پيشينه پژوهش دانلود کتاب ارتباط با دیگران,پيشينه تحقيق مهارت برقراری ارتباط با دیگران,دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم وتعاریف سبکهای دلبستگی (فصل 2),فصل دوم پايان نامه راههای برقراری ارتباط,مباني نظري مهارت ارتباط موثر با دیگران
دانلود فایل اصلی مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش روابط با دیگران و مدلهای آن (فصل 2) از سایت
دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش روابط با دیگران و مدلهای آن (فصل 2) در 18 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری:روابط با دیگراندر این بخش به مباحث مربوط به روابط با دیگران پرداخته می شود،که شامل تعاریف، مدلهای ارتباطی و تحقیقات انجام گرفته مربوط به این بخش است.معنای ارتباطکلمه ی ارتباط ( communication) از لغت لاتین communicare مشتق شد است که این لغت در زبان لاتین به معنای To make common یا عمومی کردن و با در معرض عموم قرار دادن است ( پیرسون و نلسون ، 1983). پس در اصل اعتقاد بر این است که ارتباطات برخی از مفاهیم و تفکرات و معانی و یا به عبارت دیگر پیام ها را به دیگران و یا عموم گسترش می دهد. تعاریف جدید تر آن را تبادل معنی یا انتقال پیام ها می دانند. ارتباطات به گونه ای وسیع و گسترده تجارب نیز تعریف شده است. دین بارلوند (1970) معتقد است که ارتباط کلمه ای است که بیانگر فرایند ایجاد معنی است. او بیان می کند که پیام ها ممکن است از خارج شکل بگیرند. توسط یک سخنور، تلویزیون .. اما معانی در درون شکل می گیرند. برلو در این موررد می نویسد : ارتباط در برگیرنده ی انتقال معانی نیست، معانی انتقال پذیر و یا قابل انتقال نیستند بلکه تنها این پیام ها هستند که قابل انتقال اند و معنی در مخاطب ایجاد می شود. پیرسون و نلسون (1983) ارتباطات را فرایند تفهیم و تسهیم معنی تعریف می کنند. آن ها تفهیم و تسهیم معنی را بنیان های تعریف خود قرار داده اند. دین بارلوند(1970) ارتباط دو انسان را در شش حالت در نظر می گیرد: 1- نگرش ما نسبت به خودمان. 2- نگرش ما در مورد دیگری 3- نگرش ما نسبت به نگرش دیگری به ما 4- نگرش دیگری نسبت به خودش 5- نگرش دیگری نسبت به ما 6- نگرش دیگری نسبت به نگرش ما به او. شی یر (1985) ارتباط را فرایندی سیستمیک تعریف می کند که در آ ن مردم با او از طریق نمادها با یکدیگر کنش متقابل دارند تا معانی را ایجاد و تفسیر کنند.اهمیت ارتباطرابطه ی عمیق ما بین هویت و ارتباط به طور غم انگیزی در کودکانی دیده می شود که از ارتباط انسانی محدودی برخوردار بوده اند. مطالعه های موردی از کودکانی که از دیگران منزوی شده بودن نشان می دهد که آ نها فاقد یک خود پنداره محکم هستند و رشد ذهنی و فیزیکی آن ها با نبود و فقدان کلام و زبان به طور جدی آسیب دیده است. ارتباط با دیگران نه تنها بر احساس هویت ما تاثیر دارد بلکه مستقیما بر بهزیستی و جسمانی ما اثرند است.تحقیقات نشان می دهد که ارتباط با دیگران سلامت فرد را ارتقا می دهد در حالی که انزوای اجتماعی با استرس، بیماری و مرگ زودهنگام مرتبط است (کولیر و توماس، 1998). افرادی که فاقد دوست صمیمی هستند اضطراب و افسردگی بیشتریی دارند تا افرادی که به دیگران نزدیک هستند .گروهی از محققان تحقیقاتی را که در رابطه با سلامت و رابطه با دیگران بود را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که انزوای اجتماعی به لحاظ آماری همان قدر برای سلامتی خطرنا است که فشار خون بالا، مصرف دخانیات، چاقی یا کلسترول بالا خطرناک است (کولیر و توماس، 1998). کیم( 1988) در مطالعه ای نشان دادند که کودکانی که از طریق مهارت های ارتباطی کافی برخوردار نیستند مراجعات بیشتری به متخصصین بهداشت روان دارند.کینساید (1979) در یک مطالعه ی طولی نشان داد که کودکان غیر اجتماعی بیشتر از سایر کودکان به بزهکاری گرایش پیدا می کنند. نیشیدا ( 1999 ) ،در مطالعه ای به این نتیجه رسید که نوجوانان غیر اجتماعی از مهارت های متنوعی از قبیل ارتباط، همکاری، پاسخ مثبت به همسالان و دوست یابی هستند. تینگ (1993) در یک مطالعه به این نتیجه رسید که ارتباط معنی داری بین کمبود مهارت های اجتماعی و متغیرهای تحصیلی وجود دارد. بسیاری از پزشکان و محققان معتقدند که تنهایی بر سیستم ایمنی تاثیر دارد بیماری های قلبی در افرادی که فقدان شدیدی در روابط بین فردی خود را تجربه کرده اند، رایج است . یوم (1988) متخصص روابط بین فردی، گزارش می دهد که افرادی با روابط تخریب شده احتمال بیشتری هست که از عزت نفس پایین، انواع سردردها، الکلیسم، سرطان، اختلالات خواب و دیگر نسائل فیزیکی و هیجانی رنج ببرند.مدل های ارتباطمدل های خطیهارولد لاس ول (1948) اولین مدل ارتباطی را بیان کرد که تحت عنوان مدل خطی از آن یاد می شود در این مدل یک نفر بر دیگری کنش دارد . پنج پرسش اساسی توضیح دهنده ی ارتباط در این مدل است.1-چه کسی؟ 2- چه می گوید؟ 3- در چه متنی؟ 4- به چه کسی؟ 5- با چه تاثیریمدل های تعاملیمدل های خطی مبتنی بر این است که تنها گوینده وجود دارد و به نظر می رسد که شنوده هیچ نقشی ندارد. به مدل خطی اگر فیدبک اضافه کنیم مدل های تعاملی به دست می آیند. فیدبک پیام شنونده و دریات کننده است. فیدبک می تواند کلامی، غیرکلامی یا هر دو و یا عمدی یا غیر عمدی باشد. ویلبر شرام (1995) فیدبک را به عنوان نوع دوم پیام در فرایند ارتباط شرح داد. در ضمن شرام متوجه شد که افرادی که با هم ارتباط برقرا می کنند در حوزه ی شخصی تجارب خود پیام ها را ایجاد و تفسیر می کنند. به همین دلیل نتیجه گرفت که حوزه ی تجارب مشترک در ارتباط حائز اهمیت است.قسمتی از پیشینه پژوهش:1993تینگدر یک مطالعه به این نتیجه رسید که ارتباط معنی داری بین کمبود مهارت های اجتماعی و متغیرهای تحصیلی وجود دارد. بسیاری از پزشکان و محققان معتقدند که تنهایی بر سیستم ایمنی تاثیر دارد بیماری های قلبی در افرادی که فقدان شدیدی در روابط بین فردی خود را تجربه کرده اند، رایج استفهرست مطالب به شرح زیر میباشد:روابط با دیگرانمعنای ارتباطاهمیت ارتباطمدل های ارتباطمدل های خطیمدل های تعاملیمدل های تبادلیمدل بهزیستی روانشناختی ریفپذیرش خودهدفمندی در زندگیرشد شخصیتسلط بر محیط :خودمختاریروابط با دیگرانتحقیقات انجام گرفتهمنابع فارسیReferenceپشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل دانلود
مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش روابط با دیگران و مدلهای آن (فصل 2) در
18 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری:روابط با دیگراندر
این بخش به مباحث مربوط به روابط با دیگران پرداخته می شود،که شامل
تعاریف، مدلهای ارتباطی و تحقیقات انجام گرفته مربوط به این بخش است.معنای ارتباطکلمه
ی ارتباط ( communication) از لغت لاتین communicare مشتق شد است که این
لغت در زبان لاتین به معنای To make common یا عمومی کردن و با در معرض
عموم قرار دادن است ( پیرسون و نلسون ، 1983). پس در اصل اعتقاد
بر این است که ارتباطات برخی از مفاهیم و تفکرات و معانی و یا به عبارت
دیگر پیام ها را به دیگران و یا عموم گسترش می دهد. تعاریف جدید تر آن را
تبادل معنی یا انتقال پیام ها می دانند. ارتباطات به گونه ای وسیع و
گسترده تجارب نیز تعریف شده است. دین بارلوند (1970) معتقد است که ارتباط
کلمه ای است که بیانگر فرایند ایجاد معنی است. او بیان می کند که پیام ها
ممکن است از خارج شکل بگیرند. توسط یک سخنور، تلویزیون .. اما معانی در
درون شکل می گیرند. برلو در این موررد می نویسد : ارتباط در برگیرنده ی
انتقال معانی نیست، معانی انتقال پذیر و یا قابل انتقال نیستند بلکه تنها
این پیام ها هستند که قابل انتقال اند و معنی در مخاطب ایجاد می شود.
پیرسون و نلسون (1983) ارتباطات را فرایند تفهیم و تسهیم معنی تعریف می
کنند. آن ها تفهیم و تسهیم معنی را بنیان های تعریف خود قرار داده اند. دین
بارلوند(1970) ارتباط دو انسان را در شش حالت در نظر می گیرد: 1- نگرش ما
نسبت به خودمان. 2- نگرش ما در مورد دیگری 3- نگرش ما نسبت به نگرش دیگری
به ما 4- نگرش دیگری نسبت به خودش 5- نگرش دیگری نسبت به ما 6- نگرش دیگری
نسبت به نگرش ما به او. شی یر (1985) ارتباط را فرایندی سیستمیک تعریف می
کند که در آ ن مردم با او از طریق نمادها با یکدیگر کنش متقابل دارند تا
معانی را ایجاد و تفسیر کنند.اهمیت ارتباطرابطه
ی عمیق ما بین هویت و ارتباط به طور غم انگیزی در کودکانی دیده می شود که
از ارتباط انسانی محدودی برخوردار بوده اند. مطالعه های موردی از کودکانی
که از دیگران منزوی شده بودن نشان می دهد که آ نها فاقد یک خود پنداره محکم
هستند و رشد ذهنی و فیزیکی آن ها با نبود و فقدان کلام و زبان به طور جدی
آسیب دیده است. ارتباط با دیگران نه تنها بر احساس هویت ما تاثیر دارد بلکه
مستقیما بر بهزیستی و جسمانی ما اثرند است.تحقیقات
نشان می دهد که ارتباط با دیگران سلامت فرد را ارتقا می دهد در حالی که
انزوای اجتماعی با استرس، بیماری و مرگ زودهنگام مرتبط است (کولیر و توماس،
1998). افرادی که فاقد دوست صمیمی هستند اضطراب و افسردگی بیشتریی دارند
تا افرادی که به دیگران نزدیک هستند .گروهی از محققان تحقیقاتی را که در
رابطه با سلامت و رابطه با دیگران بود را بررسی کردند و به این نتیجه
رسیدند که انزوای اجتماعی به لحاظ آماری همان قدر برای سلامتی خطرنا است که
فشار خون بالا، مصرف دخانیات، چاقی یا کلسترول بالا خطرناک است (کولیر و
توماس، 1998). کیم( 1988) در مطالعه ای نشان دادند که کودکانی که از طریق
مهارت های ارتباطی کافی برخوردار نیستند مراجعات بیشتری به متخصصین بهداشت
روان دارند.کینساید
(1979) در یک مطالعه ی طولی نشان داد که کودکان غیر اجتماعی بیشتر از سایر
کودکان به بزهکاری گرایش پیدا می کنند. نیشیدا ( 1999 ) ،در مطالعه ای به
این نتیجه رسید که نوجوانان غیر اجتماعی از مهارت های متنوعی از قبیل
ارتباط، همکاری، پاسخ مثبت به همسالان و دوست یابی هستند. تینگ (1993) در
یک مطالعه به این نتیجه رسید که ارتباط معنی داری بین کمبود مهارت های
اجتماعی و متغیرهای تحصیلی وجود دارد. بسیاری از پزشکان و محققان معتقدند
که تنهایی بر سیستم ایمنی تاثیر دارد بیماری های قلبی در افرادی که فقدان
شدیدی در روابط بین فردی خود را تجربه کرده اند، رایج است . یوم (1988)
متخصص روابط بین فردی، گزارش می دهد که افرادی با روابط تخریب شده احتمال
بیشتری هست که از عزت نفس پایین، انواع سردردها، الکلیسم، سرطان، اختلالات
خواب و دیگر نسائل فیزیکی و هیجانی رنج ببرند.مدل های ارتباطمدل های خطیهارولد
لاس ول (1948) اولین مدل ارتباطی را بیان کرد که تحت عنوان مدل خطی از آن
یاد می شود در این مدل یک نفر بر دیگری کنش دارد . پنج پرسش اساسی توضیح
دهنده ی ارتباط در این مدل است.1-چه کسی؟ 2- چه می گوید؟ 3- در چه متنی؟ 4- به چه کسی؟ 5- با چه تاثیریمدل های تعاملیمدل
های خطی مبتنی بر این است که تنها گوینده وجود دارد و به نظر می رسد که
شنوده هیچ نقشی ندارد. به مدل خطی اگر فیدبک اضافه کنیم مدل های تعاملی به
دست می آیند. فیدبک پیام شنونده و دریات کننده است. فیدبک می تواند کلامی،
غیرکلامی یا هر دو و یا عمدی یا غیر عمدی باشد. ویلبر شرام (1995) فیدبک
را به عنوان نوع دوم پیام در فرایند ارتباط شرح داد. در ضمن شرام متوجه شد
که افرادی که با هم ارتباط برقرا می کنند در حوزه ی شخصی تجارب خود پیام ها
را ایجاد و تفسیر می کنند. به همین دلیل نتیجه گرفت که حوزه ی تجارب مشترک
در ارتباط حائز اهمیت است.قسمتی از پیشینه پژوهش:1993 تینگدر
یک مطالعه به این نتیجه رسید که ارتباط معنی داری بین کمبود مهارت های
اجتماعی و متغیرهای تحصیلی وجود دارد. بسیاری از پزشکان و محققان معتقدند
که تنهایی بر سیستم ایمنی تاثیر دارد بیماری های قلبی در افرادی که فقدان
شدیدی در روابط بین فردی خود را تجربه کرده اند، رایج استفهرست مطالب به شرح زیر میباشد:روابط با دیگرانمعنای ارتباطاهمیت ارتباطمدل های ارتباطمدل های خطیمدل های تعاملیمدل های تبادلیمدل بهزیستی روانشناختی ریفپذیرش خودهدفمندی در زندگیرشد شخصیتسلط بر محیط خودمختاریروابط با دیگرانتحقیقات انجام گرفتهمنابع فارسیReferenceپشتیبانی:
09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا
در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).نحوه
دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و
همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.می شود.
برچسب ها:
دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش روابط با دیگران و مدلهای آن (فصل 2) مباني نظري مهارت ارتباط موثر با دیگران پيشينه تحقيق مهارت برقراری ارتباط با دیگران پيشينه پژوهش دانلود کتاب ارتباط با دیگران فصل دوم پايان نامه راههای برقراری ارتباط
دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش روابط با دیگران و مدلهای آن (فصل 2) در 18 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.