بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

برچسب ها:
پایان نامه بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایرانپروژه بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایرانمبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارج

رفتن به سایت اصلی

بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایران

دسته بندي : مدیریت

جزئیات و دریافت
گزارش فایل

تحقیق حاضر با عنوانببررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایراناز سری تحقیق های رشته مدیریت
میباشد. این تحقیق در151صفحه با فرمت Word
(قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق آماده چاپ و پرینت جهت
استفاده دانشجویان می باشد.===================================================================================تمامی
فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده
کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با
ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.neginfile.ir@gmail.com                      
info@neginfile.ir===================================================================================قسمتهایی کوتاه از متنبيان مسأله:با رشد بيش از پيش شهرنشيني و زندگی ماشيني، براي گريز از زندگي مدرن و يافتن زمان فراغت انسان بر آن شد تا سفر را به عنوان امري واقع تجربه كند. در اين ميان پيشرفت چشمگير صنعت حمل و نقل و ارتباطات امر سفر را در چارچوب وسيله‌ي نقليه‌ي ايمن و شبكه‌ي راه‌هاي وسيع و گسترده آسان نمود.بدين ترتيب صنعتي شدن جوامع همراه با افزايش درآمد مردم از یک سو و مهيا شدن اوقات فراغت براي تجديد نيرو وگسترش نوآوري‌هاي تكنولوژيكي از سوی دیگر زمينه را براي سفر به نقاط دور و نزديك با هدف استفاده مطلوب از زمان فراغت، كنجكاوي در مورد طبيعت،شناخت فرهنگ و تاريخ ملت‌ها فراهم آورد. در نتیجه گردشگري به طور گسترده بر بستری از فن آوری های ارتباطی  شكل گرفت.صنعت گردشگري در پنجاه سال گذشته رشد روزافزون و مستمري داشته است. اكنون نيز شتابان به سمت آينده در حركت است.این جابجايي عظیم گردشگران بر روی كره‌ي زمين یکی از منابع مهم درآمدي جهان به حساب مي‌آيد همچنین به عنوان گسترده‌ترين صنعت خدماتي جهان حائز جايگاه ويژه‌اي است؛ این صنعت با تأسيس امكانات و زيرساختهای ويژه فرصت‌هاي شغلي بیشماري را براي كشور ميزبان بوجود مي‌آورد. بدين ترتيب گردشگري كه در ابتدا بعنوان يك پديده‌ي فرهنگي- اجتماعي مطرح شده بود كم‌كم بعنوان عاملي مهم در رشد و توسعه‌ي اقتصادي شناخته شد. صلح، امنيت، دموكراسي، آزادي   وپيشرفت‌هاي فرهنگي  اجتماعي نيز از ديگر پيامدهاي مثبت اين صنعت عظيم به شمار مي‌آيند.وجود اين همه آثار و منافع موجب شد تا گردشگري مورد توجه بسياري از كشورها قرار گرفته، با برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري های كلان سود سرشاري را نصيب خود نمایند و براي كسب عوايد بيشتر در رقابتي تنگاتنگ با يكديگر قرار گيرند. اسپانيا، آمريكا، فرانسه، چين وايتاليا از كشورهاي صاحب نام در اين صنعت هستند.((جهانگردي پديده‌اي است چند بعدي كه عوامل مختلفي چون شرايط عمومي كشور، ثبات اقتصادي و اجتماعي، امنيت داخلي، تقويت و گسترش زمینه های مختلف خدماتي از قبيل سيستم حمل و نقل، توسعه‌ي هتل‌ها، مراكز تفريحي و… در موفقیت آن سهم بسزایی دارند.)) (رستمی،1388) اما در كنار اين عوامل، بازاريابي و تبليغات از شاخص‌هاي اصلي و مهم در رشد و گسترش گردشگري هستند.تبليغات يكي از شيوه‌هاي مهم و مؤثر در اطلاع رساني مي‌باشد و ميليون‌ها نفر را به خود جذب كرده است. در تحولات عمومي جهان، در همه‌ي امور جاري فعاليت‌هاي بشري و در تمام تار و پود زندگي انسان رخنه كرده است. نه تنها معرفي كالاها و خدمات بلكه رقابت‌هاي تجاري نيز بدون تبليغات مؤثر و گسترده ميسر نيست. در واقع تبليغات ابزار مهمی براي ارتباط با بازار و جامعه و نفوذ در دل و فكر مخاطبان به منظور تأثيرگذاري و تغييردر تصميم و رفتار آنان است. تبليغ وسيله‌اي است براي تأثير و تغيير. تغييري كه تبليغ ايجاد مي‌كند، تغيير در نگرش، بينش، دانش، روش و رفتارهاي انواع مخاطبان است. (روستا، 1388) ارقام سرسام آوري كه در اين زمينه هزينه مي‌شود، به واقع اعجاب‌انگيز است و نشانه‌ي اهميت اقتصادي اين امر مي‌باشد.ضرورت وجود تبليغات در صنعت گردشگري نيز همچون ديگر صنايع به خوبي احساس مي‌شود. تبليغات مستقيم و غيرمستقيم به عنوان بخش عمده‌اي از فرايند ارتباطات جهاني نقش اساسي در ايجاد شناخت و گسترش جهانگردي در ميان ملت‌ها ایفا خواهد كرد. تبليغات با استفاده از ابزار مناسب انگيزه‌ي انسان براي سفرو تغییر در محيط زندگي را فراهم مي‌آورد. تبليغات زمينه‌ي شناخت و اطلاع‌رساني كمي و كيفي گردشگران از مقاصد گردشگري، جاذبه‌ها و خصوصيات ملل مختلف، خدمات موجود و ترغيب به مسافرت را براي گردشگران فراهم مي‌سازد.(رستمی،1388 )راديو، تلويزيون، روزنامه، مجله، تبليغات محيطي، اينترنت، شبكه‌هاي ماهواره‌اي و… از جمله رسانه‌ها و ابزار مهم تبليغاتي محسوب مي‌شوند اما در اين ميان ظهور و گسترش شبكه‌هاي تلويزيوني ـ ماهواره‌اي و اطلاع‌رساني جهاني همچون اينترنت تأثير شگرفي بر گردشگري گذاشته است این تکنولوژی ها  مردم را قادر ساختند تا به شكلي مستقيم، بي‌واسطه و سريع با آداب و رسوم، سنت‌ها، شرايط اجتماعي و  خدمات موجود در كشورهاي ديگر آشنا شوند.ايران به علت برخورداري از شرايط متنوع آب و هوايي، تاريخ و تمدن كهن، آثار باستاني، چشم‌اندازهاي زيبا، هنر اصيل و صدها امتياز فرهنگي و… طبق اعلام سازمان يونسكو جزء يكي از ده كشور اول جهان از نظر ظرفيت‌هاي گردشگري به شمار مي‌رود. با اين حال كشور ما هنوز نتوانسته جايگاه مناسبي را در صنعت گردشگري بين‌المللي از آن خود كند براستي چه عواملي موجب شده تا ايران نتواند آنگونه كه شايسته است در عرصه‌ي توريسم بين‌المللي بدرخشد؟نتايج حاصل از تجارب كشورهاي صاحب‌نام در اين صنعت نشان مي دهد كه يكي از عوامل اساسي ركود گردشگري در ايران عدم اطلاع‌رساني و تبليغات مناسب در عرصه‌ي بين‌المللي است. فقدان تبليغات مناسب موجب شده تا كشور ايران عليرغم دارا بودن توانمندي‌هاي بسيار براي جهانيان ناشناخته بماند. از اين روي دغدغه‌ي پژوهشگر بر اين است تا به بررسي تأثير تبليغات در جذب گردشگران خارجي به ايران بپردازد و شيوه‌ها و ابزار مناسب در اين زمينه را شناسايي نمايد. اميد است نتايج حاصل از اين پژوهش موجب ايجاد تحول، رشد و شكوفايي صنعت گردشگري و در نتيجه توسعه‌ي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي كشور عزيزمان ايران گردد. اهميت موضوع:صنعت گردشگري در هزاره‌ي سوم يكي از بزرگ‌ترين فعاليت‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي دنيا به شمار مي‌رود. اين صنعت در شش دهه‌ي گذشته رشدي مداوم و متنوع را تجربه كرده تا به يكي از پردرآمدترين و بزرگ‌ترين بخش‌هاي اقتصادي در حال رشد در جهان تبديل شده است همچنین به عنوان صنعت بدون دودتوجه بسیاری از کشورها را به خود جلب کرده است. گردشگري بين‌المللي بخشي از صنعت گردشگري است كه مربوط به تجارت‌ها، خدمات و درآمدهاي حاصل از گردشگراني است كه از كشورهاي ديگر خارج از محل اقامت خود بازديد مي‌كنند. خاستگاه اصلي گردشگري، كشورهاي صنعتي پيشرفته مي‌باشد به طوري كه بيشترين تعداد گردشگران بين‌المللي و درآمد ايجاد شده مربوط به هفت كشور بزرگ صنعتي دنيا مي‌باشد.«برطبق آمار سازمان جهاني گردشگري  كل گردشگران دنيا در سال 1950 میلادی بيست و پنج ميليون نفر و در سال 2013 میلادی حدود یک میلیاردو دویست میلیون نفر برآورد شده است همچنين درآمدهاي حاصل از گردشگري در سال 1980 بالغ بر صد و پنج ميليارد دلار بوده كه اين رقم در سال 2013 ميلادي به یکهزار و دویست وپنجاه  ميليارد دلار آمريكا رسيده است.گردشگري امروزه يكي از عمده‌ترين دسته‌هاي تجارت بين‌المللي مي‌باشد. مجموع درآمد حاصل از صادرات گردشگري بين‌المللي با احتساب مسافران گذري در سال 2013، بالغ بر 4/1 تريليون دلار آمريكا بوده است ؛ يعني حدود سه ميليارد دلار آمريكا در هر روز. صادرات گردشگري 30 درصد از صادرات خدمات تجاري و 6 درصد از كل صادرات كالاها و خدمات را به خود اختصاص داده است. در بعد جهاني صنعت گردشگري بعد از صنايع سوخت، مواد شيميايي و محصولات خودروسازي رتبه‌ي چهارم رابه خود اختصاص داده است.») گزارش هايلایت 2013 سازمان جهاني گردشگري (اين اعداد و ارقام نشان ‌دهنده ی اهمیت فراوان اقتصادی و اجتماعی بزرگ‌ترين  جابجايي بشري است.در حقیقت گردشگری کلید توسعه ی اقتصادی در قلمرو ملی وبین المللی است. کسب ارز خارجی،افزایش تولید ناخالص ملی، ایجادفرصت های شغلی بسیاروکمک به سرعت گردش پول از عواید اقتصادی این صنعت می باشد هچنین زمانی که سود فعالیت های دیگر بخش های اقتصادی در حال کاهش باشد،گردشگری جایگزین مناسبی برای آنها و راهبردی برای توسعه است.این پدیده در كشورهاي در حال توسعه يا كمتر توسعه يافته نيز كه غالباً متكي به اقتصاد تك محصولي هستند از اهميت خاصي برخوردار است چرا كه روند توسعه‌ي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي اين كشورها را تسهيل نموده، موجبات اشتغالزايي و افزايش درآمد مردم، كاهش فقر و افزايش رفاه اجتماعي را براي مردم فراهم می آورد. اين صنعت از لحاظ فرهنگي نيز حائز اهمیت است. گردشگري آسان‌ترين و مؤثرترين راه براي گفتگوي فرهنگ‌ها است و نيز بعنوان عاملی مهم براي ايجاد تفاهم ميان ملت‌ها و گسترش صلح و امنيت بين‌المللي به شمار مي‌رود. افزايش سطح دانش، فرهنگ و آگاهي مردم كشور ميزبان نيز از دیگر آثار مثبت گردشگری است. درآمد سرشار حاصل از آن به همراه عوايد بی شمارديگر اين صنعت بسياري از كشورهاي جهان را برآن داشته تا باتوجه به توانمندي‌هاي بالقوه و بالفعل خود سعي نمایند از اين فعاليت بين‌المللي بهره‌ي هرچه بيشتري ببرند و در صحنه‌ي ژئوپوليتيك سرمايه بايكديگربه جدال مسالمت‌آميز بپردازند لذا با  سرمايه‌گذاري‌هاي كلان، برنامه‌ريزي‌هاي بلندمدت، برقراري روابط با همه‌ي كشورها و  ايجاد زيرساخت‌ها ی مناسب سعي مي‌كنند تا جريان سرمايه را به سوي خود هدايت نمایند و مقام بالاتري در اين ماراتن همگاني بدست آورند.اما در اين ميان  ايران  عليرغم استعداد والايي كه در زمينه‌ي جاذبه‌هاي گردشگري دارد، سهم بسيار ناچيزي از درآمد گردشگري جهاني را به خود اختصاص داده است. توجه به صنعت گردشگري براي كشوري چون ايران از چند نقطه نظر حائز اهميت است:1- ايران از جمله كشورهايي است كه با اقتصاد تك محصولي به درآمدهاي حاصل از صادرات نفت خام اتكاء شديدي داشته و دارد.  اين شرايط باعث شده تا با تغيير قيمت نفت جهاني  ساير متغيرهاي كلان اقتصادي نيز دچار نوسانات شديدي بشود اما براي رهايي از وابستگي و تنوع بخشي به اقتصاد ملي گردشگري مي‌تواند يك فعاليت اقتصادي جايگزين و پرسود باشد.2- اين ثروت خدادادي (نفت) همچون ديگر منابع كم‌كم روبه پايان است چندي ديگر برنامه سازان اقتصادي كشورهاي تك محصولي ادامه‌ي روند فعلي اقتصاد منهاي نفت را به صورت تحميلي خواهند پذيرفت .كشور ما ايران نيز از اين قاعده مستثني نيست بنابراين بايد بدنبال منابع مالي ديگري براي رسيدن به توسعه اقتصادي باشيم.3- باتوجه به جوان بودن جمعيت كشور ما و نرخ بالاي بيكاري (بخصوص قشر تحصيلكرده) اقتصاد ايران به شدت نيازمند ايجاد فرصت‌هاي جديد شغلي است كه صنعت گردشگري اين امكان را به خوبي فراهم مي‌كند.4- صنعت و كشاورزي به عنوان دو عامل مهم تأمين كننده‌ي اقتصاد كشورها هميشه مورد توجه قرار دارند و كشورهای صنعتي همواره از اين دو بازوي اقتصادي بهره‌هاي فراوان برده‌اند اما هركدام از اين صنايع محاسن و معايبي را به دنبال دارد. در دنياي رقابتي آينده كشوري موفقتر خواهد بود كه بتواند از صنعتي با كمترين درجه‌ي معايب و بالاترين درجه‌ي محاسن براي رشد همه جانبه‌ي كشور خود استفاده كند. گردشگري به عنوان صنعتي با معایب کمتر و محسنات بیشمار، توجه بسياري از كشورها را براي توسعه‌ي اقتصادي به خود جلب كرده است.5-كشور ايران بعنوان سرچشمه‌ي تمدن و غناي فرهنگي در اين صنعت نقش كمرنگي را در سطح جهان داراست كه متأسفانه با ايجاد تصوير غلط در ذهن جهانيان چهره واقعي كشور ايران با اين همه غناي فرهنگي مخدوش شده است. در اينجا با توسل به صنعت گردشگري و جذب گردشگر مي‌توان ميراث فرهنگي، اجتماعي و هنري كشور را  به جهانيان معرفي كرد.6- گسترش اين صنعت در ايران مي‌تواند بار مالي عظیمي كه بر دوش دولت مي‌باشد را كاسته و براي مردم مناطق توريستي ايجاد درآمد كرده  موجب رشد و فعاليت واحدهاي خدماتي مانند مراكز اقامتي، رستوران‌ها، مراكز تفريحي شده  و در نتيجه‌ي دريافت عوارض يا ماليات‌هاو  عوايد مراكزي مانند موزه‌ها، تفريحگاه‌ها و ساير محل‌ها منجر به افزايش درآمد عمومي دولت می گردد.براي دستيابي به اهداف توسعه  توجه به گردشگري ضروري است.  دو عامل بازاريابي و تبليغات نيز در رشد گردشگري نقش كليدي و اساسي رادارا هستند. ارتباط ميان تبليغات و گردشگري ارتباطي ناگسستني و پيچيده است تبليغات موجب گسترش و ارتقاء سطح كمي و كيفي گردشگري مي‌شود.پر واضح است كه ايران نيز براي اينكه از عوايد سرشار گردشگري بي‌نصيب نماند بايد به تبليغ فراملی توانمندي‌هاي بالقوه و بالفعل خود بپردازد.جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، طبيعت متنوع، امكانات رفاهي، تسهيلات حمل و نقل، غذاها و رستوران‌ها مهم‌ترين زمينه‌هاي اين نوع تبليغات هستند.امروزه با گسترش روزافزون ارتباطات رسانه‌اي مي‌توان از رسانه‌ها بخصوص رسانه‌هاي نوین در ابعاد گسترده براي توسعه‌ي صنعت گردشگري ياري جست. رسانه‌ها باتوجه به قدرت، اهميت و توان خود به معرفی، شناسايي و ترغيب گردشگران براي سفر به مناطق خاص مي‌پردازند.لازمه اثرگذاري تبليغات جهانی گردشگری آشنايي با ملل مختلف، فرهنگ، ارزشهاوباورها، اعتقادات، قوانین اخلاقی و رفتاري آنان است نیز براي دستیابی به اهداف توسعه گردشگری فراملي لازم است تا تبليغات در زمينه‌ي گردشگري به شكلي علمي و  حرفه ای نهادينه شود.ضرورت تحقيق:« نگاهي به تاريخ گسترش جهانگردي در قرن بيستم نشان مي‌دهد كه پس از جنگ جهاني دوم جهانگردي به ويژه در اروپا از رشد صعودي و مداوم برخوردار شده است. از ديد اقتصاددانان اين رشد و تداوم كه از مسافرت و انتقال بخشي از قدرت خريد مردم كشورهاي مختلف به يكديگر و به ويژه انتقال قدرت خريد از كشورهاي مرفه به كشورهاي فقيرتر ناشي مي‌شود، به عنوان منبعي براي درآمد پديدار شده است كه مي‌توان از آن به سود اقتصاد ملي كشورهاي ميزبان بهره گرفت. براساس اين ديدگاه گسترش صنعت گردشگري در هر كشور  بخشي از گسترش ظرفيت‌هاي اقتصادي و افزايش كمي و كيفي موقعيت‌هاي شغلي و صنعتي است. بنابراين سهم آن را در توسعه‌ي ملي نمي‌توان ناديده انگاشت. اين صنعت توان آن  را دارد كه همواره با جلب جهانگردان بدون نياز اساسي اوليه به سرمايه‌گذاري‌هاي كلان درآمد ايجاد كند و سودآور باشد.» (رستمي، 1388)درآمدهاي ناشي از آن در بسياري از كشورها به ويژه كشورهايي كه متكي به اقتصاد تك محصولي هستند مانند ايران  نقطه‌ي اميدي براي بهبود وضعيت ارزي، افزايش درآمد و ايجاد زمينه‌هاي مختلف اشتغال به شمار مي‌رود.با عنايت به اين موارد در سال‌هاي اخير  بسياري از كشورها از جمله اسپانیا، تركيه، چین،  اندونزي، مالزي و تونس با استفاده مناسب از صنعت گردشگري، توانسته‌اند موقعيت اقتصادي خود را بهبود بخشند و در پرتو تحقيقات و رفع كاستي‌ها فرايند توسعه را تسهيل كنند.براي كشور ايران كه پس از پشت سرگذاشتن جنگ تحميلي هشت ساله و با توجه به زيان‌هاي بيشمار اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي حاصل از آن گام‌هايي در راه توسعه‌ي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه در قالب برنامه‌هاي اقتصادي پنج ساله برداشته است، توجه به صنعت گردشگري براي رسیدن  به اهداف توسعه ضروري است چرا كه گردشگري يكي از زمينه‌هاي توسعه‌ي اقتصادي كشور مي‌باشد. توجه به اين بخش از فرايند توسعه و تأثير درآمدهاي صنعت جهانگردي و نيز افزايش ظرفيت‌هاي اقتصادي و اشتغال  منجر به توسعه‌اي مي‌شود كه ما امروزه به دنبال آن هستیم. «تاريخ گردشگري ايران نشان می دهد كه بعد از انقلاب تا سال 1370، اين صنعت در كشور ما با نوعي ركود مواجه بوده است اما به تدريج بر تعداد گردشگران خارجي افزوده شد.»( جهانگردي و توسعه، مركز تحقيقات و مطالعات سياحتي وزارت ارشاد،186)از آن سال تاكنون گردشگري در ايران با افت و خيزهايي همراه بود  به طوريكه هنوز هم ايران نتوانسته موجوديت خود را در عرصه‌ي  گردشگری بین المللی به نحو شايسته‌اي اعلام نمايد. عوامل متعددي در اين زمينه مؤثر هستندمانند: مخدوش سازي چهره‌ي انقلاب و ايران در خارج از كشور، عدم انطباق جهانگردان برخي كشورها با فرهنگ اسلامي‌ما، كمبود امكانات مالي براي توسعه و تجهيز تأسيسات مورد نياز گردشگري، عدم تبليغات و اطلاع رساني مناسب در خارج از كشور و… اما در اين ميان بازاريابي، تبليغات و اطلاع‌رساني از ضروريات گردشگري است و اين ضرورت از آنجا ناشي مي‌شود كه امروزه تبليغات در جهان حرف اول را مي‌زند. هيچيك از مؤسسات و سازمان‌هاي توليدي و خدماتي در جهان حتي با برخورداري از مزيت‌هاي نسبي بسيار نمي‌توانند در عرصه‌ي تجارت جهاني به موفقيت‌هاي در خور دست يابند مگر با تبليغات مناسب. تبليغات  نوعي سرمايه‌گذاري است كه اگر به خوبي تهيه و اجرا شود دستاوردهاي ارزشمندي به همراه خواهد داشت. تحولات و تغييرات مستمر در بازارهاي جهاني گردشگري نشان مي‌دهد كشورهايي در اين بازار ارتقاء مي‌يابند كه از هرگونه فرصتي براي تبلغيات مناسب، علمي و اثرگذار استفاده نموده و توانائي‌هاي خود را به گوش جهانيان برسانند در غير اين صورت جايگاه خود را به تدريج از دست مي‌دهند و محكوم به انزواي اقتصادي ـ اجتماعي مي‌شوند.باتوجه به مواردي كه ذكر شد لزوم تبليغات در زمينه‌ي گردشگري باتوجه به زمينه‌هاي موضوعي آن از جمله خدمات حمل و نقل، خدمات رفاهي، صنايع دستي و هنري، نقاط ديدني و باستاني و… براي كشور ما بيش از پيش احساس مي‌شودزيرا تبليغات گردشگري علاوه بر این که در زمینه شناخت و ارايه اطلاعات به گردشگران ياري مي‌رساند،  مستقيماً در مخاطبان خارجي ايجاد انگيزه مي‌كند که این خود منجر به جذب گردشگر مي‌شود. همچنین در زمینه معرفی ایران به عنوان کشوری با فرهنگ، امن و صلح دوست که داعیه ی گفتگوی تمدن ها را دارد بسیار حائز اهمیت است.اكنون زمان درست انديشيدن و خوب گام برداشتن است. براي ايجاد تحول در  صنعت توريسم كشور انجام تحقيقات در زمينه‌هاي مختلف گردشگري  از ضروريات است. يكي از اين زمينه‌ها پژوهش در مورد نقش و تأثير تبليغات در جذب گردشگران خارجي به ايران است. يافته‌هاي حاصل از اين پژوهش مي‌تواند با ارائه‌ي تصويري روشن از گردشگري در ايران به معرفي شيوه‌ها و ابزار مناسب جهت شناخت هرچه بهتر ايران و جاذبه‌هاي بي‌نظير آن، ايجاد نگرش مثبت در گردشگران نسبت به كشور و مردم ايران، امكانات و مسائل رفاهي ـ امنيتي  و بازاريابي مناسب بپردازد. نتايج حاصل از اين پژوهش قطعاً دولت را در سياستگذاري و برنامه‌ريزي‌هاي كلان اقتصادي و در نتيجه دستيابي به اهداف توسعه‌ي گردشگري كه همانا افزايش گردشگر و سودآوري سرشار حاصل از آن است یاری می رساند. سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كه متولي اصلي امر گردشگري در ايران است از طريق نتايج اين پژوهش مي‌تواند به نقاط قوت و ضعف تبليغات در گردشگري آگاه شود و با شناخت درست و پي‌بردن به اهميت تبليغات در اين امر از شيوه‌ها و ابزار مناسب در جهت اطلاع‌رساني و بازاريابي در سطح جهاني بپردازد.همچنين وزارت امور خارجه به عنوان دروازه‌بان صنعت توريسم در خارج از كشور، با بهره گیری از اين يافته‌ها مي‌تواند با شيوه‌ي مناسبي به معرفي توانائي‌هاي ايران به عنوان کشوری امن و صلح جو بپردازد که این خود زمینه جذب گردشگر خارجی را فراهم می نماید. بخش خصوصي چون مراكز تفريحي و اقامتي گردشگری، هتل‌ها، موزه‌ها، آژانش‌هاي مسافرتي، شركت‌هاي حمل و نقل و… كه در ارتباط با اين صنعت هستند مي‌توانند بازاريابي و تبليغات خود را منطبق با يافته‌هاي حاصل از اين پژوهش نمایندودر نتيجه به افزایش بازدهي در كار خود دست يابند.در يك نگاه كلي مي‌توان گفت پژوهش حاضر به عنوان يك تحقيق كاربردي مي‌تواند تأثيرات مثبتی در جذب گردشگر خارجي به ايران، توسعه‌ي صنعت گردشگري و در نتيجه رشد و توسعه ی  اقتصادي كشور داشته باشد.

دسته بندی: مدیریت

تعداد مشاهده:
1756
مشاهده

کد فایل:11255
انتشار در:۱۳۹۶/۵/۱۴
حجم فایل ها:905

اشتراک گذاری:

 قیمت:

15,000 تومان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

 
پرداخت و دریافت فایل

برچسب ها:
پایان نامه بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایرانپروژه بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارجی به ایرانمبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسی و اولویت بندی روشهای تبلیغاتی موثر در جذب گردشگران خارج

  • پاورپوینت مدیریت مذاکره

    پاورپوینت مدیریت مذاکره دانلود پاورپوینت مدیریت مذاکره دسته بندي : مدیریت جزئیات و دریافت گزارش فایل بخشی از متن پاورپوینت نیازهای احساساتی افرادی که با آنها مذاکره می نمائید را برآورده سازید. اکثر فروشندگان از فروش و ترغیب برای خرید…

  • پاورپوینت عیب یابی چیلرهای تراکمی

    پاورپوینت عیب یابی چیلرهای تراکمی,چیلر,چیلرهای تراکمی,دانلود پاورپوینت عیب یابی چیلرهای تراکمی,عیب یابی چیلرهای تراکمی,کمپرسور,کندانسور دانلود فایل اصلی پاورپوینت عیب یابی چیلرهای تراکمی از سایت دانلود فایل توضیحات:فایل پاورپوینت عیب یابی چیلرهای تراکمی ، در حجم 24 اسلاید قابل ویرایش ،…

  • پیشینه ومبانی نظری فرهنگ کیفیت محور و نوآوری

    پیشینه ومبانی نظری فرهنگ کیفیت محور و نوآوری دانلود پیشینه ومبانی نظری فرهنگ کیفیت محور و نوآوری دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل فرهنگ کیفیت محور و نوآوری مفهوم وتعاریف كیفیت 2 - 1…

  • پاورپوینت شناسائي گونه هاي علف هاي هرز

    پاورپوینت شناسائي گونه هاي علف هاي هرز برچسب ها: دانلود فیلم علف های هرز 1355پاورپوینت علف های هرزدانلود رایگان فیلم ایرانی قدیمی علفهای هرزدانلود رایگان فیلم علف های هرزعلف های هرز باغاتمبارزه با علف هرزدانلود فیلم قدیمی علف های هرزدانلود…

  • مبانی و پیشینه نظری پژوهش امید وامید واری به زندگی

    مبانی و پیشینه نظری پژوهش امید وامید واری به زندگی دانلود مبانی و پیشینه نظری پژوهش امید وامید واری به زندگی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل اميد به زندگي اميد ويژگي مثبتي است…

  • ادبیات نظری تحقیق چرم و چرم سازی و محصولات چرمی (فصل دوم پایان نامه)

    ادبیات نظری چرم و چرم سازی و محصولات چرمی,پیشینه نظری چرم و چرم سازی و محصولات چرمی,تحقیق چرم و چرم سازی و محصولات چرمی,فصل دوم پایان نامه چرم و چرم سازی و محصولات چرمی,مبانی نظری چرم و چرم سازی و…

  • بررسی خودکارآمدی و رضایت از زندگی دانش‌آموزان دبیرستانی بر اساس سرمایه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی

    بررسی خودکارآمدی و رضایت از زندگی دانش‌آموزان دبیرستانی بر اساس سرمایه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برچسب ها: سرمايه فرهنگيسرمايه اجتماعيتحقیق سرمايه اقتصاديخودكارآمديرضايت از زندگیبررسی خودکارآمدی و رضایت از زندگی دانش‌آموزان دبیرستانی بر اساس سرمایه های فرهنگی اجتماعی و اقتصادیتحقیق…

  • مبانی نظری و پیشینه عوامل آسيب پذيري شهر در برابر زلزله

    مبانی نظری و پیشینه عوامل آسيب پذيري شهر در برابر زلزله دانلود مبانی نظری و پیشینه عوامل آسيب پذيري شهر در برابر زلزله دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل 2 - 1 - مقدمه…

  • پاورپوینت تحلیل کلان عرصه فرهنگ

    پاورپوینت تحلیل کلان عرصه فرهنگ برچسب ها: تحلیل کلان عرصه فرهنگنگاه به عرصه فرهنگ بر مبنای مصاف فرهنگیآرایش عرصه مصاف فرهنگیآثار و لوازم نگاه جبهه ای به عرصه فرهنگساختار و ترکیب جبهه فرهنگی انقلاب رفتن به سایت اصلی پاورپوینت تحلیل…

  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سود و سود غیرمنتظره ، بازده و بازده غیر منتظره و ریسک عدم پرداخت

    ادبیات نظری سود و سود غیرمنتظره,بازده و بازده غی,بازده و بازده غیر منتظره و ریسک عدم پرداخت,پیشینه پژوهش سود و سود غیرمنتظره,فصل دوم پایان نامه سود و سود غیرمنتظره,مبانی نظری سود و سود غیرمنتظره دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و…

  • چارچوب نظری و پژوهش تجربی یادگیری خودتنظیمی(فصل 2)

    پیشینه تحقیق راهبرده,راهبردهای یادگیری خودتنظیمی,فصل دوم پایان نامه تعریف خود تنظیمی,مباني نظري و پيشينه پژوهش خودتنظیمی,مباني نظري یادگیری خودتنظیمی,مبانی نظری نظریه های خودتنظیمی,مبانی نظری و پیشینه یادگیری خودتنظیمی,یادگیری خود تنظیمی چیست؟ دانلود فایل اصلی چارچوب نظری و پژوهش تجربی یادگیری…

  • فایل پاورپوینت تحلیل بنای امامزاده حسین(ع) قزوین(شاهزاده حسین)

    فایل پاورپوینت تحلیل بنای امامزاده حسین(ع) قزوین(شاهزاده حسین) برچسب ها: دانلود پاورپوینت تحلیل بنای امامزاده حسین(ع) قزوینتحلیل بنای امامزاده حسین(ع) قزوینپاورپوینت امامزاده حسین(ع) قزوینپاورپوینت آشنایی با امامزاده حسین(ع) قزوینشاهزاده حسین امامزاده حسین پاورپوینت تحلیل بنای امامزاده حسین(ع) قزوین رفتن به…

  • پیشینه ومبانی نظری مفهوم و نظریه های مذهب

    پیشینه ومبانی نظری مفهوم و نظریه های مذهب دانلود پیشینه ومبانی نظری مفهوم و نظریه های مذهب دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل جهت گیری مذهبی فهرست مطالب : مفهوم و نظریه های مذهب…

  • دانلود طرح توجیهی تولید دوشاخه و سرپیچ لامپ

    پروژه تولید دوشاخه برق,داناود کارافرینی تولید هولدر لامپ,دانلود طرح توجیهی سرپیچ لامپ,طرح توجیهی تولید دوشاخه,طرح توجیهی رشته برق,طرح توجیهی هولدر لامپ,طرح تولید دوشاخه برق,طرح کسب و کار تولید دوشاخه برق دانلود فایل اصلی دانلود طرح توجیهی تولید دوشاخه و سرپیچ…

  • استاندارد سازی

    استاندارد,استاندارد سازی دانلود فایل اصلی استاندارد سازی از سایت دانلود فایل پروژه استاندارد سازی در حجم 75 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و دارای منابع و با فهرست موضوعات زیر: فهرست عنوان صفحه فصل اول   مقدمه…

  • ادبیات نظری تحقیق بهداشت روانی و ورزش (فصل دوم پایان نامه)

    ادبیات نظری تحقیق بهداشت روانی و ورزش,تحقیق بهداشت روانی و ورزش,چارچوب نظری بهداشت روانی و ورزش,فصل دوم پایان نامه بهداشت روانی و ورزش,مبانی نظری بهداشت روانی و ورزش دانلود فایل اصلی ادبیات نظری تحقیق بهداشت روانی و ورزش (فصل دوم…

  • بررسی رابطه ی بین استراتژیهای ایجاد تمایز و رهبری هزینه بر میزان فروش در شرکتهای صنعتی

    بررسی رابطه ی بین استراتژیهای ایجاد تمایز و رهبری هزینه بر میزان فروش در شرکتهای صنعتی برچسب ها: استراتژی رقابتی عملکرد سازمانی منابع رقابتي استراتژي رقابتي رهبري هزينه استراتژی رقابتی کاهش قیمت استراتژی رقابتی تمایزپایان نامه بررسی رابطه ی بین…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق تحلیل محتوی

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق تحلیل محتوی دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق تحلیل محتوی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل تحلیل محتوی فهرست مطالب : تاریخچه تحلیل محتوا 2 - 3 . تعاریف تحلیل محتوا…

  • پیشینه و مبانی نظری لکنت زبان

    پیشینه و مبانی نظری لکنت زبان دانلود پیشینه و مبانی نظری لکنت زبان دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل لکنت زبان توصيف و تعريف لكنت درمانگران و پژوهشگران ، لكنت را يكي از بيماريهاي…

  • دانلود طرح توجیهی تولید صابون بهداشتی

    آموزش تولید صابون بهداشتی,پروژه راه اندازی تولیدی صابون,پروژه کارافرینی تولید صابون صورت,تهیه صابون بهداشتی,تولید صابون,دانلود طرح توجیهی صابون بهداشتی,روش تولید صابون,طرح توجیهی تولید صابون,طرح تولید صابون,طرح کسب و کار تولید صابون بهداشتی دانلود فایل اصلی دانلود طرح توجیهی تولید صابون…

  • پاورپوینت پرخوری عصبی علت شناسی و درمان

    پاورپوینت پرخوری عصبی علت شناسی و درمان برچسب ها: درمان پرخوری عصبی در طب سنتیدرمان پرخوری عصبی با فلوکستیندرمان دارویی پرخوریدرمان گیاهی پرخوریدرمان دارویی پرخوری عصبی چیستقرص برای درمان پرخوری عصبیپرخوری عصبی در کودکاندرمان پراشتهایی در طب سنتی رفتن به…

  • پاورپوینت با موضوع سیاره زهره

    پاورپوینت با موضوع سیاره زهره دانلود پاورپوینت با موضوع سیاره زهره دسته بندي : فیزیک جزئیات و دریافت گزارش فایل پاورپوینت با موضوع سیاره زهره،در 30اسلاید و قابل ویرایش.   بخشی از متن پاورپوینت: سیاره زهره از نظر اندازه ششمین…

  • پیشینه و مبانی نظری بیماری عروق کرونر

    پیشینه و مبانی نظری بیماری عروق کرونر دانلود پیشینه و مبانی نظری بیماری عروق کرونر دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل بیماری عروق کرونر همه گیر شناسی بیماری قلبی _ عروقی بر اساس اطلاعاتی…

  • مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)امید به زندگی

    مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)امید به زندگی دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)امید به زندگی دسته بندي : عقیدتی سیاسی جزئیات و دریافت گزارش فایل اميد به زندگي اميد ويژگي مثبتي است که به وسيله اشنايدر…

  • پرسشنامه ابعاد ساختار سازمانی

    پرسشنامه ابعاد ساختار سازمانی,دانلود پرسشنامه ساختار سازمانی دانلود فایل اصلی پرسشنامه ابعاد ساختار سازمانی از سایت دانلود فایل دانلود پرسشنامه ابعاد ساختار سازمانی در 3 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.توضیحات کوتاه…

  • پاورپوینت جایگاه و تاثیرات رایانه در زندگی امروز

    پاورپوینت جایگاه و تاثیرات رایانه در زندگی امروز برچسب ها: پاورپوینت جایگاه و تاثیرات رایانه در زندگی امروز تحولات ناشی از بکارگیری کامپیوتررایانه در صنعتطراحی با استفاده از رایانه CADتولید با استفاده از رایانه CAMرایانه در مراکز اداری و تجاری…

  • پاورپوینت روستای کاهو مشهد

    آشنایی با روستای کاهو مشهد,پاورپوینت تحلیل روستای کاهو,پاورپوینت روستا,پاورپوینت روستای کاهو مشهد,پروژه روستا,تحلیل روستای کاهو,دانلود پاورپوینت روستای کاهو مشهد,روستای کاهو,روستای کاهو مشهد دانلود فایل اصلی پاورپوینت روستای کاهو مشهد از سایت دانلود فایل توضیحات:فایل پاورپوینت روستای کاهو مشهد،در حجم 22…

  • ارزیابی قابلیت استفاده از نسبت PEG به جای نسبت P/E جهت تعیین قیمت سهام شرکت های صنایع غذایی و دارویی

    ارزیابی قابلیت استفاده از نسبت PEG به جای نسبت P/E جهت تعیین قیمت سهام شرکت های صنایع غذایی و دارویی برچسب ها: ارزیابی قابلیت استفاده از نسبت PEG به جای نسبت PE جهت تعیین قیمت سهام شرکت های صنایع غذایی…

  • ادبیات نظری تحقیق اجرای اسناد در حکم لازم الاجرا

    ادبیات نظری تحقیق اجرای اسناد در حکم لازم الاجرا دانلود ادبیات نظری تحقیق اجرای اسناد در حکم لازم الاجرا دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل -- اجرای اسناد در حکم لازم الاجرا بند دوم…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه ها و مفاهیم سلامت سازماني(فصل دوم)

    pdf,پایان نامه سلامت سازمانی,تعریف سلامت سازمانی,دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت سازماني(فصل دوم),سلامت سازمانی,سلامت سازمانی پارسونز,سلامت سازمانی چیست,شاخص های سلامت سازمانی,مدل های سلامت سازمانی,مقاله سلامت سازمانی دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه ها و مفاهیم سلامت…

  • پاورپوینت آشنایی با آمار توصیفی

    پاورپوینت آشنایی با آمار توصیفی دانلود پاورپوینت آشنایی با آمار توصیفی دسته بندي : آمار جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت آشنایی با آمار توصیفی ، در حجم 27 اسلاید قابل ویرایش. بخشی از متن: تعریف آمار:  جمع…

  • مبانی نظری سومصرف و وابستگی به مواد

    مبانی نظری سومصرف و وابستگی به مواد دانلود مبانی نظری سومصرف و وابستگی به مواد دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل سومصرف و وابستگی به مواد اعتیاد اعتیاد یک مشکل پزشکی ، روان شناختی…

  • پاورپوینت سوخت های خورشیدی و مقایسه آن با سوخت های فسیلی

    پاورپوینت سوخت های خورشیدی و مقایسه آن با سوخت های فسیلی برچسب ها: تعریف سوخت های فسیلیکاربرد سوخت های فسیلی در زندگیمعایب سوخت های فسیلیعکس سوخت های فسیلیسوخت های فسیلی را تعریف کنیدتاثیر سوخت های فسیلی بر محیط زیستسوخت های…

  • قالب پاورپوینت آماده حرفه ای

    قالب پاورپوینت آماده حرفه ای دانلود قالب پاورپوینت آماده حرفه ای دسته بندي : گوناگون جزئیات و دریافت گزارش فایل قالب پاورپوینت زیر بنای طراحی پاورپوینت است که از اهمیت بسیاری برخوردار است. هرچند نرم افزار پاورپوینت دارای قابلیت ها…

  • دانلود پرسشنامه استاندارد عملکرد سازمانی (هرسی و گلداسمیت)

    پرسشنامه رایگان عملکرد سازمانی,پرسشنامه عملکرد سازمانی,پرسشنامه عملکرد سازمانی اچیو,دانلود پرسشن,دانلود رایگان پرسشنامه عملکرد سازمانی,دانلود رایگان پرسشنامه عملکرد شغلی هرسی و گلداسمیت دانلود فایل اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد عملکرد سازمانی (هرسی و گلداسمیت) از سایت دانلود فایل دانلود پرسشنامه عملکرد سازمانی…