پیاده درمراکز محلات شهر جدید بهارستان از سایت دانلود فایل چکیده: در ۲- ۳دهه اخیر، در نتیجه اوج گیری و حاد شدن مشکلات شهری مانند آلودگی محیط، دشواری رفت…

  • دانلود مطالعات و رساله معماري طراحی تالار بورس

    برنامه فیزیکی طراحی تالار بورس,پایان نامه معماري طراحی تالار بورس,دانلود مطالعات و رساله معماري طراحی تالار پذیرایی مراسم و رستوران,رساله معماري طراحی تالار بورس,طراحی تالار بورس,ظوابط و استانداردهای طراحی تالار بورس,مطالعات معماري طراحی تالار بورس دانلود فایل اصلی دانلود مطالعات…

  • تحقیق شهاب سنگ

    تحقیق شهاب سنگ دانلود تحقیق شهاب سنگ دسته بندي : فیزیک جزئیات و دریافت گزارش فایل بخشی از متن فایل: شهاب سنگ‌ها می‌توانند با برخورد به کره زمین سبب تخریب و نابودی بخش وسیعی از سیاره شوند به طوری که…