مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم)

انواع تجاري‌سازي,تجاری سازی ppt,تجاری سازی دانش,روش های تجاری سازی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تصمیم‏ گیری(فصل دوم),مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي,مراحل تجاری سازی ایده,مفهوم تجاری سازی
دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) از سایت

دانلود فایل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) در 92 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری:مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي   تجاري‌سازي در فرهنگ لغات هريتج به معني به كارگيري روش‌هاي كسب و كار به منظور سود و انجام بهره‌گيري آمده است. تعاريف متعددي از قبيل: معرفي يك محصول يا خدمت در بازار براي سود، فرآيند تبديل چيزي به فعاليت تجاري، تعاريف تقريباً مترادفي هستند كه در ساير فرهنگ لغات‌ها براي تجاري‌سازي مي‌توان يافت.   در ادبيات نو‌آوري نيز تعاريفي نزديك به هم از تجاري‌سازي صورت گرفته است. ساده‌ترين تعريف تجاري‌سازي را عرضه يك محصول جديد در بازار مي‌داند.   دولت كانادا در سند برنامه بودجه‌اي  سال 2004، تجاري‌سازي را اين گونه تعريف كرده است: فرآيندي كه از طريق آن يافته‌هاي حاصل از تحقيق به بازار آورده مي‌شوند و ايده‌ها يا يافته‌هاي جديد به محصولات و خدمات جديد يا تكنولوژي‌هاي فروختني در سراسر جهان، توسعه مي‌يابند.   تجاري‌سازي تحقيقات فراگردي است كه دانش توليد شده در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي را به محصولات قابل عرضه در بازار يا فراگردهاي صنعتي تبديل مي‌كند. اين فراگرد مستلزم همكاري و تعامل جدي مراكز آموزش عالي و سازمان‌هاي تحقيقاتي وابسته به دولت، شركت‌هاي صنعتي، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، كارآفرينان و افراد علمي است ( فكور، 1383: 120). تجاري‌سازي “انتقال يك ايده، رويه يا انديشه ناشي از تحقيق به محيطي كه در آن به يك محصول، خدمت يا فراگرد تبديل شود” مي‌باشد (Rand,2003:26).   كارسون تجاري‌سازي را انتقال رسمي اكتشافات و نوآوري‌هاي ناشي از تحقيقات علمي انجام شده در دانشگاه‌ها و مؤسسات غیر انتفاعي به بخش تجاري براي منفعت عمومي مي‌داند (Karlsson,2004:15).   اراب  (1988) تجاري‌سازي را بدين صورت تعريف كرده است: “تجاري‌سازي شامل توليد ايده‌اي جديد و پياده‌سازي آن روي يك محصول، فراگرد يا خدمت جديد است كه منجربه رشد پوياي اقتصاد ملي و افزايش اشتغال و افزايش سود خالص براي بنگاه كسب و كار نوآور مي‌شود”(Urabe,1988:380).   جولي  (1997) تجاري‌سازي را فراگردي تعريف مي‌كند كه از بينش فناوري بازار آغاز شده و به كاركردهاي پايدار محصول متناسب با بازار ختم مي‌شود (Spilling,2004:230).   اسپلينگ  با مروري بر تعاريف مختلف از جمله تعريف جولي (1997) در مورد تجاري‌سازي تعريف جامعي ارائه مي‌نمايد؛ وي تجاري‌سازي را به عنوان فراگرد انتقال و تبديل دانش نظري موجود در نهادهاي دانشگاهي به برخي انواع فعاليت‌هاي اقتصادي تعريف كرد (Spilling,2004,3).   بندريان (2007) تجاري‌سازي را به عنوان تبديل يا انتقال ” فناوري” به يك موقعيت سودآور تعريف مي‌كند. كه مقصود از فناوري، فنون، تكنيك‌ها، فراگردهاي دريافت حق اختراع يا ساير مالكيت‌هاي خصوصي، مواد، تجهيزات، سيستم‌ها و نظاير آنهاست (Bandarian,2007:33).   فانگ‌ زوا  (2004) با بررسي تحقيقات برايت  (1969)، سارن  (1984)، روث‌ول  (1992) به اين نتيجه رسيد كه، تجاري‌سازي تحقيقات فراگردي است كه در آن، توسعه ايده‌هاي جديد يا داده‌هاي تحقيقاتي و تبديل آنها به محصولات تجاري يا خدمات و در نهايت ارائه به بازار ديده شود.   روبرت با اشاره به تعريف اتربك  (1971) كه نقطه آغاز تجاري‌سازي را با اختراع و ابتكار همراه مي‌داند، تشريح مي‌نمايد كه برخي از محققين بهره‌برداري از اختراع را نيز در تجاري‌سازي تحقيقات دخيل نموده و مطرح مي‌نمايند كه بدون تجاري‌سازي موفق، اختراع تبديل به نوآوري نمي‌شود و در نتيجه به بازار معرفي نخواهد شد (Roberts,2007:115,Murray2004:220,Gans,2006:111 ).   لندري و همكارانش  (2007) فعاليت‌هاي انتقال دانش را در موارد زير دسته‌بندي كرده‌اند:الف) انتقال نتايج پژوهش؛ ب) ارائه نتايج پژوهش‌ها؛ ج) نشست با گروه‌هاي كاري همراه با كاربران؛  د) ارائه خدمات مشاوره؛ هـ) مشاركت در توسعه محصول و خدمات؛ و) مشاركت در فعاليت‌هاي كسب و كار؛ ز) تجاري‌سازي نتايج پژوهش‌ها.   اغلب تعاريف در زمينه تجاري‌سازي دانش توليد شده در دانشگاه‌ها، تأكيدي ويژه بر كارآفريني دانشگاهي داشته و برخي پژوهشگران (Toole and Czarnitzki,2007:225) آنها را مترادف با يكديگر مي‌دانند.   در ادبيات نوآوري نيز تعاريفي نزديك به هم از تجاري‌سازي صورت گرفته است. ريمر، آيسرمن و ديگران (2005) تجاري‌سازي را “فرآيند تبديل فناوري به محصولات موفق اقتصادي” تعريف مي‌كنند (Buenstorf,2009:189).   نظامنامه اوسلو و كميسيون اروپايي(1995) تعريف مفصل‌تري از تجاري‌سازي نوآوري ارائه مي‌كند:   “تجاري‌سازي نوآوري، عبارت است از نوسازي و توسعه بازارهاي از محصولات و خدمات و بازارهاي مربوط به آنها؛ ايجاد روش‌هاي جديد توليد، عرضه و توزيع، ارائه‌ي تغييراتي در مديريت، سازمان‌هاي كاري، موقعيت‌هاي كاري و مهارت‌هاي نيروي كار” (202:Toole and Czarnitzki,2007).   چانگ و همكاران  (2009) تعريف عملي براي تجاري‌سازي پژوهش‌هاي دانشگاهي ارائه مي‌دهند: “اعضاي هيأت علمي كه بدنبال بهره‌برداري از نتايج پژوهش‌هاي خود از طريق دريافت حق اختراع، واگذاري امتياز و مشاركت در مالكيت شركت‌هاي انشعابي هستند”.   تعريف اسكاتيش اينترپرايز  (1996) از تجاري‌سازي چنين است: تجاري‌سازي فرآيند تبديل علم و تكنولوژي، تحقيق جديد يا يك اختراع به محصول يا فرآيندهاي صنعتي قابل عرضه در بازار است. اين كار مي‌تواند هم توسط شركت‌هاي موجود، يا از طريق ايجاد شركت‌هاي جديد صورت گيرد. تجاري‌سازي موفق منجر به نوآوري در محصول و نوآوري در فرآيند مي‌گردد.   انتقال يك ايده، روش، شئي، مهارت، دانش فني، دارايي فكري، كشف يا اختراع ناشي از پژوهش علمي اجرا شده در بخش دانشگاهي ( با همكاري شريكان يا بدون آن) به يك محيط صنعتي كه در آن ممكن است به توسعه يا بهبود محصولات يا فرآيندها منجر شود. مفهوم فوق كه به عنوان صنعتي‌سازي دانش بخش دانشگاهي نيز اطلاق مي‌گردد، به لحاظ كاربردي دقيقاً مرتبط و مترادف با مفهوم تجاري‌سازي نتايج تحقيقات مي‌باشد.   تجاري‌سازي فرآيندي است كه طي آن ايده، نتيجه يا توليدات حاصل از بخش تحقيقاتي به محصولات، خدمات و فرآيندهاي قابل عرضه در بازار تبديل مي‌شود كه از طريق آن يافته‌هاي حاصل از تحقيق به بازار آورده مي‌شوند و ايده‌ها يا يافته‌هاي جديد به محصولات و خدمات جديد يا تكنولوژي‌هاي فروختني در سراسر جهان، توسعه مي‌يابند. به عبارت ديگر تجاري‌سازي تحقيقات مجموعه تلاش‌هايي است كه به منظور فروش كارهاي تحقيقاتي با هدف كسب سود و ارتباط هر چه بيشتر آموزش و پژوهش با اهداف اقتصادي و اجتماعي مي‌توان اشاره كرد. با توجه به تعاريف فوق تجاري‌سازي را مي‌توان به بازار رسانيدن يك ايده و يا يك نوآوري دانست.   مسلماً ورود مؤسسات تحقيقاتي به عرصه تجارت و بازاريابي محصولات خود و توجه به نيازمندي‌هاي بازار و معيارهاي مشتريان، در بطن خود حاصل برخي فرصت‌ها و پيامدهاي مثبت است پيامدهايي كه در حداقل بهره‌وري كمك به خودگرداني مؤسسات و در آرماني‌ترين انتظار افزايش استانداردهاي زندگي (ايمني و امنيت)، كيفيت زندگي، توليد ثروت و رشد اقتصادي را در پي‌خواهد داشت ( توكلي، بزمي، فدوي اصغري، 1386: 156-150).   با اين حال همه محققان تجاري‌سازي را به عنوان يك پديده مثبت تلقي ننموده‌اند و گروهي از آنها نسبت به آن ابراز بدبيني كرده‌اند. براي مثال جاكوب  و همكاران (2003) فعاليت‌هاي تجاري دانشگاه را تهديدي براي اقتدار علم مي‌دانند و معتقدند كه تجاري‌سازي فرهنگ تحقيق را دستخوش تغيير مي‌نمايد. تجاري‌سازي نتايج تحقيق و تحقيقات مشترك دانشگاه و صنعت، استانداردهاي اخلاقي تحقيق را تضعيف نموده و اعتماد عمومي به نتايج آنرا كاهش مي‌دهد. بعلاوه اهداف تجاري، تضادهايي را در علائق محققين دانشگاهي و حاميان مالي فراهم مي‌نمايد. اين تضادها بالطبع بر نتايج تحقيق تأثيرگذار است. آنان دخالت در انتخاب نمونه‌گيري طرح تحقيق و روش تحليل و تفسير نتايج را، حاصل تجاري شدن تحقيق مي‌دانند. رازداري و اختفا از الزامات فراگرد توليدات صنعتي است در حاليكه پويايي علم، در گرو ارتباطات كامل و آزاد در ميان اجتماعات علمي است و رازداري و اختفاي يافته‌هاي علمي، عامل ركود علم بوده و در تقابل با ارزش «صداقت در علم» قرار مي‌گيرد. اما اتزكويتز و همكارانش (2000) معتقدند كه بتدريج بين دانشگاه و جامعه، رابطه‌اي دو طرفه مبتني بر دانش ايجاد شده است و دانشگاه‌ها توانسته‌اند نقشي فعال را در توسعه اقتصادي ايفا كنند. از نظر آنان اين نكته  قابل تأمل است كه همكاري دانشگاه و صنعت، حوزه نظريه‌پردازي در دانشگاه‌ها را غني‌تر مي‌سازد. شايد بدين خاطر كه نظريه‌پردازان و دانشگاهيان با مسائل صنعت آشنا شده و نظريه‌هاي كاربردي‌تري را ارائه مي‌دهند و چرخه نظريه و عمل بهتر شكل مي‌گيرد.   مطالب زيادي در خصوص پيشرفت‌هاي علم، دانش و فناوري مي‌خوانيم و مي‌شنويم. ليكن ممكن است خيلي از ما به تمايز بين علم ، دانش  و فناوري  توجه نكرده باشيم. با همين مبنا، بين توليد علم و پيشرفت‌هاي فناوري يك كشور فاصله وجود دارد. به محض توليد علم در يك كشور، آن كشور به خودكفايي در فناوري نايل نمي‌شود. بلكه توليدات علمي بايد مراحلي را طي كنند تا به فناوري قابل استفاده در جامعه تبديل شوند. اگر كشوري در مرحله توليد علم بماند و حلقه‌هاي بعدي تبديل علم به فناوري را طي نكند، به پيشرفت فني و فناوري نمي‌رسد. در اين حالت، توليدات علمي اين كشورها خوراك علمي كشورهاي پيشرفته‌تر مي‌شود كه حلقه‌هاي بعدي را شكل داده‌اند. حلقه‌هايي كه تجاري‌سازي توليدات علمي را انجام مي‌دهند و محصول را از آزمايشگاه به بازار عرضه مي‌كنند. با اين نگاه تجاري‌سازي علم از ارزش آن نمي‌كاهد، بلكه به آن ارزش و كاربرد مي‌دهد. با اعمال تجاري‌سازي، دانشمندان و صاحبان علم و دانش هم فرصت‌هاي بيشتري براي ادامه تحقيقات، توسعه و گسترش مرزهاي آن پيدا مي‌كنند. تجاري‌سازي دانش را مي‌توان هم از درون دانشگاه‌ها و هم از بيرون آن انجام داد. تجاري‌سازي توليدات علمي، موضوع مهمي است كه ما در ايران از آن غافليم. به همين علت است كه به رغم سهم نسبتاً خوب استادان دانشگاه‌هاي ايران در توليد مقالات بين‌المللي، كشور ما هنوز از نظر فناوري وابسته است.   از تعاريف فوق بر مي‌آيد كه تجاري‌سازي تحقيقات فرآيندي است كه دانش توليد شده در دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي تحقيقاتي را به محصولات قابل عرضه در بازار يا فرآيندهاي صنعتي تبديل مي‌كند. اين فرآيند مستلزم همكاري و تعامل جدي مراكز آموزش عالي و سازمان‌هاي تحقيقاتي وابسته به دولت، شركت‌هاي صنعتي، سازمان‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري، كارآفرينان و افراد علمي مي‌باشد (فكور، 53:1383). تجاري‌سازي دانش، يك منبع بالقوه درآمد را براي دانشگاه‌ها و ساير نهادهاي تحقيقاتي فراهم ساخته و وابستگي آنها به بودجه عمومي را كاهش مي‌دهد (Buenstorf,2009:281). مسلماً اين امر زماني ممكن مي‌گردد كه تجاري‌سازي دانش در دانشگاه‌ها به يك فعاليت داوطلبانه و نه اجباري تبديل شود (Rasmussen et al, 2006:524).   بنابراين مفهوم انتقال فناوري بين بخش دانشگاهي و صنعت چنين بيان مي‌گردد: انتقال يك ايده، روش، مهارت، دانش‌ فني، دارايي فكري، كشف يا اختراع ناشي از پژوهش علمي انجام شده در بخش دانشگاهي به يك محيط صنعتي كه در آن ممكن است به توسعه و يا بهبود محصولات و فرآيندها منجر شود. اين مفهوم كه به عنوان صنعتي‌سازي دانش بخش دانشگاهي نيز اطلاق مي‌گردد، به لحاظ كاربردي دقيقاً مرتبط و مترادف با مفهوم تجاري‌سازي نتايج تحقيقات مي‌باشد (فكور، 26:1385). افزايش اعتبار دانشگاه‌ها از طريق انتقال فناوري به صنعت، نقش اساسي را در افزايش سرمايه انساني دانشگاه‌ها ايفا مي‌كند. اين امر به وسيله جذب باهوش‌ترين دانشجويان از برترين دانشكده‌ها امكان‌پذير مي‌گردد (Nicola et al,2004:3)._______________________  The Budget plan 2004, page133.  -Urabe.  Jolly.  Spilling.  Zhao.  Bright.  Saren.  Rothwell.  Utterback.  Landry et al.قسمتی از پیشینه تحقیق:   ” سیگل و همکارانش” (78 :Siegel et al, 2004) در تحقیقی دیگر با عنوان طراحی مدل برای انتقال مؤثر دانش از دانشگاه به صنعت با تکیه بر رویکرد استقرایی و کیفی به شناسایی موضوعات کلیدی سازمان در توسعه مؤثر انتقال دانش پرداختند. این تحقیق مبتنی بر 55 مصاحبه ساختار یافته است که از 98 شرکتی که با 5 دانشگاه در ارتباط بودند گرفته شد. در نهایت با تحلیل نتایج مصاحبه‌ها آنها به این نتیجه رسیدند که رعایت نکات زیر برای انتقال مؤثر دانش الزامی است.1- ایجاد سیستم پاداش برای انتقال فناوری.2- طراحی سیاست‌های منعطف دانشگاهی برای انتقال فناوری.3- اختصاص منابع اضافی به فرآیند انتقال فناوری از دانشگاه به صنعت.4- کاهش مرزهای فرهنگی و اطلاعاتی میان ذینفعان اصلی انتقال فناوری.فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) به شرح زیر میباشد:2-1- مقدمه           2-2-  مفهوم و تعاريف تجاري‌سازي  2-3- تاريخچه تجاري‌سازي تحقيقات دانشگاهي         2-4- اهميت تجاري‌سازي نتايج تحقيق   2-5- روند تجاري‌سازي دانش     2-6- فرآيند تجاري‌سازي       2-7- انواع تجاري‌سازي        2-8- روش‌هاي تجاري‌سازي      2-9- مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي     2-10-  مراحل تجاري‌سازي يافته‌هاي پژوهشي          2-11-  موانع انتقال تجاري‌سازي          2-12-  ساختار نوآوري   2-13- كارآفريني       2-14- سابقه تحقيقات و مطالعات انجام گرفته        2-15- بررسي روند تجاري‌سازي در بخش دانشگاهي كشور ايران      منابعتوجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

برچسب ها:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم) مفهوم تجاری سازی مراحل تجاری سازی ایده روش های تجاری سازی تجاری سازی ppt تجاری سازی دانش انواع تجاري‌سازي مدل‌ها و الگوهاي تجاري‌سازي

مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران

در قالب فایل word و قابل ویرایش با زبان فارسی

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم تقارن اطلاعاتی و تمرکز مالکیت با مدیریت سود (فصل 2)

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم تقارن اطلاعاتی و تمرکز مالکیت با مدیریت سود (فصل 2) برچسب ها: مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم تقارن اطلاعاتی و تمرکز مالکیت با مدیریت سود (فصل 2)مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)عدم…

  • پیشینه و مبانی نظری دست برتری (2)

    پیشینه و مبانی نظری دست برتری (2) دانلود پیشینه و مبانی نظری دست برتری (2) دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل پیشینه نظری دست برتری از همان آغاز شکل گیری تمدن ، انسانها در…

  • دانلود پاورپوینت با موضوع نشانه شناسي

    دانلود پاورپوینت با موضوع نشانه شناسي برچسب ها: مقالات نشانه شناسینشانه شناسی در هنرروش نشانه شناسیروش تحقیق نشانه شناسینشانه شناسی پیرسنشانه شناسی سوسوررشته نشانه شناسینشانه شناسی pdf رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت با موضوع نشانه شناسي دسته بندي :…

  • پاورپوینت ساختارهای خودکار و نیمه خودکار wsn در شبکه

    پاورپوینت ساختارهای خودکار و نیمه خودکار wsn در شبکه برچسب ها: پاورپوینت ساختارهای خودکار و نیمه خودکار wsn در شبکه مدل شبکه تفاوت مسیریابی WSN با سایر شبکه هامباحث مهم در طراحی مسيريابیطبقه بندی پروتکل های مسیر یابیپروتكل مسيريابيAODV رفتن…

  • پاورپوینت کارگاه آموزشي سنگ شناسي رسوبي

    پاورپوینت کارگاه آموزشي سنگ شناسي رسوبي برچسب ها: سنگ شناسی رسوبیسنگ شناسی قیمتیآموزش سنگ شناسی قیمتیمقاله سنگ رسوبیچند سنگ رسوبی نام ببریدعلم سنگ شناسیدانلود فیلم تشکیل سنگ های رسوبیعکس سنگ رسوبی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کارگاه آموزشي سنگ شناسي…

  • پاورپوینت تصفيه بيولوژيكي فاضلابها و پسابهاي صنعتي

    پاورپوینت تصفيه بيولوژيكي فاضلابها و پسابهاي صنعتي برچسب ها: تصفیه بیولوژیکی فاضلاب pptتصفیه بیولوژیکی چیستشرکتهای تصفیه فاضلاب صنعتیطراحی تصفیه خانه فاضلاب صنعتیمقاله فاضلاب صنعتیتصفیه بیولوژیکی بی هوازیاهمیت تصفیه پساب های صنعتیپاورپوینت تصفیه فاضلاب صنعتی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت تصفيه…

  • مسجد کبود تبریز(گوی مسجد) فیروزه ی جهان اسلام

    مسجد کبود تبریز(گوی مسجد) فیروزه ی جهان اسلام دانلود مسجد کبود تبریز(گوی مسجد) فیروزه ی جهان اسلام دسته بندي : معماری جزئیات و دریافت گزارش فایل مسجد کبود تبریز(گوی مسجد) فیروزه ی جهان اسلام فهرست تاریخچهمشخصات مسجدمعماری مسجدزمین لرزهخرابکاری در…

  • پیشینه و مبانی نظری ارتباط سلامت روان با شادکامی، سبک‌های دل‌بستگی و منبع کنترل

    پیشینه و مبانی نظری ارتباط سلامت روان با شادکامی، سبک‌های دل‌بستگی و منبع کنترل دانلود پیشینه و مبانی نظری ارتباط سلامت روان با شادکامی، سبک‌های دل‌بستگی و منبع کنترل دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش…

  • بررسی رابطه رفتار مدیریت سود شرکتهای گروه با بازده سهام شرکت اصلي پذيرفته شده در بورس

    بررسی رابطه رفتار مدیریت سود شرکتهای گروه با بازده سهام شرکت اصلي پذيرفته شده در بورس برچسب ها: شرکت های گروه مدیریت سود بازده سهام و شرکت اصلیبررسی رابطه رفتار مدیریت سود شرکتهای گروه با بازده سهام شرکت اصلي پذيرفته…

  • دانلود مباني نظري نظریه های ذهن آگاهی

    دانلود مباني نظري نظریه های ذهن آگاهی دانلود دانلود مباني نظري نظریه های ذهن آگاهی دسته بندي : علوم اجتماعی جزئیات و دریافت گزارش فایل 5 - 2 - 2 - ذهن آگاهی در سراسر تاریخ ، بشر تلاش می…

  • مبانی نظری جوی عاطفی،عزت نفس

    مبانی نظری جوی عاطفی،عزت نفس دانلود مبانی نظری جوی عاطفی،عزت نفس دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری جوی عاطفی ، عزت نفس فصل دوم - بررسي پيشينه وادبيات پژوهش بررسي آخرين پژوهش…

  • پاورپوینت شبکه های عصبی مصنوعی

    پاورپوینت شبکه های عصبی مصنوعی برچسب ها: شبکه های عصبی مصنوعی pptاصول شبکه های عصبی مصنوعیکتاب شبکه های عصبی مصنوعی pdfمقاله شبکه های عصبیدرس شبکه های عصبیتفاوت شبکه های عصبیشبکه های عصبی در پایتونالگوریتم شبکه عصبی در داده کاوی رفتن…

  • تحقیق نقش ترویج در توسعه تعاونیهای تولید خاصل زارعان خرده پا

    تحقیق نقش ترویج در توسعه تعاونیهای تولید خاصل زارعان خرده پا دانلود تحقیق نقش ترویج در توسعه تعاونیهای تولید خاصل زارعان خرده پا دسته بندي : مهندسی کشاورزی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات : تحقیق نقش ترویج در توسعه…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهزیستی روانشناختی(فصل دوم)

    ادبيات نظري بهزیستی روانشناختی,پيش,پيشينه نظري بهزیستی روانی,چارچوب نظري بهزیستی روانی,دانلود مباني نظري بهزیستی روانشناختی,فصل دوم نظریه های بهزیستی روانشناختی,مباني نظري تاریخچه بهزیستی روانشناختی,مباني نظري و پيشينه پژوهش بهزیستی روانشناختی دانلود فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهزیستی روانشناختی(فصل دوم)…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تصويرسازي ذهني و توجه بیرونی و درونی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تصويرسازي ذهني و توجه بیرونی و درونی دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تصويرسازي ذهني و توجه بیرونی و درونی دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه…

  • دانلود طرح توجیهی تاسیس آتلیه عکاسی

    آتلیه عکاسی,احداث آتليه عکاسی,احداث آتلیه عکاسی,پروژه کارآفرینی,تاسیس آتلیه عکاسی,دانلود پروژه کارآفرینی آتلیه عکاسی,دانلود طرح توجیهی تاسیس آتلیه عکاسی,راه اندازی آتلیه عکاسی,روش تاسیس آتلیه عکاسی,شرایط تاسیس آتلیه عکاسی,کسب و کار راه اند دانلود فایل اصلی دانلود طرح توجیهی تاسیس آتلیه عکاسی…

  • دانلود طرح توجیهی تولید قایق فایبر گلاس

    پروؤه کارافرینی تولید قایق های فایبرگلاس,دانلود طرح توجیهی قایق فایبر گلاس,طرح توجیهی تولید قایق,طرح توجیهی تولید قایق فایبرگلاس,طرح توجیهی ساخت قایق,طرح تولید قایق فایبرگلاس,طرح کسب و کار تولید قایق,کارآفرینی کارگاه تولید قایق فایبر گلاس دانلود فایل اصلی دانلود طرح توجیهی…

  • پاورپوینت رشد و تکامل حرکتی

    پاورپوینت رشد و تکامل حرکتی برچسب ها: نمونه سوالات رشد و تکامل حرکتیدانلود پاورپوینت درس رشد و تکامل حرکتیکتاب رشد حرکتی معصومه شجاعی pdfرشد و تکامل حرکتی رشته تربیت بدنیجزوه رشد حرکتی فرناز ترابیجزوه رشد و یادگیری حرکتیاصول رشد حرکتیاهداف…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت سود و عدم تقارن اطلاعاتی در مراحل چرخه شرکتها (فصل دوم)

    پيشينه پژوهش روشهای کشف مدیریت سود,پيشينه تحقيق ابزارهای مدیریت سود,دانلود مباني نظري مدیریت سود و عدم تقارن اطلاعاتی,فصل دوم,مباني نظري عدم تقارن اطلاعاتی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت سود و عدم تقارن اطلاعاتی در مراحل چرخه شرکتها (فصل دوم) دانلود…

  • پاورپوینت اختلالات شبه جسمی

    پاورپوینت اختلالات شبه جسمی برچسب ها: درمان اختلال جسمانی شکلدرمان اختلال سوماتوفرماختلالات ساختگیاختلالات سوماتوفرماختلالات تجزیه ایاختلالات جسمانیانواع اختلالات سوماتوفرم رفتن به سایت اصلی پاورپوینت اختلالات شبه جسمی دسته بندي : پزشکی جزئیات و دریافت گزارش فایل دانلود پاورپوینت با موضوع…

  • تحقیق بررسی راهکارهای ایجاد طرح و نقش مدرن در منسوجات بافتی طرح دار (مبلمان)

    پروژه مدرنیسم و ظهور آن در عرصه های هنری,تحقیق بررسی راهکارهای ایجاد طرح و نقش مدرن در منسوجات بافتی طرح دار (مبلمان),دانلود راهکارهای ایجاد طرح و نقش مدرن در منسوجات بافتی طرح دار (مبلمان),مقاله تاریخچه مبلمان و منسوجات بافتی طرح…

  • تحقیق در مورد تغذیه ورزشی

    تحقیق در مورد تغذیه ورزشی دانلود تحقیق در مورد تغذیه ورزشی دسته بندي : تربیت بدنی جزئیات و دریافت گزارش فایل دانلود تحقیق با موضوع تغذیه ورزشی؛ درقالب Word و در 23 صفحه، قابل ویرایش.   بخشی از متن تحقیق:…

  • مبانی نظری تحقیق و پیشینه رفتار شهروندی سازمانی و دیدگاهها و ابعادهای آن

    مبانی نظری تحقیق و پیشینه رفتار شهروندی سازمانی و دیدگاهها و ابعادهای آن دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه رفتار شهروندی سازمانی و دیدگاهها و ابعادهای آن دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل رفتار…

  • بررسی مسائل کیفیت توان، پیدا کردن یک مشخصه درست از پدیده های کیفیت توان و ارائه راهکاری مناسب

    بررسی مسائل کیفیت توان، پیدا کردن یک مشخصه درست از پدیده های کیفیت توان و ارائه راهکاری مناسب برچسب ها: دانلود پروژه بررسی مسائل کیفیت توان پیدا کردن یک مشخصه درست از پدیده های کیفیت توان و ارائه راهکاری مناسبدانلود…

  • پیشینه و مبانی نظری روان درماني تفكرات غير منطقي و اضطراب

    پیشینه و مبانی نظری روان درماني تفكرات غير منطقي و اضطراب دانلود پیشینه و مبانی نظری روان درماني تفكرات غير منطقي و اضطراب دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل مبانی نظری وپیشینه تحقیق روان…

  • پاورپوینت جزوه درس گرافیک کامپیوتری

    پاورپوینت جزوه درس گرافیک کامپیوتری برچسب ها: پاورپوینت جزوه درس گرافیک کامپیوتریگرافیک کامپیوتریآشنائی با محیط گرافیکی در بورلند cکار با متغییرها و توابعرسم اشکال اولیهنمونه ای از ترسیم خط با روش DDAترسیم دایره به روش برزنهامتبدیلات دو بعدی هندسیاستفاده از…

  • پیشینه تحقیق ومبانی نظری فرهنگ بازارمحوری

    پیشینه تحقیق ومبانی نظری فرهنگ بازارمحوری دانلود پیشینه تحقیق ومبانی نظری فرهنگ بازارمحوری دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل فرهنگ بازارمحوری فرهنگ بازارمحوری چیست ● تعيين اهداف ● شرايط فعلي و شرايط هدف 2…

  • پاورپوینت نظام هاي اقتصادي

    پاورپوینت نظام هاي اقتصادي برچسب ها: پاورپوینت نظام هاي اقتصاديظهور فئودالیسمتعریف فئودالیسمپرسش هايي درباره فئوداليسم رفتن به سایت اصلی پاورپوینت نظام هاي اقتصادي دسته بندي : اقتصاد جزئیات و دریافت گزارش فایل مشخصات فایلعنوان: پاورپوینت نظام هاي اقتصاديقالب بندی: پاورپوینتتعداد…

  • پرسشنامه استاندارد شدة فرهنگ سازمانی

    پرسشنامه استاندارد شدة فرهنگ سازمانی دانلود پرسشنامه استاندارد شدة فرهنگ سازمانی دسته بندي : عقیدتی سیاسی جزئیات و دریافت گزارش فایل پرسشنامه استاندارد شدة فرهنگ سازماني اين پرسشنامه توسط هافستد ( 1991 ) و براساس مدل فرهنگ سازمانی هافستد ساخته…

  • مبانی نظری و پیشینه شبیه‌سازی رفتار آب به هنگام شکست سد

    مبانی نظری و پیشینه شبیه‌سازی رفتار آب به هنگام شکست سد دانلود مبانی نظری و پیشینه شبیه‌سازی رفتار آب به هنگام شکست سد دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل 3 - 1 - مقدمه…

  • پاورپوینت طرز قرار گرفتن بیمار در وضعیت های جراحی (پوزیشن های جراحی)

    پاورپوینت طرز قرار گرفتن بیمار در وضعیت های جراحی (پوزیشن های جراحی) دانلود پاورپوینت طرز قرار گرفتن بیمار در وضعیت های جراحی (پوزیشن های جراحی) دسته بندي : پزشکی جزئیات و دریافت گزارش فایل توضیحات: فایل پاورپوینت طرز قرار گرفتن…

  • تحقیق با موضوع تاریخچه کامپیوتر

    تحقیق با موضوع تاریخچه کامپیوتر دانلود تحقیق با موضوع تاریخچه کامپیوتر دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی جزئیات و دریافت گزارش فایل چرتکه،‌ که حدود 5000 سال پیش در آسیای میانه اختراع کرد و هنوز مورد استفاده است، می…

  • دانلود پاورپوینت کتاب حسابداری مدیریت از رضا شباهنگ

    پاورپوینت فصل 10 حسابداری مدیریت شباهنگ,پاورپوینت کتاب حسابداری مدیریت رضا شباهنگ,خلاصه کتاب حسابداری مدیریت دکتر شباهنگ,دانلود کتاب حسابداری مدیریت دکتر شباهنگ pdf,سوالات حسابداری مدیریت شباهنگ,کتاب حسابداری مدیریت رضا شباهنگ دانلود فایل اصلی دانلود پاورپوینت کتاب حسابداری مدیریت از رضا شباهنگ…

  • پاورپوینت معاینات سلامت شغلی

    پاورپوینت معاینات سلامت شغلی برچسب ها: ماده 1 آیین نامه معاینات سلامت شغلیانواع معاینات شغلیتعرفه معاینات طب کارهزینه طب کار بر عهده کیستفرم معاینات دوره ایهزینه معاینات طب کار 97سامانه ثبت معاینات شغلیهزینه معاینات بدو استخدام به عهده کیست رفتن…

  • مقایسه میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان در خانه و مدرسه

    مسئولیت پذیری دانلود فایل اصلی مقایسه میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان در خانه و مدرسه از سایت دانلود فایل  این فایل که به بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان دختر در خانه و مدرسه میپردازد در فرمت word قابل ویرایش…