بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

برچسب ها:
پایان نامه بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایرانپروژه بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایرانمبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارج

رفتن به سایت اصلی

بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

دسته بندي : مدیریت

جزئیات و دریافت
گزارش فایل

تحقیق حاضر با عنوانببررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایراناز سری تحقیق های رشته مدیریت
میباشد. این تحقیق در151صفحه با فرمت Word
(قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق آماده چاپ و پرینت جهت
استفاده دانشجویان می باشد.===================================================================================تمامی
فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده
کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با
ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.neginfile.ir@gmail.com                      
info@neginfile.ir===================================================================================قسمتهایی کوتاه از متنبيان مسأله:با رشد بيش از پيش شهرنشيني و زندگی ماشيني، براي گريز از زندگي مدرن و يافتن زمان فراغت انسان بر آن شد تا سفر را به عنوان امري واقع تجربه كند. در اين ميان پيشرفت چشمگير صنعت حمل و نقل و ارتباطات امر سفر را در چارچوب وسيله‌ي نقليه‌ي ايمن و شبكه‌ي راه‌هاي وسيع و گسترده آسان نمود.بدين ترتيب صنعتي شدن جوامع همراه با افزايش درآمد مردم از یک سو و مهيا شدن اوقات فراغت براي تجديد نيرو وگسترش نوآوري‌هاي تكنولوژيكي از سوی دیگر زمينه را براي سفر به نقاط دور و نزديك با هدف استفاده مطلوب از زمان فراغت، كنجكاوي در مورد طبيعت،شناخت فرهنگ و تاريخ ملت‌ها فراهم آورد. در نتیجه گردشگري به طور گسترده بر بستری از فن آوری های ارتباطی  شكل گرفت.صنعت گردشگري در پنجاه سال گذشته رشد روزافزون و مستمري داشته است. اكنون نيز شتابان به سمت آينده در حركت است.این جابجايي عظیم گردشگران بر روی كره‌ي زمين یکی از منابع مهم درآمدي جهان به حساب مي‌آيد همچنین به عنوان گسترده‌ترين صنعت خدماتي جهان حائز جايگاه ويژه‌اي است؛ این صنعت با تأسيس امكانات و زيرساختهای ويژه فرصت‌هاي شغلي بیشماري را براي كشور ميزبان بوجود مي‌آورد. بدين ترتيب گردشگري كه در ابتدا بعنوان يك پديده‌ي فرهنگي- اجتماعي مطرح شده بود كم‌كم بعنوان عاملي مهم در رشد و توسعه‌ي اقتصادي شناخته شد. صلح، امنيت، دموكراسي، آزادي   وپيشرفت‌هاي فرهنگي  اجتماعي نيز از ديگر پيامدهاي مثبت اين صنعت عظيم به شمار مي‌آيند.وجود اين همه آثار و منافع موجب شد تا گردشگري مورد توجه بسياري از كشورها قرار گرفته، با برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري های كلان سود سرشاري را نصيب خود نمایند و براي كسب عوايد بيشتر در رقابتي تنگاتنگ با يكديگر قرار گيرند. اسپانيا، آمريكا، فرانسه، چين وايتاليا از كشورهاي صاحب نام در اين صنعت هستند.((جهانگردي پديده‌اي است چند بعدي كه عوامل مختلفي چون شرايط عمومي كشور، ثبات اقتصادي و اجتماعي، امنيت داخلي، تقويت و گسترش زمینه های مختلف خدماتي از قبيل سيستم حمل و نقل، توسعه‌ي هتل‌ها، مراكز تفريحي و… در موفقیت آن سهم بسزایی دارند.)) (رستمی،1388) اما در كنار اين عوامل، بازاريابي و تبليغات از شاخص‌هاي اصلي و مهم در رشد و گسترش گردشگري هستند.تبليغات يكي از شيوه‌هاي مهم و مؤثر در اطلاع رساني مي‌باشد و ميليون‌ها نفر را به خود جذب كرده است. در تحولات عمومي جهان، در همه‌ي امور جاري فعاليت‌هاي بشري و در تمام تار و پود زندگي انسان رخنه كرده است. نه تنها معرفي كالاها و خدمات بلكه رقابت‌هاي تجاري نيز بدون تبليغات مؤثر و گسترده ميسر نيست. در واقع تبليغات ابزار مهمی براي ارتباط با بازار و جامعه و نفوذ در دل و فكر مخاطبان به منظور تأثيرگذاري و تغييردر تصميم و رفتار آنان است. تبليغ وسيله‌اي است براي تأثير و تغيير. تغييري كه تبليغ ايجاد مي‌كند، تغيير در نگرش، بينش، دانش، روش و رفتارهاي انواع مخاطبان است. (روستا، 1388) ارقام سرسام آوري كه در اين زمينه هزينه مي‌شود، به واقع اعجاب‌انگيز است و نشانه‌ي اهميت اقتصادي اين امر مي‌باشد.ضرورت وجود تبليغات در صنعت گردشگري نيز همچون ديگر صنايع به خوبي احساس مي‌شود. تبليغات مستقيم و غيرمستقيم به عنوان بخش عمده‌اي از فرايند ارتباطات جهاني نقش اساسي در ايجاد شناخت و گسترش جهانگردي در ميان ملت‌ها ایفا خواهد كرد. تبليغات با استفاده از ابزار مناسب انگيزه‌ي انسان براي سفرو تغییر در محيط زندگي را فراهم مي‌آورد. تبليغات زمينه‌ي شناخت و اطلاع‌رساني كمي و كيفي گردشگران از مقاصد گردشگري، جاذبه‌ها و خصوصيات ملل مختلف، خدمات موجود و ترغيب به مسافرت را براي گردشگران فراهم مي‌سازد.(رستمی،1388 )راديو، تلويزيون، روزنامه، مجله، تبليغات محيطي، اينترنت، شبكه‌هاي ماهواره‌اي و… از جمله رسانه‌ها و ابزار مهم تبليغاتي محسوب مي‌شوند اما در اين ميان ظهور و گسترش شبكه‌هاي تلويزيوني ـ ماهواره‌اي و اطلاع‌رساني جهاني همچون اينترنت تأثير شگرفي بر گردشگري گذاشته است این تکنولوژی ها  مردم را قادر ساختند تا به شكلي مستقيم، بي‌واسطه و سريع با آداب و رسوم، سنت‌ها، شرايط اجتماعي و  خدمات موجود در كشورهاي ديگر آشنا شوند.ايران به علت برخورداري از شرايط متنوع آب و هوايي، تاريخ و تمدن كهن، آثار باستاني، چشم‌اندازهاي زيبا، هنر اصيل و صدها امتياز فرهنگي و… طبق اعلام سازمان يونسكو جزء يكي از ده كشور اول جهان از نظر ظرفيت‌هاي گردشگري به شمار مي‌رود. با اين حال كشور ما هنوز نتوانسته جايگاه مناسبي را در صنعت گردشگري بين‌المللي از آن خود كند براستي چه عواملي موجب شده تا ايران نتواند آنگونه كه شايسته است در عرصه‌ي توريسم بين‌المللي بدرخشد؟نتايج حاصل از تجارب كشورهاي صاحب‌نام در اين صنعت نشان مي دهد كه يكي از عوامل اساسي ركود گردشگري در ايران عدم اطلاع‌رساني و تبليغات مناسب در عرصه‌ي بين‌المللي است. فقدان تبليغات مناسب موجب شده تا كشور ايران عليرغم دارا بودن توانمندي‌هاي بسيار براي جهانيان ناشناخته بماند. از اين روي دغدغه‌ي پژوهشگر بر اين است تا به بررسي تأثير تبليغات در جذب گردشگران خارجي به ايران بپردازد و شيوه‌ها و ابزار مناسب در اين زمينه را شناسايي نمايد. اميد است نتايج حاصل از اين پژوهش موجب ايجاد تحول، رشد و شكوفايي صنعت گردشگري و در نتيجه توسعه‌ي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي كشور عزيزمان ايران گردد. اهميت موضوع:صنعت گردشگري در هزاره‌ي سوم يكي از بزرگ‌ترين فعاليت‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي دنيا به شمار مي‌رود. اين صنعت در شش دهه‌ي گذشته رشدي مداوم و متنوع را تجربه كرده تا به يكي از پردرآمدترين و بزرگ‌ترين بخش‌هاي اقتصادي در حال رشد در جهان تبديل شده است همچنین به عنوان صنعت بدون دودتوجه بسیاری از کشورها را به خود جلب کرده است. گردشگري بين‌المللي بخشي از صنعت گردشگري است كه مربوط به تجارت‌ها، خدمات و درآمدهاي حاصل از گردشگراني است كه از كشورهاي ديگر خارج از محل اقامت خود بازديد مي‌كنند. خاستگاه اصلي گردشگري، كشورهاي صنعتي پيشرفته مي‌باشد به طوري كه بيشترين تعداد گردشگران بين‌المللي و درآمد ايجاد شده مربوط به هفت كشور بزرگ صنعتي دنيا مي‌باشد.«برطبق آمار سازمان جهاني گردشگري  كل گردشگران دنيا در سال 1950 میلادی بيست و پنج ميليون نفر و در سال 2013 میلادی حدود یک میلیاردو دویست میلیون نفر برآورد شده است همچنين درآمدهاي حاصل از گردشگري در سال 1980 بالغ بر صد و پنج ميليارد دلار بوده كه اين رقم در سال 2013 ميلادي به یکهزار و دویست وپنجاه  ميليارد دلار آمريكا رسيده است.گردشگري امروزه يكي از عمده‌ترين دسته‌هاي تجارت بين‌المللي مي‌باشد. مجموع درآمد حاصل از صادرات گردشگري بين‌المللي با احتساب مسافران گذري در سال 2013، بالغ بر 4/1 تريليون دلار آمريكا بوده است ؛ يعني حدود سه ميليارد دلار آمريكا در هر روز. صادرات گردشگري 30 درصد از صادرات خدمات تجاري و 6 درصد از كل صادرات كالاها و خدمات را به خود اختصاص داده است. در بعد جهاني صنعت گردشگري بعد از صنايع سوخت، مواد شيميايي و محصولات خودروسازي رتبه‌ي چهارم رابه خود اختصاص داده است.») گزارش هايلایت 2013 سازمان جهاني گردشگري (اين اعداد و ارقام نشان ‌دهنده ی اهمیت فراوان اقتصادی و اجتماعی بزرگ‌ترين  جابجايي بشري است.در حقیقت گردشگری کلید توسعه ی اقتصادی در قلمرو ملی وبین المللی است. کسب ارز خارجی،افزایش تولید ناخالص ملی، ایجادفرصت های شغلی بسیاروکمک به سرعت گردش پول از عواید اقتصادی این صنعت می باشد هچنین زمانی که سود فعالیت های دیگر بخش های اقتصادی در حال کاهش باشد،گردشگری جایگزین مناسبی برای آنها و راهبردی برای توسعه است.این پدیده در كشورهاي در حال توسعه يا كمتر توسعه يافته نيز كه غالباً متكي به اقتصاد تك محصولي هستند از اهميت خاصي برخوردار است چرا كه روند توسعه‌ي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي اين كشورها را تسهيل نموده، موجبات اشتغالزايي و افزايش درآمد مردم، كاهش فقر و افزايش رفاه اجتماعي را براي مردم فراهم می آورد. اين صنعت از لحاظ فرهنگي نيز حائز اهمیت است. گردشگري آسان‌ترين و مؤثرترين راه براي گفتگوي فرهنگ‌ها است و نيز بعنوان عاملی مهم براي ايجاد تفاهم ميان ملت‌ها و گسترش صلح و امنيت بين‌المللي به شمار مي‌رود. افزايش سطح دانش، فرهنگ و آگاهي مردم كشور ميزبان نيز از دیگر آثار مثبت گردشگری است. درآمد سرشار حاصل از آن به همراه عوايد بی شمارديگر اين صنعت بسياري از كشورهاي جهان را برآن داشته تا باتوجه به توانمندي‌هاي بالقوه و بالفعل خود سعي نمایند از اين فعاليت بين‌المللي بهره‌ي هرچه بيشتري ببرند و در صحنه‌ي ژئوپوليتيك سرمايه بايكديگربه جدال مسالمت‌آميز بپردازند لذا با  سرمايه‌گذاري‌هاي كلان، برنامه‌ريزي‌هاي بلندمدت، برقراري روابط با همه‌ي كشورها و  ايجاد زيرساخت‌ها ی مناسب سعي مي‌كنند تا جريان سرمايه را به سوي خود هدايت نمایند و مقام بالاتري در اين ماراتن همگاني بدست آورند.اما در اين ميان  ايران  عليرغم استعداد والايي كه در زمينه‌ي جاذبه‌هاي گردشگري دارد، سهم بسيار ناچيزي از درآمد گردشگري جهاني را به خود اختصاص داده است. توجه به صنعت گردشگري براي كشوري چون ايران از چند نقطه نظر حائز اهميت است:1- ايران از جمله كشورهايي است كه با اقتصاد تك محصولي به درآمدهاي حاصل از صادرات نفت خام اتكاء شديدي داشته و دارد.  اين شرايط باعث شده تا با تغيير قيمت نفت جهاني  ساير متغيرهاي كلان اقتصادي نيز دچار نوسانات شديدي بشود اما براي رهايي از وابستگي و تنوع بخشي به اقتصاد ملي گردشگري مي‌تواند يك فعاليت اقتصادي جايگزين و پرسود باشد.2- اين ثروت خدادادي (نفت) همچون ديگر منابع كم‌كم روبه پايان است چندي ديگر برنامه سازان اقتصادي كشورهاي تك محصولي ادامه‌ي روند فعلي اقتصاد منهاي نفت را به صورت تحميلي خواهند پذيرفت .كشور ما ايران نيز از اين قاعده مستثني نيست بنابراين بايد بدنبال منابع مالي ديگري براي رسيدن به توسعه اقتصادي باشيم.3- باتوجه به جوان بودن جمعيت كشور ما و نرخ بالاي بيكاري (بخصوص قشر تحصيلكرده) اقتصاد ايران به شدت نيازمند ايجاد فرصت‌هاي جديد شغلي است كه صنعت گردشگري اين امكان را به خوبي فراهم مي‌كند.4- صنعت و كشاورزي به عنوان دو عامل مهم تأمين كننده‌ي اقتصاد كشورها هميشه مورد توجه قرار دارند و كشورهای صنعتي همواره از اين دو بازوي اقتصادي بهره‌هاي فراوان برده‌اند اما هركدام از اين صنايع محاسن و معايبي را به دنبال دارد. در دنياي رقابتي آينده كشوري موفقتر خواهد بود كه بتواند از صنعتي با كمترين درجه‌ي معايب و بالاترين درجه‌ي محاسن براي رشد همه جانبه‌ي كشور خود استفاده كند. گردشگري به عنوان صنعتي با معایب کمتر و محسنات بیشمار، توجه بسياري از كشورها را براي توسعه‌ي اقتصادي به خود جلب كرده است.5-كشور ايران بعنوان سرچشمه‌ي تمدن و غناي فرهنگي در اين صنعت نقش كمرنگي را در سطح جهان داراست كه متأسفانه با ايجاد تصوير غلط در ذهن جهانيان چهره واقعي كشور ايران با اين همه غناي فرهنگي مخدوش شده است. در اينجا با توسل به صنعت گردشگري و جذب گردشگر مي‌توان ميراث فرهنگي، اجتماعي و هنري كشور را  به جهانيان معرفي كرد.6- گسترش اين صنعت در ايران مي‌تواند بار مالي عظیمي كه بر دوش دولت مي‌باشد را كاسته و براي مردم مناطق توريستي ايجاد درآمد كرده  موجب رشد و فعاليت واحدهاي خدماتي مانند مراكز اقامتي، رستوران‌ها، مراكز تفريحي شده  و در نتيجه‌ي دريافت عوارض يا ماليات‌هاو  عوايد مراكزي مانند موزه‌ها، تفريحگاه‌ها و ساير محل‌ها منجر به افزايش درآمد عمومي دولت می گردد.براي دستيابي به اهداف توسعه  توجه به گردشگري ضروري است.  دو عامل بازاريابي و تبليغات نيز در رشد گردشگري نقش كليدي و اساسي رادارا هستند. ارتباط ميان تبليغات و گردشگري ارتباطي ناگسستني و پيچيده است تبليغات موجب گسترش و ارتقاء سطح كمي و كيفي گردشگري مي‌شود.پر واضح است كه ايران نيز براي اينكه از عوايد سرشار گردشگري بي‌نصيب نماند بايد به تبليغ فراملی توانمندي‌هاي بالقوه و بالفعل خود بپردازد.جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، طبيعت متنوع، امكانات رفاهي، تسهيلات حمل و نقل، غذاها و رستوران‌ها مهم‌ترين زمينه‌هاي اين نوع تبليغات هستند.امروزه با گسترش روزافزون ارتباطات رسانه‌اي مي‌توان از رسانه‌ها بخصوص رسانه‌هاي نوین در ابعاد گسترده براي توسعه‌ي صنعت گردشگري ياري جست. رسانه‌ها باتوجه به قدرت، اهميت و توان خود به معرفی، شناسايي و ترغيب گردشگران براي سفر به مناطق خاص مي‌پردازند.لازمه اثرگذاري تبليغات جهانی گردشگری آشنايي با ملل مختلف، فرهنگ، ارزشهاوباورها، اعتقادات، قوانین اخلاقی و رفتاري آنان است نیز براي دستیابی به اهداف توسعه گردشگری فراملي لازم است تا تبليغات در زمينه‌ي گردشگري به شكلي علمي و  حرفه ای نهادينه شود.ضرورت تحقيق:« نگاهي به تاريخ گسترش جهانگردي در قرن بيستم نشان مي‌دهد كه پس از جنگ جهاني دوم جهانگردي به ويژه در اروپا از رشد صعودي و مداوم برخوردار شده است. از ديد اقتصاددانان اين رشد و تداوم كه از مسافرت و انتقال بخشي از قدرت خريد مردم كشورهاي مختلف به يكديگر و به ويژه انتقال قدرت خريد از كشورهاي مرفه به كشورهاي فقيرتر ناشي مي‌شود، به عنوان منبعي براي درآمد پديدار شده است كه مي‌توان از آن به سود اقتصاد ملي كشورهاي ميزبان بهره گرفت. براساس اين ديدگاه گسترش صنعت گردشگري در هر كشور  بخشي از گسترش ظرفيت‌هاي اقتصادي و افزايش كمي و كيفي موقعيت‌هاي شغلي و صنعتي است. بنابراين سهم آن را در توسعه‌ي ملي نمي‌توان ناديده انگاشت. اين صنعت توان آن  را دارد كه همواره با جلب جهانگردان بدون نياز اساسي اوليه به سرمايه‌گذاري‌هاي كلان درآمد ايجاد كند و سودآور باشد.» (رستمي، 1388)درآمدهاي ناشي از آن در بسياري از كشورها به ويژه كشورهايي كه متكي به اقتصاد تك محصولي هستند مانند ايران  نقطه‌ي اميدي براي بهبود وضعيت ارزي، افزايش درآمد و ايجاد زمينه‌هاي مختلف اشتغال به شمار مي‌رود.با عنايت به اين موارد در سال‌هاي اخير  بسياري از كشورها از جمله اسپانیا، تركيه، چین،  اندونزي، مالزي و تونس با استفاده مناسب از صنعت گردشگري، توانسته‌اند موقعيت اقتصادي خود را بهبود بخشند و در پرتو تحقيقات و رفع كاستي‌ها فرايند توسعه را تسهيل كنند.براي كشور ايران كه پس از پشت سرگذاشتن جنگ تحميلي هشت ساله و با توجه به زيان‌هاي بيشمار اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي حاصل از آن گام‌هايي در راه توسعه‌ي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه در قالب برنامه‌هاي اقتصادي پنج ساله برداشته است، توجه به صنعت گردشگري براي رسیدن  به اهداف توسعه ضروري است چرا كه گردشگري يكي از زمينه‌هاي توسعه‌ي اقتصادي كشور مي‌باشد. توجه به اين بخش از فرايند توسعه و تأثير درآمدهاي صنعت جهانگردي و نيز افزايش ظرفيت‌هاي اقتصادي و اشتغال  منجر به توسعه‌اي مي‌شود كه ما امروزه به دنبال آن هستیم. «تاريخ گردشگري ايران نشان می دهد كه بعد از انقلاب تا سال 1370، اين صنعت در كشور ما با نوعي ركود مواجه بوده است اما به تدريج بر تعداد گردشگران خارجي افزوده شد.»( جهانگردي و توسعه، مركز تحقيقات و مطالعات سياحتي وزارت ارشاد،186)از آن سال تاكنون گردشگري در ايران با افت و خيزهايي همراه بود  به طوريكه هنوز هم ايران نتوانسته موجوديت خود را در عرصه‌ي  گردشگری بین المللی به نحو شايسته‌اي اعلام نمايد. عوامل متعددي در اين زمينه مؤثر هستندمانند: مخدوش سازي چهره‌ي انقلاب و ايران در خارج از كشور، عدم انطباق جهانگردان برخي كشورها با فرهنگ اسلامي‌ما، كمبود امكانات مالي براي توسعه و تجهيز تأسيسات مورد نياز گردشگري، عدم تبليغات و اطلاع رساني مناسب در خارج از كشور و… اما در اين ميان بازاريابي، تبليغات و اطلاع‌رساني از ضروريات گردشگري است و اين ضرورت از آنجا ناشي مي‌شود كه امروزه تبليغات در جهان حرف اول را مي‌زند. هيچيك از مؤسسات و سازمان‌هاي توليدي و خدماتي در جهان حتي با برخورداري از مزيت‌هاي نسبي بسيار نمي‌توانند در عرصه‌ي تجارت جهاني به موفقيت‌هاي در خور دست يابند مگر با تبليغات مناسب. تبليغات  نوعي سرمايه‌گذاري است كه اگر به خوبي تهيه و اجرا شود دستاوردهاي ارزشمندي به همراه خواهد داشت. تحولات و تغييرات مستمر در بازارهاي جهاني گردشگري نشان مي‌دهد كشورهايي در اين بازار ارتقاء مي‌يابند كه از هرگونه فرصتي براي تبلغيات مناسب، علمي و اثرگذار استفاده نموده و توانائي‌هاي خود را به گوش جهانيان برسانند در غير اين صورت جايگاه خود را به تدريج از دست مي‌دهند و محكوم به انزواي اقتصادي ـ اجتماعي مي‌شوند.باتوجه به مواردي كه ذكر شد لزوم تبليغات در زمينه‌ي گردشگري باتوجه به زمينه‌هاي موضوعي آن از جمله خدمات حمل و نقل، خدمات رفاهي، صنايع دستي و هنري، نقاط ديدني و باستاني و… براي كشور ما بيش از پيش احساس مي‌شودزيرا تبليغات گردشگري علاوه بر این که در زمینه شناخت و ارايه اطلاعات به گردشگران ياري مي‌رساند،  مستقيماً در مخاطبان خارجي ايجاد انگيزه مي‌كند که این خود منجر به جذب گردشگر مي‌شود. همچنین در زمینه معرفی ایران به عنوان کشوری با فرهنگ، امن و صلح دوست که داعیه ی گفتگوی تمدن ها را دارد بسیار حائز اهمیت است.اكنون زمان درست انديشيدن و خوب گام برداشتن است. براي ايجاد تحول در  صنعت توريسم كشور انجام تحقيقات در زمينه‌هاي مختلف گردشگري  از ضروريات است. يكي از اين زمينه‌ها پژوهش در مورد نقش و تأثير تبليغات در جذب گردشگران خارجي به ايران است. يافته‌هاي حاصل از اين پژوهش مي‌تواند با ارائه‌ي تصويري روشن از گردشگري در ايران به معرفي شيوه‌ها و ابزار مناسب جهت شناخت هرچه بهتر ايران و جاذبه‌هاي بي‌نظير آن، ايجاد نگرش مثبت در گردشگران نسبت به كشور و مردم ايران، امكانات و مسائل رفاهي ـ امنيتي  و بازاريابي مناسب بپردازد. نتايج حاصل از اين پژوهش قطعاً دولت را در سياستگذاري و برنامه‌ريزي‌هاي كلان اقتصادي و در نتيجه دستيابي به اهداف توسعه‌ي گردشگري كه همانا افزايش گردشگر و سودآوري سرشار حاصل از آن است یاری می رساند. سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كه متولي اصلي امر گردشگري در ايران است از طريق نتايج اين پژوهش مي‌تواند به نقاط قوت و ضعف تبليغات در گردشگري آگاه شود و با شناخت درست و پي‌بردن به اهميت تبليغات در اين امر از شيوه‌ها و ابزار مناسب در جهت اطلاع‌رساني و بازاريابي در سطح جهاني بپردازد.همچنين وزارت امور خارجه به عنوان دروازه‌بان صنعت توريسم در خارج از كشور، با بهره گیری از اين يافته‌ها مي‌تواند با شيوه‌ي مناسبي به معرفي توانائي‌هاي ايران به عنوان کشوری امن و صلح جو بپردازد که این خود زمینه جذب گردشگر خارجی را فراهم می نماید. بخش خصوصي چون مراكز تفريحي و اقامتي گردشگری، هتل‌ها، موزه‌ها، آژانش‌هاي مسافرتي، شركت‌هاي حمل و نقل و… كه در ارتباط با اين صنعت هستند مي‌توانند بازاريابي و تبليغات خود را منطبق با يافته‌هاي حاصل از اين پژوهش نمایندودر نتيجه به افزایش بازدهي در كار خود دست يابند.در يك نگاه كلي مي‌توان گفت پژوهش حاضر به عنوان يك تحقيق كاربردي مي‌تواند تأثيرات مثبتی در جذب گردشگر خارجي به ايران، توسعه‌ي صنعت گردشگري و در نتيجه رشد و توسعه ی  اقتصادي كشور داشته باشد.

دسته بندی: مدیریت

تعداد مشاهده:
1756
مشاهده

کد فایل:11255
انتشار در:۱۳۹۶/۵/۱۴
حجم فایل ها:905

اشتراک گذاری:

 قیمت:

15,000 تومان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

 
پرداخت و دریافت فایل

برچسب ها:
پایان نامه بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایرانپروژه بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایرانمبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارج

  • پاورپوینت مقایسه تطبیقی ارائه رشته علوم كامپیوتر در دانشگاه آكسفورد با رشته مهندسی نرم‌افزار شریف

    پاورپوینت مقایسه تطبیقی ارائه رشته علوم كامپیوتر در دانشگاه آكسفورد با رشته مهندسی نرم‌افزار شریف برچسب ها: دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه آكسفورددانشكده‌ها و رشته‌های مربوط به علوم كامپیوتر در دو دانشگاهدروس رشته علوم كامپیوتر در دانشگاه آكسفورددروس رشته مهندسی…

  • دانلود پرسشنامه استاندارد دینداری

    پرسشنامه باورهای مذهبی,پرسشنامه دینداری,پرسشنامه دینداری استارک,پرسشنامه دینداری خدایاری فرد,پرسشنامه دینداری سراج زاده,دانلود پرسشنامه دینداری,دانلود پرسشنامه دینداری گلاک و استارک,دانلود رایگان پرسشنامه دینداری دانلود فایل اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد دینداری از سایت دانلود فایل پرسشنامه دینداری در 12 صفحه در قالب…

  • پروژه کارورزی در شرکت ایران شرق

    ایران شرق,کارورزی دانلود فایل اصلی پروژه کارورزی در شرکت ایران شرق از سایت دانلود فایل پروژه کارورزی در شرکت ایران شرق در حجم 47 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با فهرست مطالب زیر: فهرست مطالب  …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جریانهای نقدی و تجزیه و تحلیل صورتهای مالی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق جریانهای نقدی و تجزیه و تحلیل صورتهای مالی دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق جریانهای نقدی و تجزیه و تحلیل صورتهای مالی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی…

  • جزوه کامل حسابان یازدهم

    آموز,بهترين کتاب آموزش حسابان یازدهم,جزوه حسابان جديد,حسابان جزوه,حل المسائل حسابان,دانلود حل المسائل حسابان,دانلود کتاب حسابان,دانلود کتاب حسابان سوم رياضي,کتاب حسابان یازدهم,کتاب درسي حسابان یازدهم,نمونه سوالات امتحاني حسابان یازدهم دانلود فایل اصلی جزوه کامل حسابان یازدهم از سایت دانلود فایل دانلود…

  • بررسی تاثیر جو اخلاقی سازمانی بر نتایج حاصل از اقدامات مدیریت دانش

    بررسی تاثیر جو اخلاقی سازمانی بر نتایج حاصل از اقدامات مدیریت دانش برچسب ها: جو اخلاقی سازمان نگرش مدیریت دانش مشارکت در مدیریت دانش رضایت از مدیریت دانش عملکرد شغلیپایان نامه بررسی تاثیر جو اخلاقی سازمانی بر نتایج حاصل از…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت اجتماعی و سرمایه اجتماعی (فصل دوم)

    پیشینه پژوهش امنیت و مسئله اجتماعی,پیشینه نظریه های امنیت اجتماعی,چارچوب نظری ایجاد سرمایه اجتماعی,دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت اجتماعی و سرمایه اجتماعی,مبانی نظری ابعاد سرمایه های اجتماعی,مبانی نظی رویکردهای امنیت اجتماعی دانلود فایل اصلی دانلود مبانی نظری و…

  • تحقیق کامل درباره گندم و تاریخچه گندم

    تحقیق کامل درباره گندم و تاریخچه گندم دانلود تحقیق کامل درباره گندم و تاریخچه گندم دسته بندي : مهندسی شیمی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات : تحقیق کامل درباره گندم و تاریخچه گندم ، دارای 69 صفحه در قالب…

  • مبانی نظری عزت نفس و خود پنداره

    مبانی نظری عزت نفس و خود پنداره دانلود مبانی نظری عزت نفس و خود پنداره دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری عزت نفس وخود پنداره فصل دوم انگيزه هاى فيزيولوژيائي در سطح…

  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق فراشناخت (فصل دوم پایان نامه)

    ادبیات نظری فراشناخت,پیشینه پژوهش فراشناخت,پیشینه تحقیق فراشناخت,دانلود چارچوب نظری روانشناسی فراشناخت,فصل دوم پایان نامه فراشناخت,مبانی نظری درمان فراشناخت دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه تحقیق فراشناخت (فصل دوم پایان نامه) از سایت دانلود فایل دانلود ادبیات نظری و پیشینه…

  • پاورپوینت مدارهاي مرتبه اول

    پاورپوینت مدارهاي مرتبه اول برچسب ها: جزوه مدار مرتبه اولمدار مرتبه اول چیستتحلیل مدارات مرتبه اولنمونه سوال مدار مرتبه اولروش حل مدار های مرتبه اولمثال مدار مرتبه اولتحلیل مدار rlتشخیص مرتبه مدار رفتن به سایت اصلی پاورپوینت مدارهاي مرتبه اول…

  • دانلود پاورپوینت با موضوع مراقبت و تدابير پيشرفته پرستاري ويژه با تاكيد بر نوزاد نارس

    دانلود پاورپوینت با موضوع مراقبت و تدابير پيشرفته پرستاري ويژه با تاكيد بر نوزاد نارس برچسب ها: مراقبت و تدابير پيشرفتهپرستاري ويژه تاكيد بر نوزاد نارسمراقبت و تدابير پيشرفته پرستاري ويژه با تاكيد بر نوزاد نارسمراقبت در حين انجام پرو…

  • پیشینه و مبانی نظری کیفیت حسابرسی،اندازه حسابرس و دوره تصدی حسابرس

    پیشینه و مبانی نظری کیفیت حسابرسی،اندازه حسابرس و دوره تصدی حسابرس دانلود پیشینه و مبانی نظری کیفیت حسابرسی،اندازه حسابرس و دوره تصدی حسابرس دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق کیفیت…

  • پیشینه و مبانی نظری مدیریت عملکرد

    پیشینه و مبانی نظری مدیریت عملکرد دانلود پیشینه و مبانی نظری مدیریت عملکرد دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مدیریت عملکرد تعریف عملکرد واژه performance که به معنای عملکرد است از کلمه انگلیسی perform…

  • جزوه + فیلم آموزش کامل فصل اول فیزیک یازدهم تجربی (فصل اول: الکتریسیته ساکن )

    پیش نویس کتاب فیزیک یازدهم,دانلود کتاب فیزیک یازدهم,فیزیک پایه یازدهم,فیزیک سال یازدهم,فیزیک یازدهم,کتاب فیزیک پایه یازدهم,کتاب فیزیک یازدهم دانلود فایل اصلی جزوه + فیلم آموزش کامل فصل اول فیزیک یازدهم تجربی (فصل اول: الکتریسیته ساکن ) از سایت دانلود فایل…

  • پاورپوینت ووشرری بانکروفتی

    پاورپوینت ووشرری بانکروفتی برچسب ها: ووشریا بانکروفتیبروگیا مالاییفیلاریازیس و الفانتیازیسمیکروفیلر چیستمیکروفیلر ووشریا بانکروفتیووشریا بانکروفتی چرخهدیکتیوکولوس فیلاریاکرم رشته ای رفتن به سایت اصلی پاورپوینت ووشرری بانکروفتی دسته بندي : بهداشت عمومی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات:دانلود پاورپوینت با موضوع ووشرری…

  • مبانی نظری تحقیق و پیشینه تحقیق مفاهیم و اهداف کیفیت زندگی کاری

    پيشينه پژوهش راهبردهای بهبود کیفیت زندگی کاری,پيشينه تحقيق نتایج کیفیت زندگی کاری,چارچوب نظري تاریخ,فصل دوم پايان نامه ارشد اهداف کیفیت زندگی کاری,مباني نظري مفاهیم کیفیت زندگی کاری,مبانی نظری تحقیق و پیشینه تحقیق مفاهیم و اهداف کیفیت زندگی کاری دانلود فایل…

  • مبانی نظری تاب آوری

    مبانی نظری تاب آوری دانلود مبانی نظری تاب آوری دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل تاب آوری 2 - 2 - 2 ) تاریخچه تاب آوری : 3 - 2 - 2 ) تعریف…

  • پاورپوینت پست های گازی

    پاورپوینت پست های گازی برچسب ها: پاورپوینت پست های گازیفلسفه وجودی پست های گازیدلیل احداث پست گازی خواص خاموش کنندگیاثر ميزان رطوبت در گاز نصب و راه اندازی GISبررسی جنبه های اقتصادی GISمقایسه هزینه GIS در مقابل AIS رفتن به…

  • ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مدلهای وفاداری و رضایت مشتری (فصل دوم پایان نامه)

    ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مدلهای وفاداری و رضایت مشتری (فصل دوم پایان نامه) دانلود ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مدلهای وفاداری و رضایت مشتری (فصل دوم پایان نامه) دسته بندي : مبانی نظری جزئیات و…

  • فایل پاورپوینت بررسی هتل های خارجی

    فایل پاورپوینت بررسی هتل های خارجی برچسب ها: دانلود پاورپوینت بررسی هتل های خارجیهتل نمونه خارجیبررسی هتل های خارجیپاورپوینت آشنایی با چند نمونه هتل خارجیهتل امپریال ژاپنپاورپوینت بررسی هتل های خارجیHOTEL Kyoceraهتل شرايتون واكراهيلBurj al Arab TowerRamada PlaZa Hotelهتل رفتن…

  • پیشینه و مبانی نظری تعاریف و مفاهیم رفتار شهروندی سازمانی

    پیشینه و مبانی نظری تعاریف و مفاهیم رفتار شهروندی سازمانی دانلود پیشینه و مبانی نظری تعاریف و مفاهیم رفتار شهروندی سازمانی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل رفتار شهروندی سازمانی مقدمه در ادبيات آكادميك…

  • پاورپوینت نگاره های 7و8و9و10(فارسی اول دبستان)

    پاورپوینت نگاره های 7و8و9و10(فارسی اول دبستان) برچسب ها: پاورپوینت نگاره های فارسی اول دبستان رفتن به سایت اصلی پاورپوینت نگاره های 7و8و9و10(فارسی اول دبستان) دسته بندي : تاریخ و ادبیات جزئیات و دریافت گزارش فایل مشخصات فایلعنوان: پاورپوینت نگاره های…

  • دانلودپیشینه پژوهش تعریف خودپنداره

    دانلودپیشینه پژوهش تعریف خودپنداره دانلود دانلودپیشینه پژوهش تعریف خودپنداره دسته بندي : علوم اجتماعی جزئیات و دریافت گزارش فایل خود پنداره خود : مفهوم خود و مطالعه آن در طول تاریخ بشری همواره مورد توجه بودهاست و فیلسوفان و متفکران…

  • پاورپوینت جامع و کامل آشنايي با نظام سلامت

    پاورپوینت جامع و کامل آشنايي با نظام سلامت برچسب ها: پاورپوینت جامع و کامل آشنايي با نظام سلامت رفتن به سایت اصلی پاورپوینت جامع و کامل آشنايي با نظام سلامت دسته بندي : بهداشت عمومی جزئیات و دریافت گزارش فایل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بلوغ و بلوغ عاطفی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بلوغ و بلوغ عاطفی دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بلوغ و بلوغ عاطفی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق بلوغ و بلوغ عاطفی فصل…

  • دانلود پاورپوینت با موضوع درس رباعی و دو بیتی دیروز و امروز(درس دوازدهم ادبیات و زبان فارسی پیش دانش

    دانلود پاورپوینت با موضوع درس رباعی و دو بیتی دیروز و امروز(درس دوازدهم ادبیات و زبان فارسی پیش دانش برچسب ها: معنی درس 13 ادبیات پیش دانشگاهیمعنی درس رباعی های امروزمعنی شعر رباعی های امروز فارسی یازدهممعنی درس یازدهم ادبیات…

  • پاورپوینت کاخ هشت بهشت

    پاورپوینت کاخ هشت بهشت برچسب ها: تحلیل کاخ هشت بهشت اصفهانپلان کاخ هشت بهشت اصفهانمعماری کاخ هشت بهشت اصفهانمقاله در مورد کاخ هشت بهشت اصفهانکاخ هشت بهشت تبریزکا‌خ هشت بهشت استان اصفهان اصفهانساعت بازدید هشت بهشت اصفهانهشت بهشت اصفهان ادرس…

  • پروژه سورس نمایش پسورد ویندور 10 در ویژال بیسیک 6

    پروژه سورس نمایش پسورد ویندور 10 در ویژال بیسیک 6 دانلود پروژه سورس نمایش پسورد ویندور 10 در ویژال بیسیک 6 دسته بندي : کامپیوتر و IT جزئیات و دریافت گزارش فایل فایل پروژه سورس نمایش پسورد ویندور 10 در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت و وفاداری مشتریان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت و وفاداری مشتریان دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت و وفاداری مشتریان دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل بخش اول 23 1 - 2 - مقدمه 24…

  • فایل پاورپوینت ایمنی درعمليات ساختمانی

    فایل پاورپوینت ایمنی درعمليات ساختمانی برچسب ها: دانلود پاورپوینت ایمنی درعمليات ساختمانیایمنی درعمليات ساختمانیتجهيزات و ماشين آلات ساختمانيﺍﯾﻤﻨﯽ دﺭ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ مصالح ایمنی در عملیات خاکیایمنی قالب بندیایمنی داربستهاپاورپوینت ایمنی درعمليات ساختمانیآشنایی با ایمنی درعمليات ساختمانی رفتن به سایت…

  • دانلود پرسشنامه موانع خلاقیت سازمانی

    ارزیابی موانع خلاقیت,پرسشنامه استاندارد خلاقیت سازمانی,پرسشنامه خلاقيت سازماني,پرسشنامه موانع خلاقیت,پرسشنامه موانع خلاقیت سازمانی,پرسشنامه موانع شخصی خلاقیت,خلاقیت سازمانی,سنجش موانع خلاقیت,مقیاس موانع خلاقیت,موانع خلاقیت دانلود فایل اصلی دانلود پرسشنامه موانع خلاقیت سازمانی از سایت دانلود فایل دانلود پرسشنامه موانع خلاقیت سازمانی در…

  • طرح توجیهی راه اندازی ISP مرکز ارایه اینترنت شهری (adsl)

    پروژه کارآفرینی isp,پروژه کارآفرینی کامپیوتر رایگان,دانلود امکان سنجی تاسیس شرکت سرویس دهنده اینترنت,دانلود رایگان پروژه کارآفرینی رشته کامپیوتر,دانلود طرح توجیهی,طرح توجیهی راه اندازی isp,طرح کسب و کار آی اس پی,کارآفرینی در زمینه کامپیوتر دانلود فایل اصلی طرح توجیهی راه اندازی…

  • دانلود گزارش کاراموزي آماده تجزيه،تحليل و طراحي ساختار سازماني شركت(سهامي عام)

    دانلود گزارش کاراموزي آماده تجزيه،تحليل و طراحي ساختار سازماني شركت(سهامي عام) برچسب ها: گزارش کاراموزي تجزيه تحليل و طراحي ساختار سازماني در شركت شهاب خودروکاراموزي تجزيه تحليل و طراحي ساختار سازماني در شركت شهاب خودروکارورزي تجزيه تحليل و طراحي ساختار…

  • پیشینه و مبانی نظری خانواده

    پیشینه و مبانی نظری خانواده دانلود پیشینه و مبانی نظری خانواده دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل خانواده : تعريف خانواده خانواده در لغت به معني خاندان ، دودمان و اهل خانه است و…