بررسی و ارزیابی میزان همخوانی برنامه درسی قصد شده، اجرا شده وآموخته شده علوم تجربی

بررسی و ارزیابی میزان همخوانی برنامه درسی قصد شده، اجرا شده وآموخته شده علوم تجربی

برچسب ها:
تحقیق برنامه درسی قصد شدهمقاله برنامه درسی اجرا شدهبرنامه درسی‌آموخته شده ارزشیابی برنامه درسیبررسی و ارزیابی میزان همخوانی برنامه درسی قصد شده اجرا شده وآموخته شده علوم تجربی مهارت های ذهنی برنامه قصد شدههدف هاي نگرشي در برنامه قصد ش

رفتن به سایت اصلی

بررسی و ارزیابی میزان همخوانی برنامه درسی قصد شده، اجرا شده وآموخته شده علوم تجربی

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی

جزئیات و دریافت
گزارش فایل

تحقیق حاضر با عنوان بررسي ارزیابی میزان همخوانی برنامه درسی قصد شده،  اجرا شده وآموخته شده  علوم تجربی از سری تحقیق های رشته روانشناسی
میباشد. این تحقیق با گرایش برنامه ریزی درسی در 300 صفحه با فرمت Word
(قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق آماده چاپ و پرینت جهت
استفاده دانشجویان می باشد.====================================================تمامی
فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده
کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با
ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود. باتشکر مدیریت سایت=====================================================قسمتهایی کوتاه از متن:چکیده         هدف این پژوهش ارزیابی میزان هم خوانی برنامه درسی قصد شده،  اجرا شده وآموخته شده علوم تجربی سال سوم راهنمایی ناحیه2 شیراز 88- 1387بوده است پژوهش حاضر از نوع تحقیق پیماشی می باشد که به بررسی عناصر هشت گانه شامل: اهداف،  معلم،  دانش‌اموز،  محتوا،  روش تدریس،  زمان،  فضا و تجهیزات و ارزشیابی می پردازد. به منظور اجرای پژوهش که مبتنی برنگرش سنجی مدیران، دبیران و دانش‌اموزان در مورد برنامه های درسی سه گانه بود. یک مقیاس محقق ساخته با سه فرم برحسب گروهها طراحی و استفاده گردید. روایی و پایایی هر سه فرم مقیاس با روش روایی صوری،  آلفای کرونباخ و باز آزمایی مورد تایید قرار گرفت. به منظور گردآوری داده ها با روش  نمونه گیری خوشه ایی،  طبقه ايي و تصادفی نمونه ایی به حجم 744 نفر شامل 11مدیر، 23دبیر، 710 دانش‌اموز ازجامعه4460 نفری صورت گرفت. دادهای گردآوری شده از پاسخگویان با روش‌اماری t تک نمونه ایی با مرجع 5 درجه ایی،  مورد تجزیه وتحلیل‌اماری قرارگرفت. برنامه‌آموخته شده،  منتج از دو برنامه دیگر،  به وسیله آزمون تشریحی20 سوالی،  با توجه به حیطه های برنامه قصدشده،  اندازه گیری گردید. میانگین 89/2وتی محاسبه شده برابر76/4 گردید بدین ترتیب عدم انطباق بين برنامه درسي قصد شده و‌آموخته شده مشخص شد. میزان انطباق بين برنامه درسي اجرا شده و‌آموخته شده با ضریب همبستگی پیرسون،  96/0 محاسبه شد.که این مقدارنشانگرهم جهت بودن و همبستگی دو برنامه می باشد. نتیجه نهایی آن که: برنامه اجرا شده و‌آموخته شده سال سوم راهنمایی ناحیه 2 شیراز هم جهت می باشند،  این دو برنامه انطباق لازم را با برنامه قصد شده علوم تجربی ندارد. مقدمه     جهان پیچیده امروز، آموزش و پرورشی را طلب میکند که بتواند متناسب و منعطف با این پیچیدگیها، پاسخگوی نیازهای جامعه باشد. برای پاسخگویی به این مهم نیازمند ابزاری هستیم که بتواند به راحتی در میان این پیچیدگیها حرکت کرده و مسیررا تسهیل نماید،آموزش بهترین ابزار برا ی این کار است، از آنجائیکه آموزش از طریق برنامه درسی معنا و مفهوم می یابد، با بررسی و بازنگری مداوم، تلاش می شود برنامه درسی با غنای کامل وعلمی خود بتواند به تمام نیازهای کنونی ودگرگونی های پر شتاب آینده پاسخ دهد(زمانی مقدم، 1388).     قدمت برنامه های درسی به صورت رسمی وغیررسمی با قدمت انسان برابروپایه های نوین آن به سال 1918وفرانکلین بوبیت می رسد. تلاش مستمرصاحبنظران موجب ارائه بیانیه های تقربیا منسجم برنامه درسی شد.تلاش بدون وقفه آنان درجهت افزایش شناخت ورسیدن به بلوغ فکری بااستفاده ازنگرش وسيع وخلق تئوریهای مختلف با زبان تکنیکی وحرفه ای جدیدوخاصی که طراحی هاوبرنامه ریزی هارا به نظم نوین کشانید. زمانی مقدم (1388) این حرکت را موجب خروج دیوار حوزه برنامه درسی از مرز دیوارهای کلاس و مدرسه و اتصال آن به دیوارهای فرهنگ جامعه می داند و اذعان میدارد: تئوریسین های برنامه درسی با تلاشهای تحقیقاتی خود، تحلیل نموده اند که مدارس جزایر فرهنگی نیستند و برنامه درسی تنها کتب درسی نیست، بلکه عناصر دیگری همچون نظام تربیت معلم، ارزشیابی، روش ها و دستورالعمل ها را نیز در برمیگیرد. نوجوان و جوان از آنچه در کلاس میشنود یا می بیند دست به تعبیر و تفسیر زده و ابتدا یک مقاومت ذهنی نموده و دست به تعبیر و تفسیر مجدد پدیده ها زده وسرانجام با خود انتخابی فرهنگ خاص خود را خلق می نماید.      تافلر(به نقل از قورچیان،1383) در کتاب سیمای پیچیده روند تحولات برنامه های درسی (1990) و کتاب طراحی و مهندسی برنامه درسی درهزاره سوم حرکت سه موج را معین وزمینه های موج چهارم را تبیین نموده است و موج دوم را به عنوان  اثرگذار درآموزش و پرورش نام می برد. این موج درس وقت شناسی، درس اطاعت و درس کار تکراری (تکالیف شب) را وارد دنیای مدارس نمود. درهمین عصر بود که تصور میشد آموزش و پرورش به وسیله معلم در مدرسه تولید و به مصرف دانش آموز می رسد. بدین طریق یک نوع تعلیم تربیت بانکی و قلکی وارد دنیای مدارس شد. معلم پر کننده بانک و شاگرد پرشونده، وبانک و قلک تصور می گردید. موج سوم حاکمیت فرهنگ کامپیوتر، الکترونیک، صنایع فضایی ودهکده های دریایی و کنترل ازرا دور و بازشدن درهای تولید انبوه به بازارجهانی ازمختصات آن است. درآستانه موج چهارم، مسئله جابه جایی قدرت مطرح گردیده و دانش به عنوان ابزار قدرت و تکنولوژی به عنوان فرزند دانش تلقی وره گشا گردیده است.     برنامه درسی شامل فرصت های یادگیری و کلیه تجاربی است که با نظارت و مسؤولیت نظام آموزشی و به منظور ایجاد تغییر مطلوب در دانش ها و مهارت ها و  نگرش های فراگیران طراحی و اجرا می شود و عملکرد و بازده آن مورد ارزشیابی قرار می گیرد(احمدی،1385).     با توجه به شرح تغییرات دنیای امروز مهر محمدی(1383) معتقد است:  طراحی های متنوع برنامه درسی وبرنامه ریزی آن ها موجب همه سو نگری درتنظیم، اجرا و ارزشیابی برنامه های درسی می گردد. این برنامه های خاص را می توان  به صورت زیر نیز طبقه بندی کرد:1.  برنامه درسی آرمانی 2.  برنامه درسی رسمی 3.  برنامه درسی مستتر 4.  برنامه درسی عقیم یا پوچ 5.  برنامه درسی در عمل 6.  برنامه درسی ملموس و عینی، تجربه شده7.  برنامه درسی آموخته شده 8.   برنامه درسی انتخاب شده یا تدریس شده، برنامه درسی آزمون شده        با تلفیق وترکیب دیدگاههای متفاوت می توان قلمرو برنامه های درسی را وسعت بخشید به شکلی که منطبق با نیازهای جامعه تمام جنبه های فوق را دربر گیرد.  “فرآیندبرنامه ریزی درسی که منجربه تولیدیک برنامه درسی می شود،شامل سه مرحله اساسی، الگوپردازی برنامه درسی،اجرای برنامه درسی وارزشیابی برنامه درسی است. در فرآیندطراحی وتولید واجرای  برنامه  درسی معمولاً ازسه نوع برنامه درسی قصدشده ، اجرا شده وکسب  شده3 سخن  به میان می آید. برنامه درسی قصد شده به آرمان ها، هدف ها،  محتوا، روش های یاددهی- یادگیری و مسائل پیش بینی شده در برنامه درسی توجه دارد که در یک نظام آموزشی از جانب برنامه ریزان درسی پیشنهاد و تجویز می شود”(احمدی،1385 ص29).      آقازاده(1379)بیان می دارد: امروزه دست‌يابي به يك نظام آموزشي برتر، كارآمد و پيشرفته، يكي از مهمترين هدف‌هاي عمومي دنبال شده در جهان است و هر كشوري با توجه به ميزان اهميت آموزش و پرورش در سطح جامعه و درنزد مسئولان و سياست‌گذاران، جهت تحقق اين امر برنامه‌ريزي و سرمايه گذاري مي‌كند. تقريباً دركليه جوامع، مسائل وهدف‌هاي آموزشي به همديگر شباهت دارند،ولي روش‌ها وبرنامه‌ريزي‌هاي مورد استفاده در امرآموزش علوم وحل مشكلات مرتبط، با سنت هاو فرهنگ هريك از جوامع ارتباط مستقیم مي یابد.     اعتقاد استرانگ اتل به نقل از بدريان (1385) بر این است که: درچند دهه اخير، نگرش جهانيان درمورد فرآيندهاي ياددهي- يادگيري به طوركامل تغيير كرده‌است. درسالهاي نه چندان دور، بسياري اعتقاد داشتند كه ذهن دانش‌آموزان همانند ظرفهای خالي است كه در انتظار پر شدن با دانش و معلومات است. اما پديده‌هاي بزرگي همچون انفجار اطلاعات وگسترش روزافزون فناوري و نفوذ آن در تمامي ابعاد زندگي انساني، پيشرفت‌هاي اخيرصورت گرفته درعلوم تربيتي و روشها و برنامه های درسی وآموزشی علوم تجربي، با تغييراين نگرش نشان داده‌است كه با توجه به ضرورت زمان، بايد تمامي  دانش‌آموزان براي زندگي در جامعه ی پيچيده و پيشرفته امروزي كه ارتباط  تنگاتنگي با مسائل علمي و فناوري دارد، آماده شوند. اخيراً، هيچ يک از موضوع‌هاي درسي در سطح جهاني، به اندازه دروس علوم تجربي دچار تغيير و تحول نشده است. گرچه محتواي درسي علوم تجربي به خودي خود به دليل پيشرفت فزاينده علم و دانش بشري، روز به روز جديدتر و غني‌تر مي‌شود، ولي اين تغيير تنها از جنبه محتوايي، آموزش علوم را در برنمي‌گيرد. ويژگيهای عصرکنونی ايجاب مي‌كندتابرنامه‌های آموزشی علوم تجربي  به نحوی ساماندهی گردد که با بهره‌گيري از آنها، همة تواناييهای شناختی و شخصيتی دانش‌آموزان رشد کرده و فراگيران با برخورداري ازمزاياي علوم و فناوري، توانمنديهای لازم برای رويارويي باتحولات جديد را کسب نمايند.       هارلن به نقل ازبدريان(1385) در برنامه‌های درسی جديد علوم تجربي و روشهای آموزش آن، تأکید اساسی بر روشهایی است که نقش اصلی در فرآیند یادگیری به عهده دانش‌آموز است. بنابراین، سایرعوامل مانند محتوای آموزشی، تجهیزات وابزارهای آموزشی واقدامات معلم همگی درارتباط با دانش‌آموز معنی و مفهوم پیدا می‌کنند. معلم در این روشها نقش جهت دهنده و سازمان دهنده را دارد و می‌کوشد تا فعالیتهای دانش‌آموزان را متناسب با هدفهای درس در مسیرصحیح پیش ببرد.     علوم تجربی یکی از دانشها و معرفتهای بشری است که یافته های آن از راه مشاهده تجربی به دست  می آید و ملاک یا معیار آن، انطباق داشتن با مشاهدات تجربی است. هدف از آموزش علوم تجربی، آموزش پدیده هایی است که درزندگی روزانه مشاهده می شود. در همه نظامهای آموزشی جهان، آموزش و یادگیری علوم تجربی از جایگاه ویژه ای برخورداربوده و تلاش می شود تا همه دانش آموزان، ضمن آشنایی با اصول و مفاهیم علوم تجربی و کسب سواد علمی لازم، آگاهیهای لازم برای رشد به سوی یک شهروند مطلوب را کسب کنند. آنان با کسب آگاهی و مهارت لازم در زمینه های مختلف علوم، قادر خواهند بود تا در زندگی خود تصمیمات آگاهانه و منطقی بگیرند.     امروزه آموزش علوم تجربی بالاخص؛ فیزیک، شیمی،  زیست شناسی و زمین شناسی در مدارس، به یکی از موضوعهای دشوار و مورد توجه تبدیل شده است. در مجموع، شاکله هر برنامه درسی به وسیله عناصر آن ساخته و پرداخته می شود، و در صورتی که آرمانها، مهندسی، سیستم، سطح بندی و سایرعناصردر یک تعامل مناسب طراحی و تنظیم نگردد؛ نمی توان درانتظار در یافت پاسخ مناسبی بود.       در مورد تعداد عناصر تشكيل دهنده برنامه درسي، که در این پژوهش مورد بررسی و ملاک تشخیص برنامه درسی است، ميان برنامه ريزان درسي اتفاق نظر وجود ندارد. گروهی از صاحب نظران  برنامه درسی را موضوع محور می نگرند، و برحجم و محتوا نسبت به فرآیند یادگیری تاکید بیشتری دارند. در حالی که در  برنامه درسی دانش آموز محور بر ویژگی یادگیرنده تاکید می شود و فرآیند یاددهی و یادگیری اهمیت بسزایی می یابد. در برنامه درسی جامعه محورهم  برفرآیند یادگیری، روش حل مسئله مورد تاکید است.          بعضی این عناصر را به چهارعنصراساسي (هدف، محتوا، روش و ارزش يابي )محدود مي كنند و برخي ديگرمانند فراسيس كلاين آن را تا 9 عنصر توسعه مي دهند. مواد آموزشي، فعاليتهاي يادگيري، راهبردهاي ياددهي- يادگيري، ارزشيابي، گروه بندي، زمان و فضا. درفرايند برنامه ريزي درسي اين عناصر به صورت يك سيستم و در ارتباط متقابل با هم درنظر گرفته مي شوند. در اين تحقيق از عناصر كلاين دربررسی سه نوع برنامه درسي استفاده شده است.فهرست مطالب بررسی و ارزیابی میزان همخوانی برنامه درسی قصد شده،  اجرا شده وآموخته شده  علوم تجربی به شرح زیر می باشد:چکیده        فصل اول – طرح پژوهش1-1 – مقدمه        1-2 – بیان مساله      1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش     1-4 – اهداف پژوهش       1-4- 1-اهداف كلي پژوهش          1-4- 2- اهداف ويژه پژوهش     1-5- فرضيه هاي  پژوهش        1-5-1- فرضيه هاي كلي  پژوهش    1-5-2- فرضيه هاي ويژه پژوهش    1-6- تعاریف مفهومی متغیرهای پژوهش      1-7 -تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش      فصل دوم – مبانی نظری و پیشینه پژوهش2-1- مقدمه        2-2- مبانی نظری      2-3- فلسفه‌اموزش علوم تجربي از ديدگاه برنامه قصد شده    2-4 –منابع برنامه‌اموزش علوم در کشور ایران   2-5- اهداف كلي در برنامه قصد شده       2-5-1- دانسته هاي ضروري در برنامه قصد شده         2-5-2- مهارتهاي ضروري           2-5-2-1- مشاهده         2-5-2-2-جمع آوري اطلاعات        2-5-2-3-برقراري ارتباط           2-5-2-4-اندازه گيري       2-5-2-5-كاربرد ابزار         2-5-2-6-پيش بيني و فرضيه سازي           2-5-2-7- مفهوم تفسير يافته ها و نتيجه گيري         2-5-2-8- طراحي تحقيق           2-5-2-9 مهارت های ذهنی برنامه قصد شده          2-5-3- هدف هاي دانشي برنامه قصد شده         2-5-4- نگرش هاي ضروري         2-5-4-1- هدف هاي نگرشي در برنامه قصد شده   2-6- اهداف كلي و اهداف جزيي  به تفكيك دروس        2-6-1- چك ليست جمع بندی اهداف كلي و اهداف جزيي برنامه قصد شده  2-7 – ارزشيابي از ديدگاه برنامه قصد شده     2-8 – فعاليتهاي ياددهي -يادگيري از ديدگاه برنامه قصد شده   2-9- معلم از ديدگاه برنامه قصد شده   2-10-مباني نظري مرتبط با برنامه درسی اجرا شده     2-11- از تمرکز تا عدم تمرکز در اجراي  برنامه درسي  2-12-هدف های‌اموزشی در برنامه درسي اجرايي         2-12-1-ریشه های تعیین هدف های‌اموزشی         2-12-2- شناخت و تدوین هدف های‌اموزشی         2-12-3- طبقه بندی و تحلیل هدف های‌اموزشی در حیطه های یادگیری         2-12-3-1-سطوح یادگیری در حیطه شناختی          2-12-3-2-سطوح یادگیری در حیطه عاطفی       2-12-3-3-سطوح یادگیری در حیطه روان حرکتی  2-13- محتوای‌اموزشی در برنامه درسي اجرايي  2 -14- روشهای یاددهی- یادگیری در برنامه درسی اجرایی     2-15-  ارزشیابی در برنامه درسي اجراشده         2-15-1-ارزشیابی برنامه درسی تابع چه عواملی است؟         2-15-2- جنبه های اساسی در ارزشیابی برنامه درسي اجراشده          2-15-3- مشارکت افراد در ارزشیابی از برنامه درسی          2-15-4-انواع الگوهای ارزشیابی   2-16- پ‍ژوهش هاي مرتبط با متغيرها و عناصر برنامه درسی        2-16-1- پ‍ژوهش هاي مرتبط فعاليتهاي ياددهي يادگيري    2-17- آزمون تیمز ملاك بين المللي در ارزيابي برنامه درسي   2-18-پژوهش هاي مرتبط با اهداف برنامه قصد شده علوم تجربي     2-19-پژوهش هاي مرتبط با روشهاي ياددهي- يادگيري برنامه‌درسي    2-20- پژوهش هاي مرتبط با ارزشیابی اجراي برنامه‌درسی    2-21- جمع بندی     فصل سوم – روش اجرا پژوهش3- 1- مقدمه         3-2- روش اجرای پژوهش   3-3- جامعه‌اماری        3-3-1-جامعه‌اماری برنامه قصد شده          3-3-2-جامعه‌اماری برنامه اجرا شده           3-3- 3-جامعه‌اماری برنامه‌آموخته شده     3-4-نمونه وروش نمونه گيري     3-5-ابزار گرد آوري اطلاعات          3-5-1  برنامه قصد شده        3-5-2 برنامه اجرا شده        3-5-3 برنامه‌آموخته شده       3-6-روایی و پایایی ابزار های مقیاس       3-6-1-روایی مقیاس دانش‌اموز        3-6-2-پایایی مقیاس دانش‌اموز        3-6-1-روایی مقیاس دبیر و مدیر       3-6-2-پایایی مقیاس دبیر و مدیر   3-7- روش گردآوری داده ها        3-8- روش‌اماری و تحلیل داده ها    فصل چهارم – یافته های پژوهش4-1- مقدمه        4-2- تجزيه و تحليل داد ه ها بر اساس فرضيه هاي پژوهش        4-2-1- تجزيه و تحليل داد ه ها بر اساس فرضيه هاي كلي پژوهش        4-2-2- تجزيه و تحليل داد ه ها بر اساس فرضيه هاي ويژه پژوهش        فصل پنجم  – بحث و نتیجه گیری5-1- مقدمه   5-2- خلاصه پژوهش       5-3- بحث و نتیجه گیری فرضيه هاي پژوهش   5-4-پیشنهادها           5-4-1- پیشنهادهایی کاربردی مبتنی بر یافته های پژوهش       5-4-2-پیشنهادهایی پژوهشی مبتنی بر یافته های پژوهش    5-5- محدودیت های پژوهش          5-5-1-  محدودیت های در اختیار       5-5-2- محدودیت های خارج از اختیار     5-6-فهرست منابع          5-6-1 – منابع فارسی         5-6-2- منابع خارجی    

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده:
2025
مشاهده

کد فایل:9317
انتشار در:۱۳۹۶/۳/۳۰
حجم فایل ها:584

اشتراک گذاری:

 قیمت:

19,500 تومان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

 
پرداخت و دریافت فایل

برچسب ها:
تحقیق برنامه درسی قصد شدهمقاله برنامه درسی اجرا شدهبرنامه درسی‌آموخته شده ارزشیابی برنامه درسیبررسی و ارزیابی میزان همخوانی برنامه درسی قصد شده اجرا شده وآموخته شده علوم تجربی مهارت های ذهنی برنامه قصد شدههدف هاي نگرشي در برنامه قصد ش

  • پیشینه و مبانی نظری مفهوم حوزه در XBRL و گزارشگری در XBRL

    پیشینه و مبانی نظری مفهوم حوزه در XBRL و گزارشگری در XBRL دانلود پیشینه و مبانی نظری مفهوم حوزه در XBRL و گزارشگری در XBRL دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه…

  • پاورپوینت آشنايي با علوم قرآني رشته : زبان و ادبيات فارسي

    پاورپوینت آشنايي با علوم قرآني رشته : زبان و ادبيات فارسي برچسب ها: دانشجویان انزال تنزیل هدف های رفتاری رفتن به سایت اصلی پاورپوینت آشنايي با علوم قرآني رشته : زبان و ادبيات فارسي دسته بندي : تاریخ و ادبیات…

  • دانلود پاورپوینت درس اول دین و زندگی پیش دانشگاهی با موضوع هستی بخش

    دانلود پاورپوینت درس اول دین و زندگی پیش دانشگاهی با موضوع هستی بخش برچسب ها: سوالات درس اول دینی پیش دانشگاهیتدریس دین و زندگی پیش دانشگاهیخلاصه درس دین وزندگی پیش دانشگاهیمعنی آیات دین و زندگی پیش دانشگاهیسوالات درس به درس…

  • پیشینه و مبانی نظری سرشت و منش

    پیشینه و مبانی نظری سرشت و منش دانلود پیشینه و مبانی نظری سرشت و منش دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل سرشت و منش شخصیت کلمه شخصیت معادل کلمه ی Personality انگلیسی یا Personalite…

  • دانلود پاورپوینت ضوابط و استانداردها در طراحی پایانه اتوبوسرانی

    اندازه و ابعاد های طراحی پایانه اتوبوسرانی,برنامه فیزیکی معماری پایانه اتوبوسرانی,پاورپوینت معماری طراحی پایانه اتوبوسرانی,دانلود استانداردها در طراحی پایانه اتوبوسرانی,دانلود پاورپوینت طراحی پایانه اتوبوسرانی,ضوابط و ا,معماری پایانه اتوبوسرانی دانلود فایل اصلی دانلود پاورپوینت ضوابط و استانداردها در طراحی پایانه اتوبوسرانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسي و شناخت سرمایه فکری و ابعاد آن (فصل دوم)

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسي و شناخت سرمایه فکری و ابعاد آن (فصل دوم),مبانی نظری بررسي و شناخت سرمایه فکری و ابعاد آن (فصل دوم),مبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسي و شناخت سرمایه فکری و ابعاد آن (فصل…

  • فایل پاورپوینت مؤلفه های کیفی محیط شهری

    فایل پاورپوینت مؤلفه های کیفی محیط شهری برچسب ها: دانلود پاورپوینت مؤلفه های کیفی محیط شهریمؤلفه های کیفی محیط شهریمؤلفه های کیفی محیط بررسی مؤلفه های کیفی محیط مؤلفه های عملکردیمؤلفه های زیبایی شناختیمؤلفه های زیست محیطیشهرسازیپاورپوینت مؤلفه های کیفی…

  • ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده

    ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده برچسب ها: سازمان یادگیرندهآمادگی برای تغییرپایان نامه ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرندهپروژه ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرندهتحقیق ارتباط میان آمادگی برای تغییر و…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق برنامه‌ريزي منابع سازماني ERP ضرورت بررسي شاخص‌هاي عملكردي ERP

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق برنامه‌ريزي منابع سازماني ERP ضرورت بررسي شاخص‌هاي عملكردي ERP دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق برنامه‌ريزي منابع سازماني ERP ضرورت بررسي شاخص‌هاي عملكردي ERP دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی…

  • بررسی سیستم تولید ناب گامی به سوي تولید سبز

    بررسی سیستم تولید ناب گامی به سوي تولید سبز,تولید سبز,تولید ناب,محیط زیست دانلود فایل اصلی بررسی سیستم تولید ناب گامی به سوي تولید سبز از سایت دانلود فایل دانلود مقاله با موضوع بررسی سیستم تولید ناب گامی به سوي تولید…

  • قالب پاورپوینت داروسازی

    قالب پاورپوینت داروسازی دانلود قالب پاورپوینت داروسازی دسته بندي : داروسازی جزئیات و دریافت گزارش فایل قالب پاورپوینت داروسازی  قالب های پاورپوینت جهت استفاده در جلسات دفاع رساله، پایان نامه، پروپوزال، سمینار و …     اسلاید بسم الله الرحمن…

  • مبانی نظری مفهوم سازگاری و مهارتهای ارتباطی

    ارتباطی,سازگاری,مبانی,مفهوم,مهارتهای,نظری دانلود فایل اصلی مبانی نظری مفهوم سازگاری و مهارتهای ارتباطی از سایت دانلود فایل دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفهوم سازگاری و مهارتهای ارتباطی  (فصل دوم) در 42 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ…

  • ارائه روشی برای ارزیابی عملکرد و اولویت بندی پروژه ها با استفاده از مدل ترکیبی BSC و QFD

    ارائه روشی برای ارزیابی عملکرد و اولویت بندی پروژه ها با استفاده از مدل ترکیبی BSC و QFD برچسب ها: ارزیابی عملکرد کارت امتیازی متوازن گسترش کارکرد کیفیتارائه روشی برای ارزیابی عملکرد و اولویت بندی پروژه ها با استفاده از…

  • ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم فناوری اطلاعات و مدیریت منابع انسانی (فصل 2)

    ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم گمرک و گمرک الکترونیک,دانلود مباني نظري مقاله نقش فناوری اطلاعات در نحوه عملکرد مدیریت منابع انسانی,مباني نظري بررسی نقش فناوری اطل,مقاله تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت منابع انسانی دانلود فایل اصلی ادبیات…

  • بررسی رابطه تعهد شغلی با میزان خلاقیت مدیران مدارس متوسطه

    بررسی رابطه تعهد شغلی با میزان خلاقیت مدیران مدارس متوسطه,پایان نامه رابطه تعهد شغلی با میزان خلاقیت مدیران,تئوری های مدیریت و خلاقیت,تعهد سازمانی,خلاقیت و نوآوری,راهکارهایی برای تسهیل خلاقیت و ن,شیوه های پرورش خلاقیت,ضرورت و اهمیت تعهد در کار دانلود فایل…

  • دانلود پاورپوینت با موضوع کاربرد نانوتکنولوژی در صنعت( ساختمان- معماری)

    دانلود پاورپوینت با موضوع کاربرد نانوتکنولوژی در صنعت( ساختمان- معماری) برچسب ها: کاربرد نانو در نمای ساختماننانو تکنولوژی در معماری pdfکاربرد علم نانو در معمارینانو در ساختمان سازیتکنولوژی نانو در مصالح ساختمانیمقاله نانو در معماریاستفاده از نانو در مصالح ساختمانیمصالح…

  • پیشینه و مبانی نظری تحقیق بلوغ تجارت الکترونیک

    پیشینه و مبانی نظری تحقیق بلوغ تجارت الکترونیک دانلود پیشینه و مبانی نظری تحقیق بلوغ تجارت الکترونیک دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل 2 - 1 - مقدمه ............................................................................................................................................................... 20 2 - 2 -…

  • مبانی نظری تربیت دینی

    مبانی نظری تربیت دینی دانلود مبانی نظری تربیت دینی دسته بندي : تربیت بدنی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات : مبانی نظری تربیت دینی در قالب Word قابل ویرایش. تعداد صفحه : 34   بخشی از متن : تربیت…

  • پیشینه و مبانی نظری تأثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه

    پیشینه و مبانی نظری تأثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه دانلود پیشینه و مبانی نظری تأثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل 2…

  • پاورپوینت آرایه ها و ساختار ها در زبان برنامه نویسی

    پاورپوینت آرایه ها و ساختار ها در زبان برنامه نویسی دانلود پاورپوینت آرایه ها و ساختار ها در زبان برنامه نویسی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی تعداد…

  • بررسی رابطه بین سطح افشای کامل اطلاعات مالی (قابل اتکاء بودن و به موقع بودن) و هموارسازی سود در شرک

    بررسی رابطه بین سطح افشای کامل اطلاعات مالی (قابل اتکاء بودن و به موقع بودن) و هموارسازی سود در شرک برچسب ها: سطح افشاء هموارسازی سود به موقع بودن قابلیت اتکاءبررسی رابطه بین سطح افشای کامل اطلاعات مالی (قابل اتکاء…

  • ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف، مفاهیم و نظریه های طرحواره های هیجانی (فصل دوم)

    ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف,پيشينه پژوهش طرحواره هیجانی چیست,پيشينه طرحواره درمانی هیجانی,فصل دوم پايان نامه مفهوم طرحواره هیجانی و مدل های طرحواره,مباني نظري تعریف طرحواره های هیجانی,مفاهیم و نظریه های طرحواره های هیجانی (فصل دوم),مقالاتِ دانلود فایل اصلی ادبیات…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق ازدواج و طلاق

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق ازدواج و طلاق دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق ازدواج و طلاق دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل ازدواج و طلاق فهرست مطالب : ازدواج 1 - 1 - 1 -…

  • مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش تدریس و یادگیری با رایانه و روابط کاربر (فصل دوم)

    پرسشنامه سبک تدریس گراشا,پيشينه پژوهش انواع سبک های تدریس,پيشينه تحقيق سبک های تدریس معلمان,دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم وتعاریف سبک‌های دل‌بستگی (فصل 2),فصل دوم پايان نامه,مباني نظري تفاوت بین تدریس و آموزش دانلود فایل اصلی مبانی نظری…

  • پاورپوینت روشهاي اجراي پرسشنامه

    پاورپوینت روشهاي اجراي پرسشنامه برچسب ها: نمونه متن ابتدای پرسشنامهچند نمونه پرسشنامهفرمت پرسشنامهچگونه پرسشنامه بنویسیماصول طراحی پرسشنامهدانلود کتاب روش های طراحی پرسشنامهطراحی سوالات پرسشنامهویژگی پرسشنامه خوب رفتن به سایت اصلی پاورپوینت روشهاي اجراي پرسشنامه دسته بندي : معارف اسلامی جزئیات…

  • تحقیق بررسی کیفیت اطلاعات در اتخاذ و انتخاب سیستم‌های اطلاعات حسابداری

    تحقیق بررسی کیفیت اطلاعات در اتخاذ و انتخاب سیستم‌های اطلاعات حسابداری دانلود تحقیق بررسی کیفیت اطلاعات در اتخاذ و انتخاب سیستم‌های اطلاعات حسابداری دسته بندي : حسابداری جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل ورد تحقیق تحقیق بررسی کیفیت اطلاعات…

  • پروژه طراحي سي دي مولتي مديا براي دانشگاه سما واحد نيشابور

    پروژه طراحي سي دي مولتي مديا براي دانشگاه سما واحد نيشابور برچسب ها: مولتی مدیا فلشAutorun رفتن به سایت اصلی پروژه طراحي سي دي مولتي مديا براي دانشگاه سما واحد نيشابور دسته بندي : کامپیوتر و IT جزئیات و دریافت…

  • مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش تاریخچه و ابعاد سایستگی و شایستگی محوری

    پيشينه پژوهش مفهوم شایستگی‌محوری,پيشينه تحقيق شایستگی‌محوری و شایستگی‌های شخصی,دانلود مباني نظري تاریخچه شایستگی,فصل دوم پايان نامه ارشد ابعاد,مباني نظري اهمیت شایستگی‌محوری,مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش تاریخچه و ابعاد سایستگی و شایستگی محوری دانلود فایل اصلی مبانی نظری تحقیق و…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش لکنت زبان(فصل دوم)

    ادبيات نظري لکنت زبان کودکان,پيشينه پژوهش لکنت زبان,پيشينه تحقيق ل,پيشينه نظري لکنت زبان,چارچوب نظري درمان لکنت زبان,دانلود مباني نظري علل لکنت زبان,فصل دوم انواع لکنت زبان,مباني نظري روشهای درمان لکنت زبان,مباني نظري و پيشينه پژوهش لکنت زبان دانلود فایل اصلی…

  • ادبیات نظری تحقیق حسابداری مدیریت، هزینه یابی بر مبنای فعالیت

    ادبیات نظری تحقیق حسابداری مدیریت، هزینه یابی بر مبنای فعالیت دانلود ادبیات نظری تحقیق حسابداری مدیریت، هزینه یابی بر مبنای فعالیت دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل خلاصه ای از کار : 2 -…

  • پاورپوینت گونه های تریکوسترونژیلوس(یک نوع بیماری خاص)

    پاورپوینت گونه های تریکوسترونژیلوس(یک نوع بیماری خاص) برچسب ها: پاورپوینت گونه های تریکوسترونژیلوس(یک نوع بیماری خاص) رفتن به سایت اصلی پاورپوینت گونه های تریکوسترونژیلوس(یک نوع بیماری خاص) دسته بندي : پزشکی جزئیات و دریافت گزارش فایل مشخصات فایلعنوان: پاورپوینت گونه…

  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی ، مالکیت سهام مدیريت ، سهامداران عمده و پايداری سود

    ادبیات نظری حاکمیت شرکتی,پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی,سهامداران عمده و پايداری سود,فصل دوم پا,مالکیت سهام مدیريت,مبانی نظری حاکمیت شرکتی دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی ، مالکیت سهام مدیريت ، سهامداران عمده و پايداری سود از سایت…

  • پیشینه ومبانی نظری کارکرد خانواده

    پیشینه ومبانی نظری کارکرد خانواده دانلود پیشینه ومبانی نظری کارکرد خانواده دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل فهرست مطالب : تعاریف و مفاهیم کارکرد خانواده راهبردهای خانواده رويكردها و ديدگاه ¬ هاي تبيين خانواده…

  • آموزش ساخت دارو جد جوش (طب سنتی)

    (طب,آموزش,جوش,دارو,ساخت,سنتی) دانلود فایل اصلی آموزش ساخت دارو جد جوش (طب سنتی) از سایت دانلود فایل آموزش ساخت داروی جوش برای درمان بیماری های : 1)درمان جوش 2)رفع چین وچروک صورت 3)رفع خره و پیسی برچسب ها: آموزش ساخت دارو جوش…

  • سوال و جواب جزای عمومی 1 پیام نور با پاسخ تشریحی

    سوال و جواب جزای عمومی 1 پیام نور با پاسخ تشریحی برچسب ها: دانلود جزوه حقوق جزای عمومیجزوه حقوق جزای عمومی 1دانلود سوالات حقوق جزای عمومیسوالات حقوق جزای عمومی 1دانلود سوالات حقوق جزا 1 پیام نورحقوق جزای عمومی 109358978227نگار زمانی…